Sukčiai naudojasi „Topo Centro“ vardu: maža šios „prekės“ kaina gali įvilioti į didelius nuostolius

Pastaraisiais mėnesiais suaktyvėję sukčiai neatidžius vartotojus vilioja prisidengdami įvairiais žinomais prekės ženklais – šįsyk interneto vartotojų dėmesį gali sutrikdyti ir jų pinigines patuštinti „Topo Centro“ vardu socialiniame tinkle „Facebook“ skelbiamos reklamos. Bendrovė nurodo, kad jau kreipėsi į „Meta“ ir dalinasi patarimais, kaip neapsigauti.
Koliažas
Parduotuvė „Topo centras“ / Shutterstock

Socialinio tinklo „Facebook“ vartotojai pastaruoju metu gali matyti reklamas, viliojančias iš žinomo prekybos tinklo „Topo Centras" įsigyti JAV kompanijos „Marshall“ garsiakalbius vos už tris eurus. Tačiau tai – apgavystė.

„Legendiniai Marshall garsiakalbiai vos už 3 €. Kodėl❓Minint prekės ženklo 60-metį, sumažinome 60 Marshall Stanmore III garsiakalbių kainą. Jas galite įsigyti čia.?Skubėkite, Marshall garsiakalbių užtenka ne visiems“, – tokia žinutę gali išvysti socialinio tinklo „Facebook“ vartotojai.

Jos autoriai – paskyra „Topo Centras Lithuania“.

Topo centras/Netikra „Marshall“ reklama
Topo centras/Netikra „Marshall“ reklama

Tokios kolonėlės Lietuvoje kainuoja 330-360 eurų („nuolaidą“ suteikiančiame tinklapyje nesumažinta kaina esą apie 450 eurų), tad vien įtartinai žema kaina gali kilstelėti antakį. Akylesniems įtarimų gali kelti ir tai, kad „Topo Centras Lithuania“ paskyra turi vos 1,2 tūkst. sekėjų, kai oficiali „Topo Centro“ paskyra – 132 tūkst. sekėjų.

Be to, garsi JAV kompanija „Marshall“ kompanija savo šešiasdešimtmetį šventė 2022 m., tad nurodoma "nuolaidos“ proga nėra tiksli.

Maža to, vos keletui 2023 m. gruodį sukurtos feisbuko paskyros įrašų patiktukus daugiausiai dėlioja ne lietuviai, o vartotojai iš Azijos šalių. Atsiliepimai apie neva pigiai nusipirktus garsiakalbius yra su klaidomis išversti į lietuvių kalbą.

Skelbime patalpinta nuoroda nuveda ne į „Topo Centro“ puslapį, o atskirą tinklapio ecomwidellc.com polapį, kuriame vartotojai raginami atsakyti į trumpą apklausą, sužaisti žaidimą ir tuomet esą gauti galimybę įsigyti norimą elektronikos prekę.

„Topo Centras“: klientai turėtų būti atidūs

Tačiau taip vartotojas priviliojamas palikti savo asmeninius duomenis ir yra įtraukiamas į „lojalumo“ programą, kurios tikrasis tikslas – ne padėti sutaupyti, o išvilioti pinigus.

Šiuo konkrečiu atveju sukčiai, neteisėtai disponuodami „Topo Centro“ vardu, dar ir melagingai kviečia už mokestį prisijungti prie lojalumo programos.

Tai yra apgavystė ir bandymas išvilioti pinigus – narystė „Topo klubo“ naudų programoje visiems yra nemokama – raginame žmones būti itin atidiems ir nepapulti į šias sukčių pinkles, nurodo bendrovės atstovai.

Kaip 15min informavo „Topo Centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras, Lietuvoje veikianti įmonė iš tiesų niekaip nėra susijusi su minėta feisbuko paskyra.

„Tai sukčiavimo atvejis – jį pastebėjome ir kreipėmės į „Meta“ dar vakar. Atvejų, kai sukūrę netikras paskyras sukčiai apsimeta prekių ženklais, kartais pasitaiko ir mūsų praktikoje. Paprastai tokiais atvejais apsimetėliai siūlo įsigyti prekių neadekvačiai žemomis kainomis ir tai yra pirmasis signalas, kad veikia sukčiai. Pastebėję tokius atvejus, iškart apie juos informuojame socialinių tinklų administratorius“, – komentavo „Topo Centro“ vadovas.

Vis dėlto visų netikrų paskyrų aptikti ir juos operatyviai užblokuoti socialiniai tinklai ne visada yra pajėgūs, todėl įmonė savo klientus ragina saugotis patiems bei dalinasi rekomendacijomis, į ką svarbu atkreipti dėmesį, jei paskyra ar joje skelbiamo pasiūlymai kelia abejonių:

  • Netikras paskyras paprastai iškart išduoda mažas sekėjų skaičius ir įsitraukimas bei mažas publikuotų įrašų skaičius.
  • Įrašų tekstai neretai yra gramatiškai netaisyklingi arba jiems trūksta rišlumo.
  • Rekomenduojama patikrinti profilio sukūrimo datą – netikrų profilių sukūrimo data visada bus labai nesena.
  • Būtinai reikia tikrinti nurodytą kontaktinę informaciją – internetinės svetainės, el. pašto adresus. Labai dažnai nurodytas įmonės internetinės svetainės adresas būna įtartinas ir niekaip nesusijęs su pačia įmone.

„Galiausiai, klientams visada primename, kad savo oficialiuose puslapiuose niekuomet neprašome pateikti asmeninių duomenų, registruotis saugumo parinkčių neatitinkančiose svetainėse ar spausti neaiškių nuorodų“, – nurodo „Topo Centro“ vadovas.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis