„Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius R.Viršilas dažnai mato tokią Lietuvą, kuri kelia siaubą

Dėl visko kaltas alkoholis ir jo gamintojai, tad jiems reikia uždėti apynasrius – uždrausti reklamą, trumpinti prekybos alkoholiu laiką ir imtis kitų priemonių. Tokie siūlymai pastaruoju metu aidi viešumoje. „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas įsitikinęs, kad reklamos apribojimas situacijos nepakeis. R.Viršilo nuomone, Kražių žudynių ir tragedijos Saviečių kaime, kai tėvas į šulinį įmetė savo vaikus, priežasčių reikia ieškoti giliau.
Rolandas Viršilas
Rolandas Viršilas / N.Jankausko nuotr.

– Kaip jūs vertinate pastarųjų metų šiurpius įvykius – nepaliaujamai gėręs ir miestelio moteris nužudęs Kražių žudikas, savo vaikus į šulinį įmetęs tėvas, tuomet buvęs blaivus, bet nuolat piktnaudžiavęs alkoholiu.

– Aš iš tikro labai aštriai vertinu šias situacijas. Tai yra nusikaltėliai, iš užribio atėję nusikaltėliai, ar Kražių žudikas, ar vaikų žudikai, pirmasis girtas, antrasis gėręs savaitę ir savaitę negėręs, bet turbūt paveikė baltoji karštinė.

Didžiausia bėda ne legalūs alkoholio gamintojai, kurių reklamas reikia uždrausti. Šiuo atveju ta reklama netgi padėtų, ten paprastai rodomi kultūringi vaizdai, kultūringi žmonės. Mes, kaip įmonė, esame prieš nusikaltimus, prieš besaikį vartojimą. Aš manau, kad alkoholis yra legalus produktas ir drausti reklamą yra nesąmonė.

Jei būdami Klaipėdoje, Vilniuje, Kaune ar Šiauliuose jaučiamės vienaip, nuvažiuokime į regionus – tai yra baisus, akis badantis skurdas. Skurdas, kuris verčia iš koto bet ką.

Didžiausia bėda, mano nuomone, kad mūsų Vyriausybė neturi absoliučiai jokios strategijos regioniniu mastu. Jei būdami Klaipėdoje, Vilniuje, Kaune ar Šiauliuose jaučiamės vienaip, nuvažiuokime į regionus – tai yra baisus, akis badantis skurdas. Skurdas, kuris verčia iš koto bet ką.

Tai žmonių neviltis: neturi ką valgyti, nėra darbų, pašalpos neišgelbėja, nes nesam turtingi, kad iš pašalpų jie galėtų gyventi. Yra vienas kelias – vystyti regionus, atidaryti įmones, vystyti kelius. Lengviau pasakyti nei padaryti, bet tą daryti reikia.

Užsisėdėję Seime politikai po keturias penkias kadencijas. Aš, lankydamasis miesteliuose, parduotuvėse, į rinką nuvažiuodamas, nenoriu miestelių vardinti ir įžeisti, bet baisu, kai nuvažiuoji. Ten baisu, baisu, baisu!

– Kas jus šiurpina? Žmonių elgesys?

– Kaip atrodo, kaip elgiasi, ką daro ryte prie tų parduotuvių. Jei uždrausime, sutrumpinsime legalių parduotuvių darbo laiką, argi neras alkoholio kam jo reikia? Kurie sėdi užriby, kurie alkoholikai, tikrai ras.

Bet kuriame miestelyje pirmo pasitaikiusio gyventojo galima paklausti, kur yra nelegalios prekybos alkoholio taškas, pilstuko ar dar kažko, kiekvienas kaimietis pasakys. Aš tą galiu sužinoti paklausęs, bet policininkai kažkodėl negali. Čia vėlgi neveiksnumas, korupciniai dalykai, dar kažkas. Reikia pradėti nuo nelegalių reikalų ir suteikti žmonėms užsiėmimą, daryti, kad regionai pradėtų augti, o ne skursti.

– Kaip jūs reaguojate į diskusijas, kuriose siūloma uždrausti alkoholio reklamą?

– Žiūriu neigiamai. Paprastai yra taip: sukuriamas naujas produktas ir jis bandomas išreklamuoti. Tai nebūna žemiausios kainos, kokybės, „gerk ir griūk“ produktas. Mums, kaip įmonėms, labai svarbu reklamuoti. Reklamuojant produktą kaina yra vienas iš barjerų, neparduodame jo pigiausiai. Tad pristatyti naują produktą mums sunkėja, nemanau, kad tai į gera.

Tas pats Kražių žudikas dėl to, kad reklama bus panosėje, nepasidarys nei agresyvesnis, nei kitoks, toks ir bus. Nenoriu būti pranašu, ar ta reklama bus uždrausta, ar ne, bet niekas nepasikeis nuo to. Manau, reikėtų licencijuoti parduotuves. Jei neleidžia baras gyventi – uždaryti. Taip kovoti.

Reklamos draudimas – politikams tiesiog reikia šou. Paklauskit Kražių žudiko ir to, kur vaikus išžudė, kada jis žiūrėjo televizorių? Kada jis matė reklamą? Jis nieko nematė, aš garantuoju, kad jis to televizoriaus, ko gero, namuose neturi. Draudimas tam užribiui kažkokia psichozė, aš, kaip legaliai veikiančios įmonės vadovas, keistai jaučiuosi.

Bandau įsivaizduoti „Stiklių“ restoraną Vilniuje, ar išėjęs iš restorano žmogus, išgėręs bokalą alaus, čiups kirvį? Vaizduotė sunkiai įsivaizduoja.

– Ar specializuotos alkoholio parduotuvės situaciją pakeistų?

– Manau, kad tai sprendimas, bet visų pirma tvarkykimės su nelegaliais dalykais, tada galime specializuoti. Kita vertus, mes gyvename ne vien vienos problemos rėmuose. Yra ekonomika, vartotojai.

Kuo labiau dekoncentruojama rinka, kuo daugiau prekybinių tinklų, kuo daugiau parduotuvių, didesnė konkurencija, kainos mažėja. Padarius specializuotas parduotuves galima daryti prielaidą, kad kaimeliuose, kur parduotuvės negali dėl kaštų išlaikyti dviejų pardavėjų ar atsitverti atskirai prekybai, jos užsidarys. Kai koncentruosime rinką, mokėsime daugiau.

Susitvarkykime su nelegalia prekyba, nelegalia gamyba, vystykime regioninę politiką, kalbėkime žmonėms. Žiūrėkime, autoįvykių mažėja, bet kiek yra socialinės reklamos „Nevažiuok išgėręs“, žvaigždės pasisako. Tai veikia, reikia daug kartoti.

Lengviausia, kai aš einu į rinkimus, matau, kaime problemos, ir rėkiu „uždrauskim viską“. Nepasikeis niekas. Tie garsūs žudikai, abejoju, kad jie kada gėrė konjako ar brangaus alaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis