„Staticus“ įmonių grupė perpus mažins CO2 emisiją, Šveicarijoje įkūrė tvarumo grupę

Statybų sektoriuje sugeneruojama 38 proc. visos su energija susijusios CO2 emisijos, rodo Jungtinių Tautų Organizacijos duomenys. Siekdami pokyčių rinkoje, didžiausias fasadų rangovas Lietuvoje ir Šiaurės Europoje „Staticus“ įmonių grupė mažins savo veikloje paliekamą CO2 pėdsaką, todėl Šveicarijoje įkūrė tvarumo strategijos grupę. Vienas svarbiausių tikslų – iki 2025 m. perpus sumažinti dėl įmonių veiklos į aplinką patenkantį CO2 kiekį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Anglies dioksidas CO2
Anglies dioksidas CO2 / 123rf.com nuotr.

„Staticus“ įsipareigojo iki 2030 m. pasiekti, kad 80 proc. jų partnerių rato sudarys organizacijos, kurių vystomi projektai atitiks Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos kriterijus. Paryžiaus susitarimu Lietuva, kartu su beveik 200 kitų šalių, siekia, kad vidutinės temperatūros kilimas pasaulyje neperkoptų 1,5 laipsnio, lyginant su priešindustriniu laikotarpiu. Norint tai įgyvendinti, vien tik valstybių indėlio nepakaks – ženkliai prisidėti turi ir verslai.

Pasak „Staticus“ grupės vadovės Aušros Vankevičiūtės, bendrovė, būdama fasadų rangos lyderė, įsipareigoja mažinti CO2 pėdsaką ir skatina kitus sektoriaus dalyvius drauge tausoti aplinką. Jos teigimu, jau dabar 100 proc. elektros, naudojamos įmonės gamybinėse patalpose ir biuruose, yra gaunama iš atsinaujinančių energijos šaltinių, tačiau įmonė imsis ir papildomų priemonių.

„Nors Skandinavijoje aplinkosauginiai reikalavimai yra bene griežčiausi pasaulyje, tai, kokią planetą paliksime po savęs, rūpi ir visiems mūsų komandos nariams. Dėl to nuosekliai investuojame į tvarumo strategiją, kurią dar šį rudenį papildysime naujomis paslaugomis ir produktais. Tikime, kad mūsų veiksmai šiame segmente leis reikšmingai sumažinti anglies dvideginio kiekį, o taip pat įkvėps aplinkai draugiškų sprendimų imtis ir kitus sektoriaus dalyvius“, – sako A.Vankevičiūtė.

Misijos siekti padės Šveicarijoje įkurta grupė

Žalios ateities viziją įmonei įgyvendinti padės šiemet įkurta tvarumo strategijos grupė Šveicarijoje, kuriai vadovauja Anastasiya Popova, priklausanti ir Šveicarijos federalinio technologijos instituto Ciuriche (ETH Zurich) tyrimų grupei.

Pirmasis tvarumo strategijos grupės tikslas – iki 2025 m. sumažinti „Staticus“ veikloje paliekamą CO2 pėdsaką net 50 proc. To bendrovė sieks įsigydama fasadų įrengimui reikalingas medžiagas – aliuminį, stiklą, plieną, medį ir kt. – iš tiekėjų, besilaikančių Paryžiaus susitarimo kriterijų.

Šis ir kiti aplinką tausojantys sprendiniai pastato CO2 pėdsaką sumažino net 80 proc., lyginant su įprastu statiniu.

„Konkrečias ir apčiuopiamas tvarumo naudas pastebime ir kasdieniame darbe. Pavyzdžiui, vienas naujausių mūsų projektų – „Økern Portal“ pastatas – yra žaliausias komercinis statinys Norvegijoje. Jo fasado įrengimui naudojome 75 proc. perdirbto aliuminio. Šis ir kiti aplinką tausojantys sprendiniai pastato CO2 pėdsaką sumažino net 80 proc., lyginant su įprastu statiniu. Dėl to į aplinką pateko 1466 tonomis mažiau anglies dioksido – tiek, kiek per metus sugeneruoja 320 automobilių“, – teigia „Staticus“ vadovė.

Kritiškai atsirinks ir naujus projektus

Anot A.Vankevičiūtės, įmonė tvarumo siekia tiek savo kasdiene veikla, tiek dirbdama tik su atsakingai kuriamais projektais: „Iki 2030 m. įrengsime dar bent 100 projektų fasadų, kurie tvarumo prasme bus panašūs į „Økern Portal“. Mažiausiai 80 proc. iš jų atitiks Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos kriterijus ir apims ne tik fasado, o ir viso statinio žalumą ilgalaikėje perspektyvoje.“

Pašnekovė pažymi, kad tęsiant įmonės tvarumo strategiją, 2021 m. rudenį „Staticus“ pristatys naujus gaminius, kurie pasižymės ženkliai mažesniu aplinkoje paliekamu CO2 pėdsaku. „Naudodami aplinkai draugiškais būdais gaminamas medžiagas į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekį sumažinsime tarp 70 ir 90 proc., lyginant su dabartinėmis konstrukcijomis.“

Bendrovės generalinė direktorė pratęsia, kad „Staticus“ investicijas į tvarumą tęs nepaisant pernai mažėjusių bendrovės pajamų. Jos 2020 m. siekė 60 mln. eurų ir lyginant su 2019 m., mažėjo 17 proc.

„Dėl pandemijos teko nukelti kelių reikšmingų projektų vystymą į antrąjį 2021 m. pusmetį ir 2022 m. – tai lėmė mūsų pajamų persiskirstymą. 2021 m. planuojame pasiekti 62 mln. eurų apyvartą, o 2022 m. bendrovė numato pardavimų augimą iki 90 mln. eurų. Net 75 proc. šių pajamų jau esame užsitikrinę sutartimis“, – sako A.Vankevičiūtė.

2020 m. 60 proc. savo apyvartos kompanija sugeneravo Norvegijoje, 21 proc. – Jungtinėje Karalystėje, dar 18 proc. – Švedijoje ir 1 proc. Lietuvoje.

Pašnekovė akcentuoja, kad „Staticus“ vidinius veiklos procesus tobulino net ir sudėtingesnio laikotarpio metu: „Skaitmeninė transformacija buvo ir yra vienas pagrindinių mūsų prioritetų. Pernai mums pavyko suskaitmeninti apie 56 proc. įmonės vidinių procesų, tai padėjo mums dirbti našiau, patobulinti komunikaciją, efektyviau dalytis patirtimi. Taip pat praėjusiais metais išbandėme ir įgyvendinome „Agile“ darbo principus keturiuose projektuose, tokiu būdu pagerindami biudžeto valdymą 28 proc., lyginant su vidutiniais ankstesnių metų rezultatais.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis