Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Tarša sumažės: dėl juodų dulkių kaltinta „Klasco“ įsigijo naują transporterį

Mažindama birių krovinių poveikį aplinkos orui, rietuvėms formuoti Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Klasco“ įsigijo naują transporterį su rotaciniu magnetu bei vandens purkštukais, neleidžiančiais kroviniui dulkėti krovos metu. „Klasco“ pirmoji ir vienintelė iš uosto krovos bendrovių naudoja tokio tipo transporterius, kurių šiuo metu įmonėje veikia jau du. Naujasis transporteris bendrovei kainavo 220 tūkst. eurų, pranešė bendrovė.
Bendrovė „Klasco“
Bendrovė „Klasco“ / Bendrovės nuotr.

„Mes nuolat investuojame į aplinkosaugą ir pažangias krovos technologijas, nes tai yra susiję dalykai. Kuo techniškai greitesnė krovos operacija, tuo mažesnis jos poveikis aplinkai. Anksčiau geležies rūda iš vagonų į rietuves buvo kraunama kaušiniu krautuvu vykdant kelias tarpines operacijas, o įsigijus naują transporterį iškart formuojamos rietuvės. Dispečeriai reaguoja į mažiausius oro rodiklių pokyčius, nes nenorime, kad uostas keltų nepatogumų gyventojams. Gegužės–rugpjūčio mėnesiais nė viena oro monitoringo stotelė nė karto nebuvo nustačiusi kietųjų dalelių paros vidutinės koncentracijos viršijimų“, – teigia generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

„Klasco“ vadovas nurodo, kad įmonės teritorijoje oro taršos matavimams yra pastatytos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD), Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) ir įmonės „Koris“ monitoringo stotelės. Bendrovės dispečeriai operatyviai gauna KVJUD visą parą atliekamos oro kokybės tyrimo duomenis. Nuo rugpjūčio pabaigos šie duomenys yra vieši ir skelbiami visuomenei interneto svetainėje portofklaipėda.lt.

Užfiksavus momentinius rodiklių padidėjimus, stabdomi krovos darbai, imamasi visų priemonių, užtikrinančių švarią krovą. AAA stotelės rodikliai visuomenei yra skelbiami svetainėje gamta.lt. Apdorotus duomenis iš AAA KLASCO gauna periodiškai.

Kol KVJUD nėra pateikusi atsakymo į „Klasco“ paraišką dėl investicijų pietinėje uosto dalyje, kur kompanija numato įrengti specializuotą suverstinių krovinių terminalą, „Klasco“ nuosekliai taiko technologinių procesų poveikio aplinkos orui mažinimo priemones. Ilgalaikį aplinkosaugos priemonių planą yra patvirtinusi AAA, kuri nuolat informuojama apie įgyvendintas priemones. Be to, Aplinkos ministerijos institucijų darbuotojams patekti į gamybinę teritoriją ir patikrinti krovos operacijas leidžiama bet kuriuo paros metu.

Investavo milijoną eurų

„Klasco“ į aplinkosaugos priemones pastaraisiais metais yra investavusi daugiau kaip milijoną eurų ir per artimiausius metu numato investicijoms į aplinkosaugą skirti ne mažiau. „Klasco“ pirmoji uoste įsigijo ir naudoja 6 vandens rūko patrankas, kurios drėkina krovinius. Darbuotojai apmokyti jas naudoti atsižvelgiant į vėjo kryptį ir kitas meteorologines sąlygas.

J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Vandens patrankų purškiamas krovinys.
J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Vandens patrankų purškiamas krovinys.

Įsigyti nauji „Tukan“ kranai, mažinantys operacijų skaičių ir laivų krovos trukmę, o kartu ir krovos poveikį uosto aplinkai, kita dulkių patekimą į aplinką mažinanti įranga. KLASCO pirmoji Klaipėdos uoste pradėjo naudoti ekologišką medžiagą biriems kroviniams dengti – taip išvengiama poveikio aplinkai krovinio sandėliavimo metu.

Bendrovė taip pat skelbia drėkinanti ir valanti gatves Vitės gyvenamųjų namų teritorijoje savo turimomis priemonėmis, o vietoj planuoto vieno transporterio su magnetais ir purkštukais naudojami du.

„Klasco“ teritorijos lietaus nuotekos, prieš išleidžiant į marias, kaip pranešama, surenkamos ir išvalomos valymo įrenginiuose. Prie atnaujintų 10–11 krantinių tiesiami nauji inžineriniai lietaus vandens surinkimo tinklai, pastatyti valymo įrenginiai.

„Klasco“ pabrėžia, jog įmonės veikla dėl aukščiau išvardintų techninių, technologinių ir organizacinių aplinkosaugos priemonių yra vykdoma pagal šalyje galiojančius normatyvus. Jų efektyvumą patvirtina ir oro kontrolės tyrimų stotelių duomenys.

Bendrovė „Klasco“ pernai buvo atsidūrusi dėmesio centre dėl krovinio, nuo kurio pajuodo klaipėdiečių namai. Žmonės socialiniuose tinkluose dalijosi nuotraukomis, kuriose užfiksavo pajuodusias palanges, namų grindis ir daiktų paviršius. Skundai pasipylė ir aplinkosaugininkams, ir Visuomenės sveikatos centrui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos