Teismas: aplinkosaugininkai neteisėtai apribojo „Klasco“ krovą

Aplinkos apsaugos agentūra 2021 metais neteisėtai apribojo koncerno „Achemos grupė“ valdomos didžiausios Klaipėdos uosto krovos kompanijos („Klasco“) krovą patikslindama jos taršos leidimo sąlygas, galutinai nusprendė teismas.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) trečiadienį galutinai atmetė Aplinkos apsaugos agentūros skundą ir paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) šių metų gegužės sprendimo dalį, kuria pastarasis panaikino patikslintas sąlygas.

„Agentūros 2021 metų balandžio 27 dienos sprendimo (...) dalis, kuria pakeistos „Klasco“ taršos leidimo (...) sąlygos,(...) priimta pažeidžiant nustatytą tvarką, kuri iš esmės užtikrina, kad rengiant leidimą su veiklos vykdytoju būtų aptariami visi ginčytini klausimai ir esant nesutarimui atitinkamoje dalyje būtų priimamas motyvuotas sprendimas, ji (agentūros sprendimo dalis) negali būti laikoma teisėta“, – rašoma LVAT nutartyje.

VAAT šiemet gegužę panaikino agentūros sprendimo dalį, kuria buvo patikslintos „Klasco“ taršos leidimo sąlygos, nes, anot teismo, nėra aišku, kas lėmė ne tik leidimo patikslinimo būtinybę, bet ir konkrečias teršalų mažinimo priemones.

Teismas nustatė, kad „Klasco“ pateikė informaciją dėl naujų taršos šaltinių, taip pat informaciją, jog tam tikruose taršos šaltiniuose kai kurie kroviniai anksčiau nebuvo krauti. Teismas padarė prielaidą, kad agentūra patikslino leidimą pagal naujai nurodytas taršos sritis, taip pat įvertinusi faktiškai „Klasco“ krautus krovinius.

Dėl šios priežasties susidarė situacija, kai patikslinus leidimą faktiškai buvo susiaurinta „Klasco“ galimos veiklos apimtis, išbraukiant tam tikras krovinių rūšis vadovaujantis praėjusio laikotarpio duomenimis, neišsiaiškinus „Klasco“ planų dėl tokios krovos ateityje.

„Klasco“ teismui aiškino turinti taršos leidimą ir kraunanti įvairius birius krovinius, žemės ūkio produktus, trąšas, statybines medžiagas, metalus, kitus krovinius, o 2021 metų kovą kreipėsi į agentūrą dėl taršos leidimo patikslinimo pateikdama jos prašytą informaciją – tuomet agentūra priėmė sprendimą, kad turi būti patikslintos leidimo sąlygos ir numatytos išmetamų teršalų sumažinimo priemonės.

„Klasco“ teigė, kad agentūra nepagrįstai taršos leidimo sąlygomis apribojo jos kraunamus krovinius.

Tuo metu agentūra pažymėjo, kad yra įtvirtinti minimalūs reikalavimai, kurie, esant poreikiui ir reikalaujant situacijai dėl oro taršos, gali būti papildyti griežtesniais ar labiau ribojančiais, tokia galimybe ji ir pasinaudojo – patikslino taršos leidimo sąlygas, kurios buvo būtinos mažinti oro taršą arba gerinti jo kokybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų