Apmokėjimo už šiukšlių išvežimą rebusas: vilnietė sąskaitos nesulaukė, bet atsidūrė skolų išieškotojų rankose

Sąskaitos už šiukšlių išvežimą iš Vilniaus atliekų sistemų administratoriaus (VASA) laukusi vilnietė vietoj mokėjimo pranešimo sulaukė nemalonios staigmenos – skambučio iš skolų išieškojimo bendrovės. Panašioje situacijoje atsidūrė ir kitas vilnietis, kuris tvirtino, kad iš VASA sąskaitos sulaukė gerokai pavėluotai, tačiau net ir sumokėjęs buvo priduotas skolų išieškotojams. Tuo tarpu įmonė prieštaravo, kad sąskaitų apmokėjimui skiria 40 dienų, o į skolų administratorių pirmiausia kreipiasi dėl ilgalaikių skolininkų.
Atliekų rūšiavimo konteineriai
Atliekų rūšiavimo konteineriai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vilnietė Angelė, gyvenanti Asanavičiūtės gatvėje, tikina sąskaitas už komunalinius mokesčius apmokanti laiku. Tad pastebėjusi, kad šiemet sąskaita iš VASA už atliekų išvežimą vėluoja (sąskaitas įmonė atsiunčia kartą per metus), kovo 22 dieną paskambino pasiteirauti į įmonę, kas nutiko.

Tąkart konsultantė paaiškino, kad mokėjimo pranešimas dar ruošiamas. Tą patį vilnietė išgirdo ir pasiteiravusi dėl dviejų sūnaus butų Vilniuje.

Sauliaus Žiūros nuotr. /Šiukšliavežė
Sauliaus Žiūros nuotr. /Šiukšliavežė

Tačiau praėjusį penktadienį Angelė sulaukė ne vėluojančios sąskaitos, o skambučio iš skolų išieškojimo įmonės „Sergel“. Moteris sužinojo tapusi skolininke ir buvo paraginta sumokėti 8,8 eurus už šiukšlių išvežimą ir dar 4 eurus – skolų išieškojimo bendrovei už tarpininkavimo paslaugas.

„Labai nemaloniai pasijutau. Nuo penktadienio iki dabar nerandu sau vietos. Visada moku mokesčius, man 58 metai, ne metus laiko juk moku. Galėjo VASA man pranešti, kad esate nesumokėjusi, o čia iš karto „Sergel“, – su 15min nemalonia patirtimi dalijosi Angelė.

Labai nemaloniai pasijutau. Nuo penktadienio iki dabar nerandu sau vietos.

„Iš pradžių pagalvojau, kad sumaišė, nes aš už viską laiku moku, bet tada vardą pavardę pasakė – ir tikrai, aš juk negavau sąskaitos. Namas tvarkingas, visus laiškus gaunu, už viską sumoku geranoriškai“, – pridūrė moteris.

Po šio skambučio vilnietė skubiai susisiekė su sūnumi ir paragino patikrinti savitarnos svetainę bei apmokėti ten rastą sąskaitą, nes jaunam vaikinui toks įrašas galėtų apsunkti galimybes ateityje gauti paskolą. Sąskaitų už atliekų išvežimą nebuvo gavęs ir jis.

123RF.com nuotr./Skolų išieškojimas
123RF.com nuotr./Skolų išieškojimas

Tačiau, aiškėja, kad ponios Angelės atvejis nėra vienintelis. Panašioje situacijoje atsidūrė vilnietis Jonas, kuris tikina skolų išieškotojo taikiniu tapęs net po to, kai sąskaitą apmokėjo.

Į 15min redakciją kreipęsis vyras pasakojo, kad VASA šiemet mokėjimo pranešimus daliai gyventojų išsiuntinėjo gerokai pavėlavusi – tik kovo mėnesį viduryje. Pernai vyras sąskaitą gavo vasario 11 dieną, šiemet – kovo 12 dieną. Pasak jo, mokėjimai išskaidyti pagal ketvirčius, pirmojo mokėjimo terminas – iki kovo 31 dienos.

„O mano, pavyzdžiui, duomenis kaip skolininko VASA sugebėjo vis tiek perduoti po 4 dienų nuo apmokėjimo. Skolų administratorius „Sergel“, žinoma, imasi veiksmų ir savo paslaugas apmokestina – iš manęs 4 eurus kol kas priskaičiavo“, – pasakojo Jonas.

Balandžio 12 dieną vyras atliekų išvežimo paslaugas apmokėjo iš karto už du ketvirčius – 25 eurus, tačiau iš skolų administratoriaus sužinojo, kad balandžio 16 dieną jo duomenys vis tiek buvo perduoti šiai bendrovei dėl pradelsto mokėjimo.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Atliekų rūšiavimo konteineriai
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Atliekų rūšiavimo konteineriai

Tiesa, VASA komunikacijos vadovė Edita Sirutienė 15min patikslino, kad klientai mokėjimo pranešimus gauna skirtingomis dienomis, todėl rinkliavos apmokėjimo terminas – ne kovo 31 diena, o 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo pranešimo parengimo datos. Sistemoje suformavus mokėjimo pranešimą, jis tą pačią dieną yra įdedamas į savitarnos svetainę, o popieriniu variantu mokėjimo pranešimai pristatomi į pašto dėžutes per keletą dienų, teigė VASA atstovė.

VASA: prioritetas – ilgalaikiai skolininkai

VASA komunikacijos vadovė E.Sirutienė 15min tvirtino, kad VASA, atsižvelgdami į pandemijos ir karantino situaciją, pernai nesinaudojo skolų išieškojimo paslaugas teikiančios įmonės paslaugomis. Jomis vėl pradėta naudotis nuo šių metų balandžio mėnesio, o skolų išieškojimo procese prioritetas skiriamas ilgalaikiams įsiskolinimams.

„Daugiausia skolų sudaro neapmokėta rinkliava už 2018–2020 metais suteiktas paslaugas.

Norime pabrėžti, kad nė vienas įsiskolinęs mokėtojas nebuvo perduotas skolų išieškojimo įmonei anksčiau kaip po 40 kalendorinių dienų nuo parengto mokėjimo pranešimo, kurį mokėtojui pateikėme savitarnoje (jei mokėtojas yra atsisakęs gauti popierinius mokėjimo pranešimus) arba popieriniu variantu per paštą“, – teigė VASA atstovė.

Daugiausia skolų sudaro neapmokėta rinkliava už 2018–2020 metais suteiktas paslaugas.

Ji informavo, kad balandžio 7 dieną įmonė perdavė mokėtojų sąrašą, kuriems vasario 18 dieną savitarnoje buvo patalpinti skolos priminimai (apmokėjimo terminas iki kovo 20 dienos) ir tuos mokėtojus, kuriems mokėjimo pranešimai buvo parengti ir pateikti savitarnoje vasario 26 dieną. Balandžio 15 d. perdavė mokėtojų sąrašą, kuriems pranešimai buvo suformuoti kovo 10 d.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Vilniaus atliekų sistemos administratorius“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Vilniaus atliekų sistemos administratorius“

„Iš viso skolų ieškojimo įmonei buvo perduota 4500 skolininkų, jie sudaro apie 4 proc. nuo visų skolininkų skaičiaus“, – pabrėžė E.Sirutienė.

Iš viso skolų ieškojimo įmonei buvo perduota 4500 skolininkų, jie sudaro apie 4 proc. nuo visų skolininkų skaičiaus, – pabrėžė E.Sirutienė.

VASA klientams nustatyti skirtingi sąskaitų apmokėjimo terminai, nes mokėjimo pranešimai siųsti dalimis. Pirmuosius 2021 m. rinkliavos mokėjimo pranešimus VASA klientams pradėjo siųsti šių metų vasario pabaigoje. Iš viso įmonė apskaičiuoja ir išsiunčia per 300 tūkst. mokėjimo pranešimų.

„Šį didelį mokėjimų pranešimų skaičių siunčiame dalimis (po keliasdešimt tūkstančių) tam, kad galėtume atsakyti į klientams kilusius klausimus, taip pat atsižvelgdami į galimybes gauti visą reikalingą faktinę informaciją mokėjimų apskaičiavimui ir į popierinių mokėjimo pranešimų pristatymo sąlygas karantino metu“, – aiškino įmonės atstovė.

Pasak jos, apie skolas klientus įmonė informuoja įvairiais būdais. Nuo praėjusių metų pradėjo informuoti klientus apie skolas, pasinaudodami automatinių skambučių sistema. Automatiniai skambučiai buvo vykdomi ir sausio, vasario bei kovo mėnesiais. Pranešimai apie skolas taip pat skelbiami savitarnos svetainėje (apie pranešimą savitarnoje klientai informuojami el. p. žinute, jei yra nurodę savo el. p. adresą).

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Komunalinių atliekų konteineris
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Komunalinių atliekų konteineris

Ji pridūrė, kad įmonė nesiekia nubausti įsiskolinusių klientų, o pirmiausia siekia juos informuoti ir priminti apie pareigą laiku atsisakyti už paslaugas. O jei klientas kreipiasi dėl skolos perskaičiavimo, pateikdamas objektyvias priežastis (pvz., įvykus nekilnojamojo turto nuosavybės pasikeitimams), atliekami perskaičiavimai.

Komentuodama į 15min redakciją besikreipusių vilniečių atvejus, VASA atstovė neatmetė galimybės, kad galėjo įvykti vienetinių nesusipratimų ir ragino kreiptis į įmonę.

„Sumokėjau 4 eurus už priminimą“

Tuo tarpu skolų išieškotojų akiratyje atsidūrę vilniečiai tvirtino bandę aiškintis situaciją su įmone, bet kol kas pagalbos nesulaukę.

Kai Angelei po 5 bandymų prisiskambinti VASA galiausiai susisiekė su įmone, ji teišgirdo, kad laiškas su sąskaita esą buvo išsiųstas. Be to, ji buvo informuota, kad turėjusi gauti ir elektroninį pranešimą, informuojantį pasitikrinti savitarnos svetainę.

„Jie sako, kad mes siuntėme, bet aš visus laiškus gaunu, kodėl šito negavau? Galėjo atsiųsti sąskaitą į elektroninį paštą, kaip kitos įmonės. O prisijungti prie savitarnos aš nemoku“, – skundėsi vilnietė.

„Sumokėjau „Sergel“ 4 eurus už priminimą“, – ironizavo pašnekovė.

Sauliaus Žiūros nuotr./Vilniaus savivaldybės ir „VASA“ atstovai tikrina atliekų išvežimą
Sauliaus Žiūros nuotr./Vilniaus savivaldybės ir „VASA“ atstovai tikrina atliekų išvežimą

Moterį labiausiai papiktino, kad VASA ją perdavė skolų išieškotojams, nors kovo 22 dieną ji pati skambino į įmonę ir prašė atsiųsti sąskaitą. Ji svarstė, kad tokioje situacijoje galėjo atsidurti ir senjorai, nemokantys naudotis savitarna.

Tuo tarpu Jonas pasakojo pirmadienį parašęs paklausimą apie šią situaciją VASA, tačiau kol kas atsakymo nesulaukęs.

„Dar vakar jų interneto svetainėje buvo atsiprašymas, kad vėlai išsiuntė mokėjimo pranešimus šiemet ir dėl padidėjusių užklausų kiekio atsakymai užtruks. Paskambinęs skolų administratorius maloniai paprašė atsiųsti pavedimo kopija, ką iš karto ir padariau. Tolimesnių nurodymų nėra, neaišku, ar priskaičiuotas skolos išieškojimo išlaidas nurašys ar toliau jos didės, kaip tai atsilieps ateityje ar neliks įrašų kaip skolininko“, – apgailestavo vilnietis.

O paprašyta pakomentuoti situaciją, kai VASA kliento duomenys buvo perduoti jau apmokėjus sąskaitą, „Sergel“ generalinė direktorė Toma Matutytė 15min tvirtino negalinti detaliai pakomentuoti situacijos, nes kiekvieną situaciją reikia vertinti individualiai, o išsamiai komentuoti konkrečių atvejų viešai neleidžia ir BDAR nuostatos.

„Klientui, šiuo atveju VASA, perdavus informaciją apie skolą, mes nedelsdami imamės su klientu suderintų mokėjimų atkūrimo veiksmų. Tai gali būti tiek fiziniai, tiek elektroniniai laiškai, žinutės, automatiniai pranešimai ar skambučiai kliento klientams. Kiekviename šių žingsnių veikiame vadovaudamiesi LR įstatymais ir atstovaujame kreditoriaus teises ir pareigas.

Trumpai tariant, „Sergel“ veikia kaip tarpininkas, kuris informuoja kliento klientą apie skolą ir padeda suderinti mokėjimų sąlygas", – komentavo T.Matutytė.

Pasak jos, jei kreditorius pradelstą mokėjimą anuliuoja, išieškojimo veiksmai taip pat nedelsiant nutraukiami.

„Patikiname, kad susiklosčiusius situacijai, jog skolos perdavimas „Sergel“ įvyksta jau po to, kai kliento klientas apmokėjo sąskaitą, „Sergel“ tarpininkavimo mokestis taip pat būtų anuliuotas", – komentavo įmonės vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis