Naujo tipo padaliniuose ypatingas dėmesys yra skiriamas elektroninio raštingumo ugdymui ir praktiniams mokymams bei finansinėms konsultacijoms. Operacijos grynaisiais pinigais atliekamos tik naudojantis savitarnos įrenginiais.
„Pirmąjį naujo tipo padalinį su sustiprinta konsultavimo bei edukavimo funkcija ir savitarnos erdve atidarėme dar 2011 m. Vilniuje, po metų tokį padalinį atidarėme ir mažame mieste – Kalvarijoje. Abiejų naujo tipo padalinių veiklos rezultatai parodė, kad gyventojai yra imlūs naujovėms ir vertina jų privalumus nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos. Tai paskatino pristatyti naujo tipo padalinius ir kituose šalies miestuose,“ – teigia „Swedbank“ Aptarnavimo kokybės departamento direktorė Loreta Lapinskaitė.
Pertvarkytuose „Swedbank“ padaliniuose kasdienes operacijas klientai atlieka naudodamiesi savitarnos įrankiais – savarankiškai arba su banko specialistų pagalba. Padalinio darbuotojai praktiškai pamoko ir padeda naudotis tiek savitarnos erdvėse įrengtais grynuosius pinigus priimančiais ir išduodančiais bankomatais, tiek ir interneto banku. Įvertinus klientų srautus naujo tipo padaliniuose buvo įrengtos papildomos sėdimos interneto banko prisijungimo vietos. Tad naudotis elektronine bankininkyste arba mokytis vienu metu gali didesnis skaičius klientų.
Banko paskaičiavimais, aktyvi klientų edukacija jau davė rezultatų. 30 proc. interneto banko terminalų naudotojų prieš tai nei karto nebuvo naudojęsi elektronine bankininkyste ir pirmąjį žingsnį žengė banko padalinyje padedami specialisto.
Pavyzdžiui, viename pirmųjų naujo tipo padalinių Varėnoje po padalinio pertvarkymo mokėjimų interneto banko terminaluose skaičius padidėjo 7 kartus.
„Daugiau dėmesio ir pastangų skyrus klientų mokymams, kai kurių mažesnių miestų statistika maloniai nustebino. Pavyzdžiui, viename pirmųjų naujo tipo padalinių Varėnoje po padalinio pertvarkymo mokėjimų interneto banko terminaluose skaičius padidėjo 7 kartus. Šiuo metu Varėnos padalinys pagal interneto banko terminale atliekamų mokėjimų skaičių lenkia net kai kuriuos Vilniuje veikiančius pertvarkytus padalinius,“ – teigia L.Lapinskaitė.
„Swedbank“ duomenimis, vidutiniškai vienas klientas prie interneto banko terminalo užtrunka 3-4 minutes – tiek užtenka atlikti norimą operaciją. Terminalų naudojimo duomenys rodo, kad padedami banko specialistų, gyventojai be mokėjimų atranda ir kitas galimybes. Pavyzdžiui, metų pradžioje 98 proc. visų prisijungimų sudarė mokėjimai ir tik nežymi dalis buvo susijusi su banko paslaugų užsakymu. Pradėjus aktyviau mokyti klientus papildomų interneto banko funkcijų, gegužės mėn. tokių operacijų dalis jau sudarė beveik penktadalį visų prisijungimų.
Dažniausiai gyventojai terminaluose išmoksta užsisakyti naujas mokėjimo korteles arba atnaujintų kortelių siuntimą paštu, pradeda taupyti pasirašę indėlio sutartį arba užsisako tiesioginio debeto paslaugą.
Gegužės mėnesį naujo tipo „Swedbank“ padaliniai duris atvėrė Šalčininkuose, Kelmėje, Naujojoje Akmenėje, Lazdijuose, Ignalinoje ir Raseiniuose.