Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Su baltarusiais 20 metų dirbantis BKT vadovas V.Dambrauskas: „Baltarusijos įmonės toliau nuo politikos negu mūsų įmonės“

Klaipėdos uoste veikianti bendrovė „Birių krovinių terminalas“ (BKT) yra tarp lyderių pagal krovos apimtis uoste. Baltarusiškas trąšas kraunančios bendrovės vadovas, šiuo metu ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vidmantas Dambrauskas puikiai žino verslo su Baltarusija, kuri yra viena pagrindinių Klaipėdos uosto partnerių, subtilumus. Baltarusiškos trąšos sudaro apie trečdalį visos Klaipėdos uosto krovos.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / A. Kubaičio nuotr.

V.Dambrauskas atviras – jokių baimių dėl galimų trikdžių verslui su šia šalimi artimiausiu metu jis neįžvelgia.

„20 metų dirbu su Baltarusijos verslu. Labai aiškus dalykas Baltarusijoje: jų įmonės, tarp jų ir valstybinės, yra toliau nuo politikos negu mūsų įmonės. Niekas ten nesikiša, komandų neduoda, kiek krauti ir už kiek krauti. Kol kas nematau jokios indikacijos, jog būtų kokie nors svarstymai, kad pamokysime (Klaipėdos uostą – red.past.), padalysime, kad būtų kokie žaidimai.

Yra kaštai įmonių, jos suinteresuotos vežti geriau, greičiau, o kur taip yra – Klaipėdoje. Artimiausiu metu nematau baimių dėl krovos, išskyrus vieną rūšį – naftos produktus, nes jie nėra Baltarusijos nuosavybė. Visa nafta, kaip žinot, įvežama iš Rusijos perdirbti ir išvežama į Ukrainą, Rusiją ir per Lietuvą. Ten Rusija turi tam tikrų svertų, Rusijoje politika gali daug. Perdirbtos naftos mažėjimas yra, jau „nukirpta“ milijonas tonų ir tokia tendencija išliks, o kalbant apie trąšas, medieną ir kitus krovinius, kurie pagaminti Baltarusijoje, mano galva, baimių kol kas jokių nėra. Kas pagaminama, bus išvežta per Klaipėdos uostą“, – Klaipėdos uoste surengtoje spaudos konferencijoje sakė V.Dambrauskas.

J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Vidmantas Dambrauskas
J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Vidmantas Dambrauskas

Jo teigimu, itin aktyviai baltarusiškus krovinius nuvilioti stengiasi latviai, kurie daug laiko praleidžia kaimyninėje šalyje.

„Tą patį darėme ir mes prieš 15 metų. Mūsų užduotis – neleisti drastiškų kainų didinimų, paslaugos mažėjimo, eiti koja kojon su laiku. Reikia labai stipriai bėgti, kad nestovėtume vietoje.

Linkėčiau visiems, ypač Vilniaus biurokratams, neužmigti ant laurų. Šiandien kai kurie žmonės įsivaizduoja, kad Klaipėda (Klaipėdos uostas – red. past.) nugalėtojas. Šiandien nugalėtojas, o rytoj gali būti autsaideris, bet kokie sprendimai, brandinami koridoriuose, turi būti pamatuoti 15 kartų.

Pamenu Ventspilio situaciją – sėdėjo koja ant kojos: viską turime, kas čia Klaipėda. Buvau liudininkas situacijos, kai Ventspilio uosto direktorius sako: „Na, negi baltarusiai tokie kvaili, kam jiems opelis, kai Ventspilyje turi mersedesą.“

Neseniai pareigūno žodžiai buvo tokie: „Lietuvos uostas – mersedesas.“ Tad pasimokykime iš svetimų klaidų“, – ragino V.Dambrauskas, kurio vadovaujama įmonė „Birių krovinių terminalas“ pernai perkrovė 7,6 mln. tonų krovinių, tai 1,2 mln. tonų daugiau nei prieš tai buvusiais metais. Didžiąją dalį krovos sudaro baltarusiškos trąšos.

30 proc. BKT akcijų priklauso Baltarusijos kompanijai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai