Sušalę lietuviai graibsto antklodes ir šildytuvus, perka taupias lemputes: įpročius koreguoja elektros kainos

Atvėsus orams, o šildymo sezonui dar neprasidėjus, gyventojai daugiau nei pernai nupirko šitų antklodžių, šildytuvų, oro sausintuvų. Prekybininkai pastebi, kad keičiasi pirkėjų elgsena – jie dairosi į brangesnius šildytuvus, sunaudojančius mažiau energijos. O vilnos gaminiais prekiaujanti įmonė sako, kad pardavimai šįmet – rekordiniai, nes žmonės ieško alternatyvių būdų sušilti.
Šildytuvas
Šildytuvas / 123RF.com nuotr.

Ruduo šiemet su savimi atsinešė nemažai iššūkių – hidrometeorologai skelbė, kad praėjęs rugsėjis buvo šalčiausias šiame amžiuje, o už šildymą šįmet teks mokėti dideles sąskaitas – šios išaugs tiek prie centrinio šildymo prijungtiems gyventojams, tiek tiems, kurie šildosi biokuru ar elektra.

Šildymo sezonas Vilniuje bus pradėtas ateinančią savaitę, o Panevėžyje ir Šiauliuose radiatoriai ėmė šilti jau nuo šios savaitės.

Tad, kokias tendencijas stebi prekybininkai?

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Kaminas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Kaminas

Perka brangesnius, tačiau taupesnius šildytuvus

Elektroninės parduotuvės „Varlė.lt“ komunikacijos projektų vadovė Alina Kazakevič 15min sakė, kad šiemet susišildyti skirtų prekių jau parduota 15–20 proc. daugiau nei pernai. Ji svarstė, kad tai lemia atvėsę orai bei artėjantis šaltasis sezonas.

Keičiasi ir pirkėjų įpročiai – pasak parduotuvės atstovės, žymiai mažiau šiemet parduodama tepalinių šildytuvų, kurie suryja daugiau elektros energijos.

„Išaugo brangesnių šildytuvų pardavimai bei tokių, kurie turi didesnį funkcionalumą – laikmatį, temperatūros reguliavimą ir pan.“, – komentavo A.Kazakevič.

123RF.com nuotr./Elektrinis šildytuvas
123RF.com nuotr./Elektrinis šildytuvas

Auga ir šildančių antklodžių pardavimai – pasak parduotuvės atstovės, susidomėjimas šia preke gali ūgtelėti dar labiau, nes žmonės ieškos būdų sušilti, be to, pirks jas kaip dovanas Kalėdų proga.

Tuo metu elektroninės parduotuvės „Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė 15min komentavo, kad oro sausintuvų ir drėgmės sugėriklių paklausa šį sezoną yra išaugusi 23 proc., lyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

„Per pirmąsias 12 spalio dienų pastebime dar didesnį susidomėjimą – pardavimai šovė į viršų apie 120 procentų, lyginti su praėjusių metų duomenimis“, – nurodė K.Liškauskaitė.

Pigu.lt nuotrauka/Kristina Liškauskaitė
Pigu.lt nuotrauka/Kristina Liškauskaitė

Vidutiniškai parduotuvės klientai šiems prietaisams išleidžia apie 71 eurą.

Šildymo prekių populiarumas auga ir didžiuosiuose prekybos tinkluose. „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė sakė, kad šį rudenį buitinių namų šildymo prietaisų pardavimai yra beveik 4 proc. didesni, palyginti su pernai.

„Maxima“ nuotr./Ernesta Dapkienė
„Maxima“ nuotr./Ernesta Dapkienė

„Atvėsus orams, gyventojai perka elektrinius ir keraminius šildytuvus, termoventiliatorius, tepalinius radiatorius“, – sakė E.Dapkienė.

Taip pat daugiau nei 10 proc., lyginti su pernai, yra išaugusi antklodžių bei pledų paklausa.

Daugiau nuperkama taupių lempučių

Gyventojai šį rudenį daugiau nuperka ir taupių elektros lempučių.

„Didžiausią elektros lempučių pardavimų dalį „Pigu.lt“ sudaro išmaniųjų lempučių ir jų komplektų pardavimai. Išmaniųjų lempučių populiarumas augo 2 kartus, lyginti su praėjusių metų duomenimis“, – komentavo „Pigu.lt“ atstovė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektros lemputė
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektros lemputė

„Varlė.lt“ atstovė taip pat pastebėjo šią tendenciją.

„Klientai energiją tausojančias lemputes perka, kaip perka ir elektrą taupančius prietaisus, nes elektros kainos kyla, o sutaupyti norime visi“, – nurodė A.Kazakevič.

Išaugo susidomėjimas vilnos gaminiais

Lietuviško kapitalo įmonės „Flokati“, prekiaujančios vilnos gaminiais, rinkodaros ir e-komercijos vadovas Mindaugas Sakalauskas sakė, kad šį rugsėjį pardavimų sezonas buvo rekordinis. Pasak jo, elektros kainoms mušant aukštumas, dalis žmonių ieško alternatyvų, kaip sušilti namuose ar darbe.

Bendrovės nuotr./Mindaugas Sakalauskas
Bendrovės nuotr./Mindaugas Sakalauskas

„Įprastai po šiltesnio metų laikotarpio žmonės keičia patalynę iš vasarinės į žieminę. Šį rudenį skaičiuojame apie 70 proc. žieminių antklodžių pardavimų augimą, jei lygintume su praėjusiais metais.

Šiemet didesnio nei įprastai susidomėjimo susilaukė vilnonės liemenės. Jei rugsėjo pradžioje kalbėjome, kad jas dar galima naudoti lauko terasose vėsiais vakarais, dabar susidomėjimas, manau, išaugo dėl atvėsusių namų. Šiemet nustebino vilnos pledų pardavimai – lyginti su 2021 metų rugsėju, šoktelėjo beveik dvigubai“, – 15min komentavo M.Sakalauskas.

Manau, kad prie didesnio nei įprasta susidomėjimo vilnos gaminiais prisidėjo staiga atvėsę orai bei aukštos energetinių išteklių kainos.

Apskritai internetinėje prekyboje šį rudenį pastebimas apie 40 proc. siekiantis lankytojų srauto padidėjimas.

„Manau, kad prie didesnio nei įprasta susidomėjimo vilnos gaminiais prisidėjo staiga atvėsę orai bei aukštos energetinių išteklių kainos“, – sakė „Flokati“ atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis