Šventės siuntų verslui žada naujus rekordus

Pašto paslaugų ir siuntų bendrovės prognozuoja, jog šių metų šventinis laikas pagal siuntinių mastą gali būti rekordinis. Jos rekomenduoja gyventojams šventines dovanas išsiųsti kuo anksčiau, kad jos spėtų adresatą pasiekti iki Kalėdų.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123RF.com nuotr.

Pandemijos akseleruota rinka auga toliau

Valstybės valdomo Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų vadovas Norbertas Žioba teigia, kad Kalėdų ir Naujųjų metų laikas – intensyviausias metuose, kai siuntų kiekiai išauga 2-3 kartus.

„Jeigu lygintume šių metų šalies viduje, tai yra, siunčiamų Lietuvoje, statistiką su tuo pačiu laikotarpiu pernai, galima sakyti, fiksuojami nauji rekordai. 2020 metų šventinis laikotarpis sutapo su antruoju karantinu, tai lėmė išaugusius el. prekybos siuntų kiekius – tuomet tai buvo įspūdingi kiekiai. Šiuo metu jie yra dar didesni“, – BNS atsiųstame komentare sakė N.Žioba.

Anot jo, ypač ryškus „LP Express“ paštomatų ir kurjerių siuntų augimas – didžioji jų dalis keliauja būtent šiais būdais. Palyginti su pernai tuo pačiu laiku, šiais metais paštomatais ir per kurjerius keliauja 40 proc. daugiau siuntų.

Didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje valdančios Estijos kapitalo siuntų bendrovės „Omniva LT“ vadovas Simonas Bielskis BNS komentavo, kad siuntų srautų didėjimo tendencija pastebima kiekvienais metais.

„Pernai kalėdiniu laikotarpiu siuntų srautas buvo 37 proc. didesnis, palyginti su pirmaisiais rudens mėnesiais. Augimo tendencijas stebime ir šiemet, tad dar nepasibaigus metams drąsiai prognozuojame, kad 2021-ieji bus rekordiniai“, – komentavo S.Bielskis.

„DPD Lietuvos“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila pripažįsta, kad šie metai bus rekordiniai pagal siuntų kiekį, tačiau rinkos augimas jau tapęs tendencija.

„Augame kiekvienais metais (...) Ir šie metai vėl bus rekordiniai, plius 30-40 proc. tų siuntų (...) Labai nesureikšminčiau to rekordinio šiais metais, nes rekordiniai jie kiekvienais metais. Pats verslo augimas prasidėjo jau iki pandemijos. Siuntų kiekis ne mažėja, o didėja kiekvienais metais“, – BNS komentavo T. Vaišvila.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„DPD“ paštomatas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„DPD“ paštomatas

Kita vertus jis pažymi, kad augimas verslui reiškia būtinybę toliau plėsti sandėlius, priimti naujų darbuotojų. Pastaraisiais metais keitėsi „DPD Lietuvos“ verslo specifika – augo B2C (verslas-vartotojui) segmentas. Bendrovė anksčiau buvo labiau orientuota į B2B (verslas-verslui) modelį, pavyzdžiui, farmacijos bendrovių produkcijos pristatymą vaistinėms.

„Tas persivertė per pirmąją pandemiją labai greitai ir mes esame 30 proc. B2B, 70 proc. B2C bendrovė. Dar šiek tiek yra privačių gyventojų siuntų, bet jos sudaro sąlyginai mažą procentą. Pats verslas pasikeitė iš esmės“, – kalbėjo jis.

Ruošėsi visus metus

„DPD Lietuvos“ atstovas sako, kad šventiniam laikotarpiui bendrovė paprastai ruošiasi nuo vasaros pabaigos ar rugsėjo pradžios. Anot jo, sistema „užlūžti“ neturėtų, nebent kiltų problemų kitiems rinkos žaidėjams – tuomet su siuntų srautu teks tvarkytis jau likusioms įmonėms.

Bendrovės paštomatų skaičius per metus pastebimai išaugo, kartu ji turi daugiau nei 750 kurjerių ir gali būti, „kad šiais metais pirmąkart turėsime tūkstantį kurjerių“.

„Omniva LT“ vadovas sako, jog siekiant išlaikyti siuntų pristatymo tempą visą šventinį laikotarpį, tam ruoštasi ir investuota visus metus.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Kurjeris
Luko Balandžio / 15min nuotr./Kurjeris

„Nuo gruodžio pradžios įrengėme jau 38 paštomatus ir padidinome 36. Paštomatai įrengiami visoje Lietuvoje netoli labiausiai perpildytų paštomatų. Taip siekiame tolygiai paskirstyti siuntų srautus ir nevėluodami pristatyti klientų siuntas“, – komentavo S.Bielskis.

Jo teigimu, visoje Lietuvoje šalia populiariausių paštomatų tiek darbo dienomis, tiek savaitgaliais organizuojami kurjerių budėjimai.

Lietuvos paštas teigia, kad visus metus plėtė paštomatų tinklą, pastarosiomis savaitėmis praplėtė apie 60 populiariausių paštomatų, pristatė galimybę paštomatines siuntas be eilės palikti pašto skyriuje.

Laukti paskutinės minutės nevertėtų

„Omniva LT“ teigia, kad siuntas Lietuvoje bendrovė pristato per vieną ar dvi darbo dienas. Vis dėlto gyventojams rekomenduojama siuntimu pasirūpinti kaip galima anksčiau. Įmonė atkreipia dėmesį, kad po gruodžio 19 dienos paštomatuose paliktos siuntos gali pasiekti gavėjus tik po Kalėdų.

„Norint, kad siuntos adresatus pasiektų dar iki švenčių, raginame nelaukti paskutinės minutės ir dovanas siųsti kaip galima anksčiau tiek Lietuvoje, tiek į užsienį“, – sako S.Bielskis.

„DPD Lietuvos“ atstovas sako, kad atidėlioti siuntų paskutinei savaitei irgi nerekomenduotų. Jis kartu pastebi, jog šie metai nėra „labai išskirtiniai“, jų ypatybė esanti nebent galimybių pasas.

„Jeigu praeitais metais parduotuvės buvo išvis uždarytos, šiais metais tie srautai yra labai ribojami, čia pagal statistiką žiūrint, kiek turi galimybių pasus. Bet šiaip, metai nėra labai išskirtiniai, tiesiog pati elektroninė komercija labai smarkiai auga“, – kalbėjo T.Vaišvila.

Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų vadovas N.Žioba teigia, kad šiuo metu tiek skirstymo procesas, tiek pristatymo terminai yra įprasti, pavyzdžiui, daugiau nei 90 proc. bendrovės paštomatais keliaujančių siuntų yra pristatomos kitą dieną.

„Žinoma, artėjant šventėms pristatymo terminai gali ilgėti, tačiau siuntų pristatymas Lietuvoje neturėtų būti ilgesnis nei savaitė. Bet kuriuo atveju, kviečiame klientus šventinėmis siuntomis pasirūpinti iš anksto ir ramiai sutikti gražiausias metų šventes“, – sakė N.Žioba.

Lietuvos paštas šią savaitę informavo, kad siuntų į užsienį pristatymo terminai ilgėja į dar daugiau šalių. Tad siuntos gali keliauti ilgiau į Austriją, Belgiją, Jungtinę Karalystę, Rusiją, Ispaniją, Italiją, Švediją, Vokietiją. Pasak bendrovės pristatymo terminus lemia dėl pandemijos riboti avialinijų pajėgumai, COVID-19 įtaka vietinių paštų darbui, oro sąlygos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis