Sportas gyvai

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas „Lidl“ ir laukia, ir bijo

„Lidl“ prekybos tinklo atsidarymo su nekantrumu laukia ir šalies alaus rinkos lyderis „Švyturys-Utenos alus“. Viena vertus, naujas didelis rinkos žaidėjas dekoncentruos rinką. Kita vertus, gali prasidėti kainų karai, o tai esą nenaudinga niekam.
Rolandas Viršilas
Rolandas Viršilas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Pernai alaus rinka traukėsi 0,6 proc. dėl šaltos vasaros ir emigracijos, antradienį žurnalistams sakė „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Įmonės analitikų duomenimis, 2014 m. alaus rinka augo 5,3 proc., 2013 m. traukėsi 6,5 proc., 2012 m. traukėsi 5,6 proc.

Traukiasi rinka

Pirmieji šių metų mėnesiai aludarių taip pat nedžiugina – per ketvirtį alaus rinka susitraukė dar 3,3 proc.

„Tai lemia akcizo didėjimas, šalčiai, depozito įvedimas, kuris buvo šioks toks chaosėlis. Prognozuojame, kad alaus rinka ir toliau mažės“, – sakė R.Viršilas.

1,8 proc. – tiek šiemet galėtų trauktis alaus rinka.

Tolesnei rinkos raidai įtaką darys dar 8 proc. padidinti akcizai (pernai augo 15 proc.), „Lidl“ atsiradimas ir taromatų sistema.

„Akcizas – veiksnys, keliantis kainas ir mažinantis mūsų pardavimus“, – sakė R.Viršilas.

Dėl „Lidl“ rinka tampa mažiau koncentruota, ir tai įmonei yra labai naudinga – ji mažiau priklausoma nuo vieno žaidėjo.

„Bet, jeigu ji norės užimti didesnę rinkos dalį, o tai tikėtina, prasidės kainų karai, o juose laimėtojų nebūna“, – sakė R.Viršilas

Pernai įmonė pagamino ir pardavė 190 mln. litrų gėrimų – dviem procentais daugiau nei metais anksčiau.

Pardavimų pajamos su mokesčiais siekė 147 mln. eurų – 7 proc. mažiau negu metais anksčiau. Įmonė uždirbo pusantro milijono eurų pelno.

Įmonė valstybei sumokėjo 34 mln. eurų įvairių mokesčių.

„Švyturys-Utenos alus“
„Švyturys-Utenos alus“

Po barnio su „Maxima“ augo kainos

Kovo mėnesį „Švyturys-Utenos alus“ susipyko su didžiausiu Lietuvos prekybos tinklu „Maxima“. Skelbta, kad jame gali nelikti įmonės gaminamo alaus, mat gamintojai norėjo pakelti alaus kainas, o prekybininkai su tuo nesutiko.

R.Viršilas aiškino, kad kainas padidinti prašė dėl padidėjusių įmonės kaštų, susijusių su depozitų sistemos pristatymu ir akcizų didinimu.

„Mūsų tikslas buvo, dėl ko su „Maxima“ apsipykome, norėjome kainas pakelti tiek, kiek kainavo akcizas ir depozitai. „Maxima“ norėjo, kad mes kaštus prisiimtume sau. Dėl to įvyko konfliktas. Jie atsitokėjo ir suprato“, – pasakojo jis.

Po ginčo alaus vidutinė kaina pakilo apie 4 proc. R.Viršilas pažymėjo, kad alus brango visuose prekybos tinkluose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pastatus įdomiais daro ne tik fasadai: kodėl svarbu, kad jie galėtų pasakoti istorijas?
Reklama
Gal pats metas dalyvauti „Saulėlydžio“ sagos maratone? Visos dalys jau „Telia Play“ platformoje
Reklama
Parama gamtai gali būti ir tvaresnė, ir stilinga: „Lidl“ ir Lietuvos jūrų muziejus pristato unikalią suvenyrų kolekciją
Reklama
Išmanūs transporto infrastruktūros sprendimai – naujasis pažangos etapas pasitelkiant 5G
Užsisakykite
15min naujienlaiškius