Tomas Balžekas. Pagrindiniai klausimai apie „15min grupės“ obligacijas, kurių sulaukiu pastaruoju metu

Kaip ir buvo galima tikėtis, žinia apie tai, kad lietuviška žiniasklaidos bendrovė „15min“ ateina į obligacijų rinką, sulaukė didelio populiarumo tiek viešoje erdvėje, tiek įvairiuose mažesniuose investuotojų ratuose. Aš ir pats gavau daug asmeninio palaikymo bei sveikinimų iš draugų ir bendraminčių.
Tomas Balžekas
Tomas Balžekas / Roberto Riabovo / BNS nuotr.

Suprantama, tai juk – pirmas atvejis, kai lietuviškas žiniasklaidos verslas nusprendžia tokiu būdu skolintis pinigų, pasiūlydamas emisiją tiek mažmeniniams, tiek ir instituciniams investuotojams Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Sulaukėme ir investuotojų klausimų. Į juos atsakėme kiekvienam asmeniškai, bet pagrindiniais klausimais ir savo atsakymais pasidalinsiu ir viešai.

„Kam tiek daug tų verslų?“

Mes patys jau seniai esame apsipratę su terminu „pirmieji“, nes tai taikliai apibūdina mūsų verslo filosofiją – sukurti stipriausią lietuviško kapitalo žiniasklaidos grupę. Tą savo kasdieniais darbais, investicijomis ir planais aiškiai įgyvendiname. Po savo skėčiu „15min grupėje“ jau sujungėme 11 stiprių, lyderiaujančių žiniasklaidos prekės ženklų, 6 sėkmingai veikiančias įmones ir daugiau nei 200 savo srities profesionalų. Ir neslepiame – norime sujungti jų dar daugiau.

Aš pats sau esu aiškiai atsakęs, kad žiniasklaida yra ta sritis, kurioje matau savo stiprybes ir turiu ilgametę patirtį, todėl blaškytis ir ieškoti kitų sričių nematau tikslo. Noriu daryti tai, ką išmanau, ir tai, kuo tikiu, kas kasdien padeda matyti prasmę savo darbuose. „15min grupės“ pagrindinė veikla yra susijusi su žiniasklaida ir turinio kūrimu įvairiose platformose – tai mes mokame ir galime. Dabar sukauptą ilgą skaitmeninių produktų patirtį panaudosime vystydami „M-1 grupės“ skaitmeninius produktus ir sinergizuodami visos grupės veiklą.

„Koks jūsų verslo modelis?“

Pagrindinis „15min“ ir „M-1 grupės“ produktų privalumas yra jų gebėjimas pasiekti plačią auditoriją su didžiausiu savaitiniu įsitraukimu, ypač 16–54 m. amžiaus grupėje. Tai užtikrina didžiąją dalį mūsų įmonių pajamų. „15min grupės“ radijo stotys užima apie 58 proc. radijo reklamos rinkos Lietuvoje ir maždaug po 21 proc. interneto bei žurnalų reklamos rinkos.

Ekspertai neabejoja, kad reklamos rinka turi didžiulį potencialą. Tačiau aš asmeniškai tikiu ir augančia žiniasklaidos prenumeratos ateitimi, o kartu ir mūsų galimybe pajamas auginti šioje srityje. Per pastaruosius metus už turinį mokančių prenumeratorių bendruomenę paauginome daugiau nei iki 40 tūkst., augimo greitis per metus buvo 115 proc., o žvelgdami į aplinkines šalis ir tai, kiek Lietuvos gyventojai praleidžia laiko internete, manome, kad erdvės prenumeratorių augimui gausu ir toliau.

„Kodėl obligacijos?“

Natūralu, kad ambicingai augant ir plečiantis, turint ryžtingus verslo partnerius, šiems planams reikia finansinių resursų. Vienas iš klausimų obligacijos platinimo fone – kodėl būtent obligacijos?

Obligacijos yra puikus instrumentas, leidžiantis į domėjimąsi žiniasklaidos verslu įtraukti daugiau žmonių.

„15min grupė“ naudojosi ir naudosis bankų paslaugomis, tačiau visada pasižymėjome atvirumu ir nestandartiniu mąstymu, todėl šiam atvejui pasirinkome tokį finansavimo modelį, kurį šiandien aktyviai naudoja modernūs verslai.

Tikime, kad obligacijų rinkoje, kurioje pastaruoju metu vyrauja nekilnojamojo turto bendrovės ir vystytojai, šis mūsų žingsnis investuotojų bus sutiktas kaip galimybė diversifikuoti savo turimą investicijų portfelį. Čia vis dažniau girdime naujienas apie didesnę paklausą nei pasiūlą, augantį investuotojų susidomėjimą, tad norime būti to dalimi ir įdarbinti kapitalo rinkas mūsų verslo vystymuisi bei suplanuotų plėtros žingsnių įgyvendinimui.

Be to, girdžiu, kad vis daugiau investuotojų šalia skaičių, kurių atvirai ir garsiai pateikiame daug, į savo investavimo sprendimą prideda kitą svarbų elementą – įmonės atstovaujamas vertybes. O jos mūsų versle nesikeičia dešimtmečius – tai kokybiška, stipri žiniasklaida, iš kurios ilgainiui laimime visi kaip visuomenė.

„Tai jūs tikrai pelningi?“

Kalbant apie skaičius, dar vienas iš potencialių investuotojų klausimų – mūsų bendrovių finansiniai rodikliai. Į obligacijų rinką ateiname atviri, aiškiai rodydami savo įmonių finansines ataskaitas.

Natūralu, kad dėl mūsų verslo apimčių, plėtros, paskutinių įsigijimų ir reorganizacijos proceso, nėra taip lengva viską sutalpinti į vieną lentelę. Tačiau bendri grupės įmonių rodikliai rodo, kad generuojame stiprius ir stabilius pinigų srautus, o tai neabejotinai mums leidžia aptarnauti šiuo metu platinamas obligacijas ir turimas skolas. Praėjusiais metais suminė UAB BNS, UAB „M-1“, UAB „Ultra Vires“, UAB „Radijo stotis Laluna“ ir UAB „Reklamos ekspertai” įmonių apyvarta siekė 18,7 mln. Eur, o EBITDA pelnas – 4,5 mln. Eur. Todėl – taip, mes tikrai pelningi.

Matau kai kuriuos bandymus analizuoti atskirų mūsų įmonių finansinius rezultatus, bet norėdami investuotojams pasiūlyti pilną paveikslą, rodykime visas jo detales. Juk net reguliuotojas mus įpareigoja priminti, kad prieš investuodamas į obligacijas, kiekvienas potencialus investuotojas turi įsivertinti savo patirtį, finansines galimybes ir poreikius bei investavimo tikslus, atidžiai susipažinti su prospektu ir kitais obligacijų emisijos dokumentais, įskaitant pirmosios emisijos galutines sąlygas ir obligacijų emisijos santrauką.

Investuoti į bendrovės „15min“ obligacijas su 9,8 proc. metinėmis palūkanomis galima iki ketvirtadienio, spalio 24 d.,12 val. Nominali obligacijų vertė yra 1 tūkst. Eur, vertybinių popierių platinimą atlieka Šiaulių bankas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis