Laivas „Evergreen“ buvo areštuotas dėl to, kad jo savininkai nesumokėjo 900 mln. JAV dolerių kompensacijos, Sueco kanalo valdybos (SCA) vadovą Osamą Rabie pacitavo valstybinis Egipto laikraštis „Al-Ahram“.
Japonams priklausantis, Taivano valdomas ir su Panama vėliava plaukęs laivas kovo 23 dieną užplaukė ant seklumos, užblokuodamas itin svarbią pasaulinės prekybos arteriją. Egipto darbuotojams ir tarptautinių gelbėjimo specialistams užtruko beveik savaitę patraukti laivą nuo seklumos.
Laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ pranešė, kad incidentas per dieną sulaikydavo maždaug 9,6 mlrd. dolerių (8,15 mlrd. eurų) vertės krovinių, gabenamų tarp Azijos ir Europos.
Kanalas yra ekonomiškai gyvybiškai svarbus Egiptui, kuris prarado nuo 12 iki 15 mln. JAV dolerių pajamų už kiekvieną vandens kelio blokavimo dieną, teigia kanalo valdyba.
Pagal Izmailijos ekonominio teismo priimtą teismo sprendimą, 900 mln. JAV dolerių kompensacijos suma buvo apskaičiuota atsižvelgiant į „įstrigusio laivo padarytus nuostolius, taip pat plukdymo ir priežiūros išlaidas“, pridūrė O.Rabie.
Teismas aiškiai nenurodė laivo savininkės, japonų bendrovės „Shoei Kiseno Kaiša“, tačiau kitas šaltinis iš SCA antradienį teigė naujienų agentūrai AFP, jog derybos dėl žalos atlyginimo tarp šios bendrovės, draudimo įmonių ir kanalo administracijos tęsiasi.
Savo ieškinyje SCA rėmėsi Egipto jūrų prekybos įstatymo 59 ir 60 straipsniais, kuriuose nustatyta, kad laivas turi būti areštuotas tol, kol bus sumokėta visa suma, rašo „Al-Ahram“.