„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2021 03 04 /2021 03 05

Tarnyba pradėjo tyrimą dėl „Circle K“ dyzelino reklamos

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba pradėjo tyrimą dėl degalinių tinklą valdančios bendrovės „Circle K Lietuva“ galbūt klaidinančios žieminio dyzelino reklamos.
Degalinė „Circle K“
Degalinė „Circle K“ / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

„Reklamoje naudojami teiginiai, užsimenantys apie dyzelino saugumą, taip skatinant įsigyti konkretaus degalinių tinklo degalus“, – BNS nurodė tarnyba.

Kaip skelbia Biodegalų asociacija, šiemet „Circle K“ vykusios reklamos kampanijos metu skatino naudoti dyzeliną su HVO biodegalais, kartu menkinant biodegalų iš rapsų metilo esterio (RRME) savybes – esą pastarieji yra nesaugūs žiemos sąlygomis, dėl jų blogiau veikia automobilio variklis.

Pasak asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko, nė vienas teiginių nėra pagrįstas įrodymais. Jis taip pat teigė, jog pernai žiemą „Circle K“ Lietuvoje nepardavinėjo dyzelino su RRME biodegalais, bet prekiavo Norvegijoje.

„Jei Lietuvoje „Circle K“ RRME biodegalus įvardija nesaugiais, tai kodėl jais prekiauja Norvegijoje – šalyje, kurioje žiemą temperatūros yra dar atšiauresnės nei Lietuvoje“, – svarstė M.Palijanskas.

Asociacijos skaičiavimais, HVO priedo vieno litro degalų kaina yra 3-5 centais didesnė nei dyzelino su lietuvišku RRME biopriedu.

Asociacijos teigimu, Lietuvoje „Circle K“ žiemą taip pat prekiavo dyzelinu su palmių aliejaus produktu, nors Norvegijoje elgėsi priešingai ir nenaudojo tokio kuro dėl aplinkosaugos.

Tuo metu „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius teigia, kad pastarąją žiemą Lietuvoje pirmą kartą įsigaliojus reikalavimui dyzeliną naudoti su taršą mažinančiu bio priedu, Lietuvoje mažmeninės prekybos degalais rinka pasidalijo į dvi dalis: naudojo HVO arba RRME tipo biodegalus.

„Tesėdami aukščiausios produkto kokybės pažadus savo klientams mes savo dyzelinui pasirinkome objektyviais parametrais įvertinamą šiuo metu rinkoje patį atspariausią šalčiams HVO tipo priedą.

Būtent šį, t.y. HVO priedą dėl klimato kaitos mažinimo įsipareigojimų įgyvendinamos atšiauraus klimato naudoja ir Šiaurės šalys, tarp jų – Norvegija. Šios šalies dyzeliniuose automobiliuose HVO priedo dalis sudaro milžinišką dalį, net 30-40 proc., dar apie 7 proc. RRME, o likusią pusę – dyzelinas. Priešingai lobistinių organizacijų bandymams savaip interpretuoti ne vienerių metų Norvegijos patirtį bei, atitinkamai, formuoti Lietuvos degalų mažmenininkų pasirinkimus, manome, kad selektyvus atsirinktų faktų naudojimas nepaneigia akivaizdžių HVO pranašumų žiemos laikotarpiu, kaip ir patogumo naudoti iš vietos rapsų gaminamo RRME priedą šiltuoju metų laiku.

Dalyvaujame Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos tyrime, jai išsamiai pristatėme situaciją ir pateikėme objektyvius, tyrimais paremtus savo argumentus dėl HVO priedo savybių. Tikimės, jog šioje situacijoje tarnyba padės išskaidrinti situaciją ir nutraukti komercinių interesų inspiruojamą kritiką, nukreiptą prieš HVO dyzelino priedą“, – sako Rokas Laurinavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs