2017 03 17 /12:19

Švedai pasitraukia: už TV3 ir kitus verslus Baltijos šalyse susižėrė 115 mln. eurų

Švedijos žiniasklaidos koncernas „Modern Times Group“ (MTG) paskelbė už 115 mln. eurų parduodantis verslą Lietuvoje, Estijoje ir Latvijoje investicijų bendrovei „Providence Equity Partners“. Ekspertai vertina, kad kaina yra didelė, tokia investicija parodo didelį pasitikėjimą Baltijos šalių rinkomis ir braukia baimes dėl geopolitinės rizikos.
TV3 logotipas
TV3 logotipas

Nustatyta sandorio kaina sudaro 100 procentų verslo vertės (EV).

MTG sutarė parduoti nemokamas televizijas, mokamas televizijas ir radijo verslus trijose Baltijos valstybėse.

Jau anksčiau skelbta, kad MTG verslą parduoda JAV privataus kapitalo investicijų bendrovei „Providence Equity Partners“. Jai priklauso Lietuvos ir Latvijos mobiliojo ryšio operatorė „Bitė“.

Pardavimo kaina sudaro 12 verslo pelnų, gautų už 2016 m., prieš palūkanas ir mokesčius (EBIT).

„Pardavimas atspindi tęstinę MTG transformaciją iš tradicinio nacionalinio transliuotojo į Tarptautinę skaitmeninio turinio bendrovę, siekiant pasinaudoti besikeičiančiais vartotojų įpročiais. Gautas lėšas MTG naudos tolesnei įmonės transformacijai“, – teigiama MTG pranešime.

Didelė kaina – didelis pasitikėjimas

Šarūnas Skyrius
Šarūnas Skyrius

„12 EBIT dydžių yra tikrai nemaža kaina. Buvo daugiau norinčių pirkėjų, tad kaina negalėjo būti maža, siekiant verslą nupirkti. Ar sumokėta kaina yra ne per didelė, pasirodys tada, kai „Providence“ rinkoje pademonstruos savo strategiją, kokį veiklos modelį pritaikys. Spėju, tai siesis su turinio pardavimu turimai klientų bazei – tiek „Bitės“, tiek ir kitų galimų įsigijimų regione klientams“, – vertina investicinės bankininkystės bendrovės „Oaklins M&A Baltics“ partneris Šarūnas Skyrius.

Anot jo, kiek pavyks tokiu būdu sukurti sinergiją pardavimų srityje tarp atskirų „Providence“ įsigytų verslų, priklausys ir nuo atsakomųjų klientų veiksmų.

„Šis sandoris yra didelis pasitikėjimo kreditas Lietuvai ir Baltijos šalių regionui, kur buvo kalbų apie tam tikrą nepasitikėjimą, vertinant visas geopolitines rizikas. Tad „Providence“ žingsnis bent kuriam laikui klausimą šia tema uždaro“, – 15min teigia Š.Skyrius.

Sukūrė sėkmingą verslą

MTG prezidentas Jorgenas Madsenas Lindemannas teigia, kad per 20 metų Baltijos šalyse kartu su atsidavusiais ir profesionaliais kolegomis buvo sukurtas sėkmingas verslas.

„Mes esame kelionėje netgi į dar tvirtesnes pozicijas globalioje skaitmeninėje arenoje. Džiaugiuosi, kad radome pirkėją, kurio požiūris į Baltijos šalyse esančio verslo potencialą sutampa su mūsiškiu. Mūsų kolegos Baltijos šalyse gali tikėtis naujos eros, kuri atvers Baltijos šalių žiniasklaidos rinkos galimybes“, – teigia J.Lindemannas.

„Providence Equity Partners“ vykdomasis direktorius Kimas Tabetas tikina, kad MTG transliacijų verslai lyderiauja savo srityse.

„Po „Bitės įsigijimo 2016 m., šis sandoris pažymi tolesnį „Providence“ įsipareigojimą investuoti Baltijos šalyse“, – teigia K.Tabetas.

Kitas „Providence Equity Partners“ vykdomasis direktorius Robertas Sudo tikina, kad Lietuva, Latvija ir Estija patenka tarp sparčiausiai augančių šalių visoje ES. Verslui palanki aplinka kartu su kompetentinga darbo jėga Baltijos šalis paverčia jiems įdomiu regionu. Jis tikina, kad ateityje bus bendradarbiaujama su MTG Baltijos šalių vadovybe ir darbuotojais.

„Žinome, kad „Providence“ mūsų regione turi ilgalaikių tikslų ir valdo sėkmingas investicijas į telekomunikacijų ir media sektorius. TV3 komanda neabejoja, kad suderinus amerikietišką „Providence“ patirtį bei verslo įgūdžius ir mūsų energiją, Lietuvos media rinka gaus naują postūmį plėtrai“, – pranešime spaudai teigė TV3 vadovė Lietuvoje Laura Blaževičiūtė.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Laura Blaževičiūtė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Laura Blaževičiūtė

Vz.lt dar pernai gruodį rašė, kad JAV privataus kapitalo investicijų bendrovė „Providence Equity Partners“ yra viena iš potencialių TV3 kanalų grupės pirkėjų.

Išlaikys vakarietiškas vertybes

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto dėstytojas Nerijus Maliukevičius BNS akcentavo, kad TV3 išlieka Vakarų investuotojų rankose ir tai leis išlaikyti vakarietiško verslo tradicijas žiniasklaidos rinkoje.

„Svarbu tai, kad mums strategiškai svarbi žiniasklaida išlieka Vakarų kapitalo rankose. Esame turėję ir kitų pavyzdžių, kai žiniasklaidą iš Skandinavijos investuotojų perimdavo mūsų vietinis verslas, o įsigytos žiniasklaidos priemonės tapdavo antrine arba net palaikomąja naujųjų savininkų veikla“, – BNS sakė N.Maliukevičius.

2003 metais koncernas „MG Baltic“ iš Švedijos „Bonnier“ grupės įsigijo LNK televiziją.

„Šiuo atveju vakarietiškas kapitalas yra svarbus, nes yra išlaikomi ir vakarietiški medijos principai. Kuo daugiau vakarietiško verslo pas mus, tuo geriau“, – pridūrė jis.

N.Maliukevičiaus teigimu, tai susiję ne tik su politiniais, bet ir su bendrais verslo valdymo principais.

Ekspertas: parduota už gerą kainą

Švedijos žiniasklaidos koncerno „Modern Times Group“ verslas Baltijos šalyse, įskaitant Lietuvos TV3 televizijos grupę, parduotas už gerą kainą, BNS sakė Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas.

Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas.
Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas.

„Tai buvo labai geras sandoris, nes 12 EBIT rodo, kad buvę savininkai pardavė tikrai gera kaina, o iš kitos pusės pirkėjas, matosi, tikrai norėjo įgyvendinti šį sandorį ir mokėjo solidų EBIT skaičių. Tai nebuvo ėjimas per rinką ir pigaus daikto nusipirkimas. Tai buvo tikslingas pirkimas. Finansiškai žiūrint, buvo pasiūlyta gera kaina ir ji buvo sumokėta“, – BNS sakė Marius Dubnikovas.

MTG 100 proc. Baltijos šalių verslo pasaulinei fondų valdymo bendrovei „Providence Equity Partners“ pardavė už 115 mln. eurų, arba už 2016 metų 12 veiklos pelnų (EBIT).

Pasak M.Dubnikovo, svarbu, ar bendrovės EBIT rodiklis nėra istoriškai labai svyruojantis, nes tai galėtų keisti kainos vertinimą.

„Reikėtų pasižiūrėti dar vieną dalyką, kiek tą EBIT yra stabili. Ar tai įprastas rezultatas. Galbūt 2016 metais rezultatas buvo sumažėjęs dėl kažkokių priežasčių. Šioje vietoje gali būti slidu. Reikia žiūrėti į ilgametį rezultatą, kiek jis yra svyruojantis, ir nuo to gali vertinimas kisti“, – kalbėjo M.Dubnikovas.

MTG savo ataskaitose atskirai nepateikia Baltijos šalių verslo EBIT rezultatų.

„Providence Equity Partners“ Lietuvoje valdo telekomunikacijų bendrovę „Bitė Lietuva“. M.Dubnikovo teigimu, tarp „Bitės“ ir bendrovės įsigytų televizijos, radijo kanalų bei interneto naujienų portalų įmanoma surasti sinergijos galimybių.

„Visada didinant grupėje įmonių skaičių, yra sinergijos galimybių. Tai priklauso nuo vadovų vaizduotės ir lankstumo, kartu kuriant produktus arba naudojantis vienų ir kitų galimybėmis. Greičiausias produktas gali būti tarpusavio produktų reklamavimas ir produktų pateikimas skirtingiems vartotojams“, – kalbėjo M.Dubnikovas.

Kas sudaro MTG parduodamą verslą?

  • Didžiausias TV kanalų portfelis trijose Baltijos šalyse, kurio bendra komercinė žiūrovų dalis pernai IV ketv., MTG duomenimis, sudarė 48,6 proc. (tikslinė auditorija – 15-49 metų asmenys).
  • Trys TV kanalai Estijoje (TV3, TV3+, TV6).
  • Penki TV kanalai Latvijoje (Tv3, Tv3+, Tv6. Kanals 2 ir LNT).
  • Trys TV kanalai Lietuvoje (TV3, TV6, TV8).
  • Rinkoje pirmaujančios prenumeruojamos ir reklama finansuojamos internetinės televizijos paslaugos.
  • Vienintelė tiesioginio palydovinio transliavimo platformos paslaugos teikėja ir trečia didžiausia mokamos televizijos operatorė Baltijos regione, įtraukiant premium turinio mokamus sporto ir pramogų TV kanalus.
  • Nacionalinio dydžio radijo stotys.
  • Skaitmeninis turtas ir interneto reklamos konsultacijos Baltijos šalių regione.

MTG Baltijos šalių verslo pardavimas lems reikšmingą MTG grupės kapitalo prieaugį, kuris bus išskirtas finansinėje atskaitomybėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis