Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Takata“ pabaiga: atšaukiama dar 10 mln. oro pagalvių pripūtimo įtaisų

Japonijos oro pagalvių gamintoja „Takata“ pranešė atšaukianti dar 10 mln. vairuotojų ir priekinių keleivių vietų oro pagalvių pripūtimo įtaisų, parduotų 14 skirtingų automobilių gamintojų.
„Takata“
„Takata“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šis atšaukimas yra paskutinis, dėl kuriuo bankrutavusi įmonė 2015 metais susitarė su JAV saugos reguliavimo institucijomis ir gali užbaigti didžiausią atšaukimų seriją JAV istorijoje.

Iš viso Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija nurodė gamintojai atšaukti maždaug 70 mln. oro pagalvių pripūtimo įtaisų Jungtinėse Valstijose.

Atšaukiami oro pagalvių pripūtimo įtaisai, įmontuoti „Audi“, BMW, „Honda“, „Daimler“, „Fiat Chrysler“, „Ferrari“, „Ford“, „General Motors“, „Mazda“, „Mitsubishi“, „Nissan“, „Subaru“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ transporto priemonėse.

Automobilių pardavėjai įvertins, kuriuose modeliuose buvo įmontuoti defektiniai įtaisai ir informuos automobilių savininkus. „Ford“, „Fiat Chrysler“, „Honda“ ir „Mazda“ jau paskelbė atitinkamus pranešimus.

Atšaukiami oro pagalvių pripūtimo įtaisų buvo naudojami pakeisti pavojų keliančias „Takata“ saugos priemones, kol buvo ieškoma ilgalaikio sprendimo.

Gamindama oro pagalves „Takata“ naudojo amonio nitratą, kuriam sprogstant oro pagalvės prisipūsdavo. Visgi ilgainiui chemikalo savybės gali kisti, o veikiamas didelio karščio ir drėgmės jis gali per greitai sudegti, susprogdindamas metalinį indą, kurio skeveldros gali sužaloti žmones.

Atšaukiami oro pagalvių pripūtimo įtaisų buvo naudojami pakeisti pavojų keliančias „Takata“ saugos priemones, kol buvo ieškoma ilgalaikio sprendimo.

Išsiaiškinus problemą, naujose oro pagalvėse amonio nitrato atsisakyta.

Dėl nekokybiškų „Takata“ oro pagalvių visame pasaulyje jau žuvo mažiausiai 25 žmones, o šimtai buvo sužeisti.

Visame pasaulyje atšaukta apie 100 mln. oro pagalvių pripūtimo įtaisų.

Trečiadienį NHTSA tinklalapyje paskelbtame dokumente „Takata“ teigė, kad 10 mln. skaičius yra apytikslis ir kad daugelis oro pagalvių pripūtimo įtaisų niekada nebuvo įmontuoti transporto priemonėse. Bendrovė teigė nežinanti, kiek transporto priemonių bus atšaukta.

Visgi skaičiai vis dar išlieka didžiuliai. Pavyzdžiui, „Subaru“ trečiadienį pranešė atšaukianti beveik pusę milijono transporto priemonių, kuriose buvo naudojamas laikinasis sprendimas.

Visas transporto priemonių su „Takata“ oro pagalvių pripūtimo įtaisais atšaukimas Jungtinėse Valstijose įgyvendinamas atsižvelgiant į transporto priemonių amžių ir registracijos vietą. Pirmenybė teikiama transporto priemonėms, įregistruotoms toliau į pietus, kur oras yra karštesnis ir drėgnesnis.

Naujausias atšaukimas gali reikšti oro pagalvių milžinės istorijos pabaigą, o šios pabaigos pradžia prasidėjo nuo pirmojo atšaukimo 2001 metais ir virto tuo, kas laikoma didžiausio masto atšaukimu JAV automobilių istorijoje.

Vis dėlto išlieka yra keletas neišspręstų klausimų. „Takata“ buvo skirta laiko iki 2020 metų pabaigos įrodyti, kad oro pagalvių pripūtimo įtaisai, kuriuose naudojamas amonio nitratas su drėgmę sugeriančia chemine medžiaga, yra saugūs. Jei bendrovei nepavyks to padaryti, ji bus priversta atšaukti dar milijonus šių įtaisų. Kol kas NHTSA nėra priėmusi sprendimo dėl šių likusių įtaisų.

Be to, „General Motors“, „Ford“ ir „Mazda“ siekia gauti leidimą neatšaukti milijonus jų gamybos transporto priemonių, tvirtindamos, kad jose įmontuoti saugūs oro pagalvių pripūtimo įtaisai.

2018 metais JAV automobilių dalių gamintoja „Key Safety Systems“ (KSS) perėmė „Takata“ už 1,6 mlrd. JAV dolerių, o bendrovės įpėdine tapo „Joyson Safety Systems“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?