Ruduo šiemet su savimi atsinešė nemažai iššūkių – hidrometeorologai skelbė, kad praėjęs rugsėjis buvo šalčiausias šiame amžiuje, o už šildymą šįmet teks mokėti dideles sąskaitas – šios išaugs tiek prie centrinio šildymo prijungtiems gyventojams, tiek tiems, kurie šildosi biokuru ar elektra.
Šildymo sezonas Vilniuje bus pradėtas ateinančią savaitę, o Panevėžyje ir Šiauliuose radiatoriai ėmė šilti jau nuo šios savaitės.
Tad, kokias tendencijas stebi prekybininkai?
Perka brangesnius, tačiau taupesnius šildytuvus
Elektroninės parduotuvės „Varlė.lt“ komunikacijos projektų vadovė Alina Kazakevič 15min sakė, kad šiemet susišildyti skirtų prekių jau parduota 15–20 proc. daugiau nei pernai. Ji svarstė, kad tai lemia atvėsę orai bei artėjantis šaltasis sezonas.
Keičiasi ir pirkėjų įpročiai – pasak parduotuvės atstovės, žymiai mažiau šiemet parduodama tepalinių šildytuvų, kurie suryja daugiau elektros energijos.
„Išaugo brangesnių šildytuvų pardavimai bei tokių, kurie turi didesnį funkcionalumą – laikmatį, temperatūros reguliavimą ir pan.“, – komentavo A.Kazakevič.
Auga ir šildančių antklodžių pardavimai – pasak parduotuvės atstovės, susidomėjimas šia preke gali ūgtelėti dar labiau, nes žmonės ieškos būdų sušilti, be to, pirks jas kaip dovanas Kalėdų proga.
Tuo metu elektroninės parduotuvės „Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė 15min komentavo, kad oro sausintuvų ir drėgmės sugėriklių paklausa šį sezoną yra išaugusi 23 proc., lyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
„Per pirmąsias 12 spalio dienų pastebime dar didesnį susidomėjimą – pardavimai šovė į viršų apie 120 procentų, lyginti su praėjusių metų duomenimis“, – nurodė K.Liškauskaitė.
Vidutiniškai parduotuvės klientai šiems prietaisams išleidžia apie 71 eurą.
Šildymo prekių populiarumas auga ir didžiuosiuose prekybos tinkluose. „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė sakė, kad šį rudenį buitinių namų šildymo prietaisų pardavimai yra beveik 4 proc. didesni, palyginti su pernai.
„Atvėsus orams, gyventojai perka elektrinius ir keraminius šildytuvus, termoventiliatorius, tepalinius radiatorius“, – sakė E.Dapkienė.
Taip pat daugiau nei 10 proc., lyginti su pernai, yra išaugusi antklodžių bei pledų paklausa.
Daugiau nuperkama taupių lempučių
Gyventojai šį rudenį daugiau nuperka ir taupių elektros lempučių.
„Didžiausią elektros lempučių pardavimų dalį „Pigu.lt“ sudaro išmaniųjų lempučių ir jų komplektų pardavimai. Išmaniųjų lempučių populiarumas augo 2 kartus, lyginti su praėjusių metų duomenimis“, – komentavo „Pigu.lt“ atstovė.
„Varlė.lt“ atstovė taip pat pastebėjo šią tendenciją.
„Klientai energiją tausojančias lemputes perka, kaip perka ir elektrą taupančius prietaisus, nes elektros kainos kyla, o sutaupyti norime visi“, – nurodė A.Kazakevič.
Išaugo susidomėjimas vilnos gaminiais
Lietuviško kapitalo įmonės „Flokati“, prekiaujančios vilnos gaminiais, rinkodaros ir e-komercijos vadovas Mindaugas Sakalauskas sakė, kad šį rugsėjį pardavimų sezonas buvo rekordinis. Pasak jo, elektros kainoms mušant aukštumas, dalis žmonių ieško alternatyvų, kaip sušilti namuose ar darbe.
„Įprastai po šiltesnio metų laikotarpio žmonės keičia patalynę iš vasarinės į žieminę. Šį rudenį skaičiuojame apie 70 proc. žieminių antklodžių pardavimų augimą, jei lygintume su praėjusiais metais.
Šiemet didesnio nei įprastai susidomėjimo susilaukė vilnonės liemenės. Jei rugsėjo pradžioje kalbėjome, kad jas dar galima naudoti lauko terasose vėsiais vakarais, dabar susidomėjimas, manau, išaugo dėl atvėsusių namų. Šiemet nustebino vilnos pledų pardavimai – lyginti su 2021 metų rugsėju, šoktelėjo beveik dvigubai“, – 15min komentavo M.Sakalauskas.
Manau, kad prie didesnio nei įprasta susidomėjimo vilnos gaminiais prisidėjo staiga atvėsę orai bei aukštos energetinių išteklių kainos.
Apskritai internetinėje prekyboje šį rudenį pastebimas apie 40 proc. siekiantis lankytojų srauto padidėjimas.
„Manau, kad prie didesnio nei įprasta susidomėjimo vilnos gaminiais prisidėjo staiga atvėsę orai bei aukštos energetinių išteklių kainos“, – sakė „Flokati“ atstovas.