Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Šveicarijos šokolado milžinė „Barry Callebaut“ pareiškė liekanti Rusijos rinkoje

Šveicarijos šokolado milžinė „Barry Callebaut“ trečiadienį gynė savo sprendimą likti Rusijos rinkoje, nepaisant Maskvos invazijos į Ukrainą, kuri paskatino šimtus kitų užsienio įmonių sustabdyti veiklą Rusijoje.
Šokoladas
Šokoladas / 123RF.com nuotr.

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis vaizdo kreipimesi į šveicarus praėjusį mėnesį sukritikavo Šveicarijos įmones, kurios ir toliau užsiima verslu Rusijoje, „nors [ukrainiečių] vaikai miršta, o miestai naikinami“.

V.Zelenskis išskyrė maisto produktų grupę „Nestle“, kuri yra pagrindinė „Barry Callebaut“, vienos didžiausių pasaulyje aukščiausios kokybės šokolado ir kakavos produktų gamintojų, klientė.

„Barry Callebaut“ turi tris gamyklas Rusijoje, kuriose dirba 500 žmonių. Rusijos rinkai tenka mažiau nei 5 proc. įmonės pardavimų apimties.

„Mes čia esame visų pirma dėl savo darbuotojų“, – spaudos konferencijoje, skirtoje įmonės rezultatams pristatyti, pareiškė generalinis direktorius Peteris Boone'as.

„Karą Ukrainoje pradėjo Rusijos valdžia, o ne Rusijos žmonės“, – kalbėjo jis.

Rugsėjo mėnesį vadovavimą įmonei perėmęs P. Boone'as teigė, kad grupė nenori apriboti tiekimo maisto įmonėms, kurių gaminamuose daugelyje produktų naudojami „Barry Callebaut“ tiekiami ingredientai.

„Atsitraukti nuo savo klientų ir palikti juos be galimybės tiekti produkciją vartotojams, kurie neprašė karo, nebūtų teisinga“, – pareiškė P.Boone'as.

Pasak jo, ši problema sukėlė daug diskusijų grupėje ir už jos ribų, įskaitant jo paties vaikus.

„Barry Callebaut“ veikia visoje savo sektoriaus pramonės vertės grandinėje – nuo ​​kakavos tiekimo iki šokolado gamybos.

Įmonės klientai yra Didžiosios Britanijos plataus vartojimo prekių grupė „Unilever“ ir Meksikos maisto milžinė „Grupo Bimbo“.

Daugybė daugiausia Vakarų šalių įmonių – nuo ​​„McDonald's“ iki H&M ir „Goldman Sachs“ – nutraukė veiklą Rusijoje po vasario 24 dieną pradėtos invazijos į Ukrainą.

Tačiau dalis įmonių nusprendė pasilikti, pavyzdžiui, Prancūzijos prekybos centrų tinklas „Auchan“.

„Barry Callebaut“ taip pat pranešė, kad jos pardavimo pajamos per pirmuosius šešis 2021–2022 finansinių metų mėnesius šoktelėjo beveik 16 proc. iki 4 mlrd. Šveicarijos frankų (3,9 mlrd. eurų, 4,3 mlrd. JAV dolerių).

Grupė padidino kainas dėl sparčiai augančios infliacijos, lėmusias cukraus ir pieno produktų kainų augimą.

Šokolado ir kakavos produktų pardavimų apimtys išaugo 8,7 proc. iki 1,16 mlrd. tonų.

Grynasis pelnas išaugo 3,1 proc. ir siekė 212,1 mln. Šveicarijos frankų.

Pasak P.Boone'o, rezultatams įtakos turėjo finansinių aktyvų Rusijoje vertės sumažėjimas, kuris iš viso pasiekė 5 mln. Šveicarijos frankų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos