Vis dėlto Lietuvos mažmeninės prekybos tinklai, nespėjantys pildyti kruopų ir tualetinio popieriaus lentynų, pasaulį purtantį sunkmetį ištemps, tačiau smulkieji maisto pramonės verslai priversti imtis drastiškesnių priemonių.
Pastariesiems, norint išsaugoti lojalius ir pritraukti naujus klientus, iki jų durų prekes žemiškais įkainiais pristatyti bekontakčiu būdu tenka telkiantis iš paskutiniųjų.
Smulkiojo verslo atstovai pripažįsta, kad praėjusio mėnesio viduryje susiklosčiusi situacija tepaliko du pasirinkimus: susiveržus diržus atsisveikinti su dalimi darbuotojų arba prisitaikyti ir priimti nestandartinius sprendimus.
Rekomendacijose šmėžuoti ėmė prieš metus
Kokie pokyčiai padės išgyventi laikotarpį, kurį likimas pametėjo instrukcijų iš anksto neparuošęs, ir kaip konkurencinėje kovoje su titanais sekasi šalies nykštukams?
„Mes nusprendėme pasirinkti prisitaikymo prie šių dienų realijų opciją, kuri yra vienintelis būdas išlikti. Motyvacijos nepasiduoti iškėlus rankas suteikia ir prieš darbuotojus jaučiama atsakomybė. Komanda nemaža – dvi dešimtys žmonių“, – 15min pasakoja vilnietė verslininkė Almena Dankienė, elektroninės maisto parduotuvės „Sraigė ir Varlė“ įkūrėja ir vadovė.
Praėjusiais metais Vilniuje veikti pradėjęs bendrovės valdomas restoranas „Greita Sraigė“ netruko tapti dažnai socialiniuose tinkluose linksniuojamu žodžių junginiu.
Pradžioje žinomi Lietuvos žmonės dalijosi naujo gourmet restorano, kuriame verta stabtelėti greitiems pietums ar lėtai vakarienei, rekomendacijomis. Kaip mat šmaikštus pavadinimas pateko ir į mėgiamiausių sostinės restoranų viršutines topų eilutes.
Gastronomijos tendencijas sekančius vilniečius nuginklavo „Greitoje Sraigėje“ ruošiamos lazanijos, midijos, pačių receptais marinuojami mėsos gaminiai – vištienos šlaunelės bei kiaulienos šoninė, šefų tradicinėje medinėje rūkykloje išrūkyti viščiukai ir šamai.
„Turėdami savo virtuvę, rūkyklą ir pajėgumus, įprastus patiekalus galime ruošti kitaip – taip, kaip suvokiame mes patys“, – pabrėžia A.Dankienė.
Sparčiai pildėsi ne tik „Greitos Sraigės“ restorano meniu, bet ir jame esančios gero maisto parduotuvėlės lentynos.
Jose augo į Lietuvą iš Ispanijos, Italijos, Graikijos ir Prancūzijos ūkių atvykstančių varlių šlaunelių, kepenėlių paštetų, čederio sūrių, padažų, aliejų, triufelių ir vynų asortimentas.
Gourmet – ir ypač rafinuotam, ir kasdieniam skoniui
Kaip ir kitose viešojo maitinimo vietose, taip ir šiame sostinės restorane pastarąsias tris savaites klientų pokalbiai ir šaukštai nebeskamba. Patiekalai vis dar gaminami, bet klientai atvyksta jų išsinešti į namus.
„Situacija rinkoje paskatino imtis ir kitų pokyčių. Prieš mėnesį stipriai išplėtėme elektroninės parduotuvės asortimentą: greta Viduržemio jūros regiono gourmet gardumynų atsirado būtiniausi lietuviški produktai kasdienai – šviežia duona, kiaušiniai, pieno gaminiai.
Pastariesiems, norint išsaugoti lojalius ir pritraukti naujus klientus, iki jų durų prekes žemiškais įkainiais pristatyti bekontakčiu būdu tenka telkiantis iš paskutiniųjų.
Virtualioje „SraigeirVarle.lt“ parduotuvėje formuojame tokį pirkinių krepšelį, kuriuo žmogus vienu apsipirkimu galėtų užpildyti savo šaldytuvą. Tokį, kuris patenkintų ir išrankiausius skonio receptorius, ir kasdienio vartojimo poreikį“, – atvirauja naują istorijos puslapį verčiančios UAB „Sraigė ir Varlė“ vadovė A.Dankienė.
Kaip ir savo rankomis gourmet restorane gaminamai, taip ir užsienio bei Lietuvos tiekėjų produkcijai 15min pašnekovės atstovaujama įmonė kelia itin aukštus reikalavimus:
„Tik tokie ir galioja pas mus. Tuo gyvename ir kvėpuojame: mūsų hobis, o kartu – ir verslas sukasi aplink kokybiškus produktus. Jeigu ieškome vištienos tiekėjų – griežtai perkame žaliavą be antibiotikų. Nepavadinčiau mūsų produkcijos kažkokia išskirtine, tiesiog nuo pirmųjų veiklos dienų orientavomės į normalų, įprastą maistą, tokį, kokį žmogus turėtų valgyti. Karantinas ar ne, negalime siūlyti nenaudingų organizmui maisto produktų. Tinkama mityba yra vienas svarbiausių dalykų, į kuriuos reikia kreipti dėmesį, norint išvengti ligų. Ir atvirkščiai: netinkama mityba – vienas pagrindinių faktorių, iššaukiančių negalavimus.“
Iššūkis – nepasiklysti tarp detalių
Pastebimai išaugusiam elektroninės prekybos poreikiui UAB „Sraigė ir Varlė“ atidėjo didelius resursus – dalis įmonės komandos šiuo metu dirba prie užsakymų, kurių suformuoti krepšeliai keliauja ne tik po Vilnių ar Kauną, bet netgi į Kuršių Neriją, administravimo.
„Įmonė per labai trumpą laiką stipriai išsiplėtė, suaktyvėjo logistika – tiek iš alyvuogių plantacijų pietuose link Lietuvos, tiek iš mūsų sandėlio link tautiečių namų durų. Atsirado daug naujų detalių, kuriose nesunku pasiklysti. Tad didžiausias iššūkis – greitai ir tiksliai viską administruoti, – dalijasi A.Dankienė. – Padeda tai, kad komandoje esame susidirbę. Prireikus, kurjeriu tapti gali bet kuris komandos žmogus: apsiginklavę apsaugos priemonėmis į automobilį sėda įmonės pardavimų vadovai, direktorius, netgi akcininkai.“
Už sraigę vikresni: telpa į 3 darbo dienas
Visa tai „Sraigę ir Varlę“ įgalina krepšelį su maisto prekėmis į bet kurį šalies kampelį pristatyti per 1–3 darbo dienas. Tam, kad krovinio iš Vilniaus pristatymo paslauga būtų nemokama, klientui tereikia susirinkti tuziną produktų, kurių bendra vertė siektų 47 eurus.
„Turbūt mūsų parduotuvės pavadinimas kai kuriems suponuoja, kad teks apsišarvuoti kantrybe, kol pirkinius pristatysime į vietą. Iš tiesų istorija kitokia: dvi draugės, nenusakomo, truputėlį balzakiško amžiaus, kurių viena lėta, kita šokli, keliavo per pasaulį. Išmaišė jį palengva tyrinėdamos, jo skonius ragaudamos. Ką nuostabiausio atrado, parsivežė į Lietuvą: sraigė į savo namelį atradimus krovė, o varlė vežė juos dviračio pedalus mindama. Gourmet restoranėlis Vilniuje užaugo kartu su mūsų draugų alkiu maisto naujovėms, smalsumu atrasti, noru ragauti bei dalintis“, – prisimena UAB „Sraigė ir Varlė“ su bičiule įkūrusi A.Dankienė.
Sunkmečio akivaizdoje verslas tiesia pagalbos ranką verslui
Greta įkvepiančių, verslo partnerių bendromis jėgomis pasiektos sėkmės istorijų neretai pasigirsta ir kitokios, šiek tiek niūresniais scenarijais: išyra šeimos, išsibarsto draugystės, sukiršinami ilgamečiai bičiuliai. Tačiau A.Dankienė šiuo klausimu išlieka kategoriška:
„Jeigu sutampa poreikiai, požiūriai – problemų nekyla. Aš apskritai vengiu klišių: kas galima, ko negalima, kas būna, ko nebūna. Klišėmis netikiu, nes nemanau, kad jos yra tai, kas veda į priekį. Man atrodo, jog yra priešingai – veda jų nesilaikymas.“
Situacija rinkoje paskatino imtis ir kitų pokyčių. Stipriai išplėtėme elektroninės parduotuvės asortimentą: greta Viduržemio jūros regiono gourmet gardumynų atsirado būtiniausi lietuviški produktai kasdienai – šviežia duona, kiaušiniai, pieno gaminiai.
Būtent to UAB „Sraigė ir Varlė“ vadovaujanti 15min pašnekovė linki kolegoms verslininkams, kurie šiuo metu taip pat susiduria su begale iššūkių.
„Ir verslininkus, ir visus kitus žmones norėtųsi paraginti nepalūžti, reaguoti, kurti, ieškoti sprendimų, nes jie visada yra. Taip, verslas – ne labdaros organizacija, tačiau jis ir ne vien apie pasipelnymą. Verslininkai pastarąjį laikotarpį nepaprastai solidarizavosi: turiu pasakyti daug gerų žodžių tiekėjams, kurie supranta mus, mažuosius, suteikia tokias sąlygas, kad galėtume išlikti konkurencingi.
Nemaža dalis verslų dirbtinai kainų tikrai nedidina. Pagalba vienas kitam pandemijos akivaizdoje kelia nuostabius jausmus“, – pabrėžia A.Dankienė, kurios įkurta UAB „Sraigė ir Varlė“ dalyvauja pilietinėje akcijoje ir kasdien savanoriškai neatlygintinai pietumis vaišina medikus Vilniuje.