Sugalvojo kaip išspręsti pagrindinę biuro darbuotojų problemą – per dvejus metus išaugo penkiskart

Ką dažniausiai valgote pietums itin įtemptą darbo dieną? Turbūt – savo nervų ląsteles. Kiekvienas biurų pastatas turi kokią nors maitinimo įstaigą, tačiau kad virtuvės magams pavyktų suderinti „greitai“ ir „skaniai“ – toks stebuklas įvyksta retai. Lietuvis Aurelijus Jasevičius, iki tol sėkmingai dirbęs nekilnojamojo turto versle, vieną dieną sugalvojo, kad „greitai“ dalį galima patikėti technologijoms, o nepersidirbusiems, atsakingiems virėjams beliks pagaminti skaniai. Verslininkas ką tik atidarė jau penktąjį savo „iLunch“ restoraną.
 „iLunch“ restoranų tinklo savininkas Aurelijus Jasevičius
5-ojo „iLunch“ restorano atidarymas verslo komplekse „3 BURĖS“. Restoranų tinklo savininkas Aurelijus Jasevičius / Dariaus Gedvilos nuotr.

Dar vienas restoranas – viliantis išgelbėti biuro darbuotojų pietus

Pirmąjį restoraną Aurelijus atidarė „Verslo trikampio“ centre prieš dvejus su puse metų. Jis pamažu augino savo valgytojų ratą, o pastarieji metai buvo „iLunch“ verslo sprogimas – atsidarė trys restoranai, o lapkričio penktąją duris atvėrė penktasis, kuris nuo šiol maitins naujo verslo komplekso „3 BURĖS“ darbuotojus.

„Pirmasis restoranas koks buvo, toks ir liko. Jis iš kitų „iLunch“ restoranų išsiskiria tuo, kad virtuvė – atvira, kitaip tariant, maistas įdedamas, patiekiamas prie kliento akių“, – sakė A.Jasevičius.

Netoliese, verslo centre „LINK“ šią vasarą atidarytas „iLunch“ pirmąsias porcijas serviravo skambant gyvai muzikai, su įvairiomis staigmenomis lankytojams. Perkūnkiemyje, „Nord&Baltic“ verslo centre įkurtas restoranas maitina stambaus tarptautinio banko bei kitų kelių aplinkinių verslo centrų darbuotojus. Ketvirtasis restoranas veikia „Technopolyje“, netoli prekybos centro „Ozas“.

Tačiau grįžkime į pradžią. Nekilnojamojo turto srityje dirbusiam A.Jasevičiui į užsienį išvykstantis draugas patikėjo parduoti restoraną ir butą. Su butu buvo lengva, tačiau restoranui, nors ir itin perspekyvioje Goštauto gatvėje, tuo metu pirkėjo neatsirado.

Dariaus Gedvilos nuotr. / „iLunch“ restoranų tinklo savininkas Aurelijus Jasevičius
Dariaus Gedvilos nuotr. / „iLunch“ restoranų tinklo savininkas Aurelijus Jasevičius

„Tapau šio restorano savininku ir direktoriumi. Tai buvo tipinis tradicinis restoranas, su aptarnavimu, padavėjais, verslas nebuvo sėkmingas. Vieną dieną man pasiūlė kitas patalpas visiškai šalia. Pagalvojau: „Kad gal jau daugiau restoranų nenoriu...“ Bet kita vertus – juk biure dirbančiam pavalgyti užtrunka ilgai: kol prie tavęs prieina padavėjas, kol užsisakai, kol sulauki sąskaitos. Žiūrėk – kartais ir į pietums skirtą valandą nebesutelpi. Jei diena įtempta, ką aukoji? Pietus. Dar geresniu atveju griebi sumuštinį iš automato arba degalinės, skubi į kokį nors greito maisto restoraną, bet ir ten ne visada pavyksta greitai sulaukti maisto“, – apie mintį išgelbėti biuro darbuotojų pietus pasakojo A.Jasevičius.

Užsakymas paruošiamas greičiau nei per minutę

Verslininko idėja buvo pasitelkti technologijas, kad pietūs truktų kuo greičiau, tačiau nenukentėtų patiekalų kokybė. Buvo sukurta sistema, kai žmogus vos įėjęs keliauja prie užsakymo terminalo (kelių planšetinių kompiuterių, ekrane rodančių, kokie patiekalai šiandien patiekiami).

Garbaus amžiaus moteris jau buvo beišeinanti: „Ai, vaikeli, čia gal jau ne man...“ Paraginau, sakau: „Bet jūs tiesiog pabandykite!“ Ji bakstelėjo vieną mygtuką, kitą – netrukus viską užsisakė, nė nepaprašiusi pagalbos.

Ten išsirenka pietų derinį ir gali iškart susimokėti kortele arba traukti prie kasos. Jis gauna užsakymo numerį ir vos priėjęs iki patiekalų išdavimo linijos dažniausiai jau mato atvažiuojantį savo užsakymą. Maistas „iLunch“ restoranuose yra patiekiamas klientui per maždaug 40-50 sekundžių, jų šūkis – „Pietūs per 1 minutę“.

Dariaus Gedvilos nuotr. /5-ojo „iLunch“ restorano atidarymas verslo komplekse „3 BURĖS“
Dariaus Gedvilos nuotr. /5-ojo „iLunch“ restorano atidarymas verslo komplekse „3 BURĖS“

„Prie pat įėjimo yra didelis ekranas, kuriame – patiekalų nuotraukos. Jei yra kokia nors eilė – gali joje stovėdamas sugalvoti, ką valgysi. Priėjęs prie užsakymo terminalo, tiesiog spaudi ant pasirinkto patiekalo. Kodėl tai vyksta daug greičiau, nei savitarnos kavinėje? Nes savitarnos atveju priėjęs prie maisto „mėtaisi“: „Valgysiu šitą, ne, o gal aną? Kuris gardžiau atrodo?...“. Mano mintis buvo, kad priėjęs užsakymo terminalą jau aiškiai žinotum, ką valgysi“, – paaiškina A.Jasevičius.

Taip pat jis siekė, kad bet kuris žmogus, pirmą kartą atėjęs į restoraną, gebėtų pasinaudoti užsakymo terminalais be didelio streso ir painiavos. Todėl klientui visur rodomos aiškios ir realybę atitinkančios patiekalų nuotraukos – belieka bakstelti pirštu į labiausiai seiles burnoje kauptis skatinantį vaizdą. Kad sistema tikrai paprasta kaip šaukštas A.Jasevičius įsitikino po to, kai į „iLunch“ užsuko garbaus amžiaus klientė.

Jei diena įtempta, ką aukoji? Pietus. Dar geresniu atveju griebi sumuštinį iš automato arba degalinės, skubi į kokį nors greito maisto restoraną, bet ir ten ne visada pavyksta greitai sulaukti maisto.

„Ji jau buvo beišeinanti: „Ai, vaikeli, čia gal jau ne man...“ Paraginau, sakau: „Bet jūs tiesiog pabandykite!“ Ji bakstelėjo vieną mygtuką, kitą – netrukus viską užsisakė, nė nepaprašiusi pagalbos. Moteris ne tik skaniai pavalgė, bet ir labai apsidžiaugė, kad jai pavyko perkąsti tas „naująsias technologijas“. Šiandien ji yra nuolatinė mūsų klientė“, – džiaugiasi verslininkas.

Visus išalkusius pamaitina 5 virėjai ir technologijos

„iLunch“ virtuvėje laiką taip pat gelbsti technologijos: ekranuose realiu laiku rodoma informacija, kiek kokių patiekalų yra užsakyta ir kiek jų, paruoštų, liko. Kai, pavyzdžiui, iškeptos vištienos krūtinėlės kiekis sumažėja, virėjai skuba pradėti kepti naują partiją.

Restoranai visuomet siūlo dviejų rūšių sriubas, dviejų rūšių salotas ir tris karštuosius patiekalus.

„Virtuvėje dirba 5 virėjai, kiekviena jų darbo sekundė pietų metu yra suskaičiuota, nes jie neprisiruošia patiekalų iš anksto, kad „atlaikytų“ pietus. Jie realiu laiku ekrane mato informaciją, ko reikia dar iškepti, ko reikia papjaustyti pagal užsakytų porcijų kiekį“, – sako A.Jasevičius.

Verslininko tikslas buvo virtuvėje sujungti greitį, naująsias technologijas, patiekalų kokybę ir skonį. Šiandien jis įsitikinęs, jog tai pavyko.

Dariaus Gedvilos nuotr. /5-ojo „iLunch“ restorano atidarymas verslo komplekse „3 BURĖS“
Dariaus Gedvilos nuotr. /5-ojo „iLunch“ restorano atidarymas verslo komplekse „3 BURĖS“

Visuose penkiuose „iLunch“ restoranuose maistas yra ruošiamas vietoje – nėra jokio gamybos cecho, paruošto maisto niekas niekur neveža. Taip pat visuose penkiuose restoranuose meniu konkrečią dieną yra vienodas, tačiau kasdien patiekiami vis kiti patiekalai.

Restoranai visuomet siūlo dviejų rūšių sriubas, dviejų rūšių salotas ir tris karštuosius patiekalus. Vadovai, virtuvės šefai stengiasi kuo dažniau socialiniuose tinkluose ar gyvai išklausyti valgytojų nuomonę apie patiekalų skonį ir operatyviai reaguoja į nusiskundimus.

A.Jasevičius svarsto, kad pastarųjų metų verslo plėtrai padėjo sparčiai sostinėje kylantys verslo centrai. Jų valdytojai jau žino „iLunch“ vardą ir kviečiasi šiuos maisto tiekėjus ne tik dėl aptarnavimo greičio, tačiau ir dėl restorane taikomų inovacijų – šiuo metu niekas iš kitų restoranų to negali pasiūlyti, tokią sistemą verslininkas sugalvojo ir pritaikė pats.

„Pirmieji trys „iLunch“ restoranai verslo centruose pakeitė anksčiau buvusius maisto tiekėjus. Neįtiko arba aptarnavimo tempas, arba maisto skonis. Mus renkasi galbūt todėl, kad lankytojus „paperka“ tie „iPadai“, tas sklandus ir suplanuotas sistemos veikimas – šio verslo koncepcija yra revoliucinė. Sakoma, kad maitinimo verslas – vienas sudėtingiausių. Negaliu sutikti su šiuo teiginiu – mes visas aptarnavimo problemas išsprendėme inovacijomis. Liko sukontroliuoti tik maisto kokybę“, – sakė pašnekovas.

Jo teigimu, orientacija į kokybę nulemia ir tai, kad „iLunch“ neplečia savo meniu – kad pavyktų kokybiškai pagaminti tuos kelis verslo pietų patiekalus.

Svarsto apie plėtrą net už Atlanto

Planuojama plėtra ir į užsienio šalis: unikalaus restorano veiklos modelio frančizė bus parduota norintiems tokį pat verslą plėtoti Rusijoje ir Lenkijoje.

Maitindami išskirtinai verslo centrų darbuotojus „iLunch“ išsprendė ir dar vieną amžiną maitinimo sektoriaus problemą – darbuotojų trūkumą. A.Jasevičius sako labai branginantis savo darbuotojus, o šie giria darbo grafiką: „iLunch“ nedirba nei savaitgaliais, nei švenčių dienomis, virtuvės darbuotojų darbo diena trunka nuo 7 ryto iki 16 valandos vakaro, taigi, įprastą vieną pamainą.

„Kai pasiūlai tokias sąlygas, lengviau rasti tikrai atsakingų, darbščių žmonių į virėjų pozicijas. Renkamės žmones be žalingų įpročių ir tikrai juos labai mylime“, – sako verslininkas.

Kai verslas sekasi, nėra ko žiopsoti – „iLunch“ žengia į kitus miestus ir 2019-aisiais veiks, planuojama, nuo 8 iki 10 tokių restoranų (dar 4 restoranai kitąmet atvers duris Vilniuje), 2020-aisiais – visoje Lietuvoje bus 12 tokių restoranų. 4 iš jų atsidarys Kaune.

Planuojama plėtra ir į užsienio šalis: unikalaus restorano veiklos modelio frančizė bus parduota norintiems tokį pat verslą plėtoti Rusijoje ir Lenkijoje. A.Jasevičius taip pat planuoja parodyti amerikiečiams, jog greitai pavalgyti galima renkantis ir sveikesnius patiekalus.

„Pasauliui reikia tokios koncepcijos restoranų. Sakote, net stambiausi restoranų tinklai užsidaro? Galbūt, tačiau mes pagalvojome: net ir atėjus sunkmečiui, juk žmonės turės sau leisti pietus. Galbūt vakare neis kažkur vakarieniauti, rečiau užsisakys gėrimų. Tačiau pietūs – amžinas dalykas“, – svarstė A.Jasevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis