„Žmonija sukūrė technologijas, kurių pagalba, neišėjus iš namų, galima akimirksniu sumokėti už prekes, tačiau prekių, už kurias sumokėjai, dar teks laukti kelias dienas ar daugiau. Mūsų tikslas – sukurti sistemą, kurioje sumokėjus už daiktą jį gautum tą pačią valandą“, – apie savo sukurto verslo pagrindinę misiją pasakoja vienas iš įkūrėjų L. Noreika.
Idėja kilo, kai laukė siuntinio
Idėja kilo susidūrus su pirkinių pristatymo problema. Prekė gali būti vos už kilometro nuo pirkėjo namų, tačiau ją jis gaus geriausiu atveju tik kitą dieną. Iš pradžių kurjeris ją paims ir nuveš į už miesto esantį paskirstymo centrą, iš kurio kitą dieną prekės bus pakrautos ir vėl vežamos atgal į miestą.
„Mums tai atrodė nelogiška. Žmonės sumoka už pristatymą, o prekė vežama kažkur toli. Ir mums pasirodė, kad geriau būtų tiesiog nusiųsti žmogų, kuris paims tą prekę ir iškart atveš“, – pasakojo L.Noreika.
Pradžioje idėja atrodė paprasta, tačiau startavus verslui jis suprato, kad tai sudėtingiau nei atrodė iš pirmo žvilgsnio. Startuolio įkūrėjai pamažu sprendžia šias problemas ir, kaip patys teigia, turi sėkmingai veikiantį verslą, tačiau iki užsibrėžtų tikslų jiems dar tolimas kelias.
Verslo pradžia atrodė sudėtinga
Pradžioje savo veiklą jie vykdė tik savaitgaliais. V.Noreika pasakojo, kad maždaug mėnesį savaitgaliais prekes pristatinėjo trys įkūrėjai. Pamatę, kad yra poreikis, jie nusprendė plėsti savo veiklą įtraukiant kurjerius ir leidžiant prekes užsisakyti visomis savaitės dienomis.
V.Noreika prisimena, kad verslo pradžia nebuvo lengva. Visi naujo startuolio kūrėjai jau turėjo darbus kitose įmonėse, o pritrūkus kurjerių jiems patiems tekdavo pristatinėti siuntas „nusimuilinant“ iš darbo anksčiau ar užtęsiant pietų pertrauką.
Jaunieji verslininkai sakė susidūrę su įvairiomis problemomis.
„Pavyzdžiui, per audrą Vilniuje užvirto medis ant mūsų „ziterio“ automobilio, ir kurjeris jau negalėjo dirbti. Taigi tokie atvejai yra nenuspėjami. Planuodami mes net įsivaizduoti negalėjome, kad gali nutikti toks dalykas“, – pasakoja L.Noreika.
Problema – nėra prekės sandėlyje
Pasak „Ziticity“ įkūrėjų, didžioji dalis internetinių parduotuvių yra suinteresuotos greitu prekių pristatymu.
„Tyrimais nustatyta, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios pirkėjas palieka internetinę parduotuvę nieko neįsigijęs, yra jam tinkamo pristatymo būdo nebuvimas“, – pasakoja L.Noreika.
Startuolio kūrėjų teigimu, yra pirkėjų, kurie nori prekę gauti čia ir dabar, todėl jų siūloma paslauga yra perspektyvi. Tačiau viena iš problemų, su kuriomis susiduria šie verslininkai, prekių nebuvimas sandėliuose.
Jų teigimu, daugumos internetinių parduotuvių sistemose nėra numatyta prekių išdavimo procedūra tą pačią dieną. Pardavėjai nežino, ar prekė yra sandėlyje ar reiks ją atvežti iš kitur.
K.Januška mano, kad tai sukuria nemažai nepatogumų pirkėjui, mat, nežinant ar prekė tikrai yra sandėlyje, nežinoma ir kada kurjeris galės ją pristatyti.
Kurjerių poreikį planuoja kasdien
Prekes pirkėjams pristato vadinamieji „ziteriai“. Tai žmonės, kurie turėdami laisvo laiko, dirba „Ziticity“ kurjeriais.
„Kalbant apie internetines parduotuves, jos nori, kad prekes pristatytų mandagus, komunikabilus, reprezentatyviai atrodantis kurjeris. Dėl to, su visais norinčiais tapti „ziteriais“ mes susitinkame ir trumpai pabendraujame“ – sako V.Noreika.
Jo teigimu, pasitaiko žmonių, kuriems dar pokalbio metu pasakoma, kad kurjeriu jis negali būti. Yra nemažai tokių, kuriems tai – papildomų pajamų šaltinis. Tokie kurjeriai dirba kada tik nori. Yra ir tokių, kuriems toks darbas yra pagrindinis pajamų šaltinis, o, negailėdami savo laiko, jie gali užsidirbti ir vidutinį šalies atlyginimą.
Viena iš iššūkių – reikia turėti pakankamai kurjerių. Bet per daug jų irgi nereikia, nes likę neturės galimybės užsidirbti. Šią problemą kompanija sprendžia kasdien planuodama, kiek tą dieną bus pristatymų.
„Vienas iš mūsų tikslų – sukurti naują būdą užsidirbti. Tarkime anksčiau studentai dirbdavo restoranuose, kavinėse, prekybos tinkluose, o dabar jie gali daug lankstesniu grafiku dirbti „ziteriais“, – sako L.Noreika.
Ateities planuose – kiti miestai
Startuolio veikla domisi vis daugiau žmonių. Kaip ir bet kuriai augančiai kompanijai, anksčiau ar vėliau plėtra tampa vienu iš aktualiausių klausimų.
„Svarstome kelis variantus – Kaunas, Klaipėda, Talinas ir savotiškai egzotiškas Kijevas, bet tai spręsime kitais metais“, – apie plėtros planus prasitaria L.Norkus.