„Vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių atsisakymas – tik vienas iš „Lidl“ „REset Plastic“ strategijos žingsnių, tačiau net ir šis vienas sprendimas sunaudojamo plastiko kiekį kasmet leis sumažinti daugiau kaip 90 tonų. Strategiją ir toliau nuosekliai vykdome, tad plastiko „Lidl“ tinkle lieka vis mažiau – neseniai 20 proc. sumažinome plonųjų plastikinių maišelių svorį ir pristatėme daugkartinio naudojimo maišelius vaisiams ir daržovėms. Džiaugiamės, kad pirkėjai tokius pokyčius vertina teigiamai ir mielai renkasi aplinkai draugiškesnes alternatyvas“, – sako „Lidl Lietuva“ Pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė Rasa Didjurgytė.
Nuolat ieško inovatyvių sprendimų
UAB „Bagfactory“ vadovas Gvidas Krolis tikisi, kad glaudi partnerystė su prekybos tinklu ne tik leis bendrovei dar tvirčiau žengti į užsienio rinkas, bet ir prisidės prie abipusio siekio keisti pirkėjų įpročius bei dar garsiau kalbėti apie atsakingą požiūrį į aplinką.
Vilniuje įsikūręs aplinkai draugiškų maišelių gamintojas produkciją ruošia automatizuotu būdu, o G. Krolio teigimu, dėl spartaus technologijų vystymosi procesai nuolat tobulėja: „Daugkartinius maišelius, kuriuos tiekiame prekybos tinklui „Lidl“, gaminame iš neaustinės medžiagos, naudodami unikalią siuvimo ultragarsu technologiją. Ši medžiaga yra kvėpuojanti, lengva, minkšta, daugkartinė ir patogi naudoti, nes ją itin lengva plauti.“
Anot įmonės vadovo, tikėtina, kad netolimoje ateityje bendrovė maišelius kurs iš prekybos tinklų surinktų PET butelių, taros ir pakuočių likučių, žaliavą paverčiant į neaustinę medžiagą. Ją sukarpius ir atspausdinus būtų ruošiami nauji daugkartiniai maišeliai.
Tikisi įsitvirtinti užsienio rinkose
Kasmet aplinkai draugiškų maišelių gamintojas „Bagfactory“ 86 proc. visos gaminamos produkcijos eksportuoja į daugiau nei 10 skirtingų Europos ir Skandinavijos šalių: Vokietiją, Švediją, Jungtinę Karalystę, Prancūziją, Italiją ir kitas. Nors kol kas Lietuvoje gaminami aplinkai draugiški maišeliai nėra naudojami kitų šalių „Lidl“ parduotuvėse, tikimasi, kad netrukus modernia technologija pagamintus pirkinių krepšius galės išbandyti ir kiti Europos gyventojai.
„Darbas su pasaulinio masto prekybos tinklu mums suteikia motyvacijos tobulėti, kurti dar geresnius produktus ir skatinti atsakingą požiūrį į gamtą, todėl apsidžiaugėme, kai „Lidl“ parodė iniciatyvą ir pasirinko vietinę produkciją kuriant aplinkai draugiškų maišelių tradiciją Lietuvoje. Viliamės, kad ši partnerystė taps dar viena galimybe savo gaminius pristatyti užsienio rinkoms“, – sako G. Krolis.
Į priekį veda bendras tikslas
Prekybos tinklas „Lidl“, pasitelkęs partnerių pagalbą, iki 2025 metų pabaigos planuoja 20 proc. sumažinti plastikinių pakuočių kiekį privačių prekės ženklų produktams ir siekia, kad visos tokios pakuotės būtų 100 proc. tinkamos perdirbimui. „Bagfactory“ vadovas G. Krolis tokius siekius vertina itin pozityviai.
„Žavimės „Lidl“ darbo kultūra, kuri išsiskiria efektyvumu ir rezultatyvumu, todėl aktyviai palaikome įmonės ambicijas tapti pirmuoju iš didžiųjų šalies prekybos tinklų, atsisakiusiu vienkartinių plastikinių gaminių. Kartu siekiame bendro tikslo – formuoti naujus pirkėjų įpročius, kurie skatintų rinktis daugkartinius sprendimus“, – sako jis.
„REset Plastic“ strategijos veiksniai
REduce. Mes dedame pastangas, kad sumažintume plastiko kiekį ten, kur tai įmanoma
REdesign. Mes ttengiamės kurti pakuotes taip, kad jos būtų perdirbamos ir draugiškos aplinkai
REcycle. Mes renkame, rūšiuojame ir perdirbame
REmove. Mes palaikome iniciatyvą sumažinti plastiko patekimą į aplinką
REsearch. Mes investuojame į novatoriškus sprendimus ir mokslinius tyrimus bei teikiame jiems informaciją apie perdirbimą ir išteklių išsaugojimą