15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 07 17 /13:09

Teismas: „AviaAM Leasing“ ir jos vadovas privalo Nigerijos bendrovei grąžinti 4,8 mln. eurų

Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ antrinė orlaivių nuomos įmonė „AviaAM Leasing Service Centre“ ir jos vadovas Tadas Goberis privalo solidariai atlyginti daugiau nei 4,7 mln. eurų žalą Nigerijos oro bendrovei „Hak Air Limited“ dėl neįvykusio orlaivio pardavimo sandorio.
Pinigai
Pinigai / 123rf.com

Vilniaus apygardos teismas liepos 10 dieną tenkino Nigerijos įmonės ieškinį ir priteisė jos naudai daugiau nei 4,7 mln. eurų žalos atlyginimo bei 6 proc. metines palūkanas už priteistą sumą nuo bylos iškėlimo teisme 2022 metų liepą iki teismo sprendimo visiško įvykdymo.

„Teismo nuomone, nėra įmanoma taikyti dalinės atsakomybės (...) Todėl reikalavimą dėl solidariosios atsakomybės taikymo teismas tenkina“, – rašoma nutartyje.

„AviaAM Leasing“ teigia sprendimą skųsianti aukštesnės instancijos teismui.

„Kadangi nesutinkame su pirmos instancijos teismo sprendimu ir manome, kad nebuvo įvertintos visos svarbios aplinkybės ir tarptautinė orlaivių sandorių praktika“, – komentare BNS teigė įmonė.

Vilniaus apygardos teismas 2021 metų gegužę, o Lietuvos apeliacinis teismas 2022 metų balandį jau buvo patenkinę ieškinį iš dalies – teismų sprendimais „AviaAM Leasing“ kontroliuota įmonė „Let‘s Jet“ (buvusi „AviaAM B01“) Nigerijos bendrovei turėjo sumokėti 4 mln. JAV dolerių avansą, 1,2 mln. dolerių palūkanų ir 6 proc. metinių palūkanų nuo priteistos sumos.

Tačiau antstoliui pavyko išieškoti tik kiek daugiau nei 34 tūkst. eurų skolai padengti, o likusi neišieškota suma yra 4,72 mln. eurų – dėl jos „Hak Air“ pateikė naują ieškinį.

Pasak Vilniaus apygardos teismo nutarties, 2022 metų birželį antstolis areštavo skolininkės suteiktą 106,8 tūkst. eurų paskolą Maskvos Žukovsko oro uosto operatorei „Ramport Aero“ ir 38 tūkst. eurų palūkanų. Transporto kompetencijų agentūra antstoliui pranešė, kad skolininkė neturi jokių nuosavų ar kitaip valdomų orlaivių.

„Ieškovei („Hak Air“ – BNS) pradėjus aiškintis skolininkės („AviaAM Leasing“ – BNS) finansinę situaciją paaiškėjo, kad skolininkės akcininkė ir vadovas bendrais veiksmais sąmoningai „išvedė“ iš įmonės pinigus, kad ji nebūtų pajėgi atsiskaityti su ieškove“, – teismui teigė „Hak Air“ .

Anot jos, nagrinėjant bylą Nigerijos įmonė nurodė, kad 2019-ųjų pabaigoje, „AviaAM Leasing“ turto vertė siekė beveik 11 mln. eurų, o inicijavus bylą dėl avanso jos finansinė padėtis kardinaliai pasikeitė – 2020 metų pradžioje akcininkė išsimokėjo 9,65 mln. eurų dividendų, o 2021 metais, pirmos instancijos teismui jau pripažinus skolą, „AviaAM B01“ ir jos vadovas T.Goberis dar kartą išsimokėjo 1,59 mln. eurų dividendus, taip dar labiau sumažinant bendrovės turtą.

„Skolininkės ir jos akcininkės atlikti dividendų išmokėjimai bei įskaitymai nulėmė, kad šiai dienai skolininkė yra de facto nemoki – turto liko viso labo 191 836 eurai, grynasis pelnas viso labo siekia vos 30 962 eurus, kai skola ieškovei siekia beveik 5 mln. eurų“, – teismui argumentavo „Hak Air“.

„AviaAM Leasing“ ir T. Goberis teismui teigė, kad 9,5 mln. eurų dividendų tuometinė „AviaAM B01“ išmokėjo susikaupus nepaskirstytam pelnui, kurį ilgiau laikyti buvo netikslinga, o beveik 1,6 mln. eurų dividendai išmokėti dėl bendrovės apskaitos politikos pasikeitimo.

Tiek įmonė, tiek jos vadovas neigė, kad dėl jų neteisėtų ir nesąžiningų veiksmų „Hak Air“ patyrė žalos, todėl nėra jokio teisinio pagrindo antrą kartą priteisti reikalaujamą milijoninę sumą.

Pasak „AviaAM Leasing“, per savo gyvavimą įmonė yra pardavusi ir lizingavusi daugiau kaip 100 orlaivių ir visada laikėsi visų sutarties sąlygų bei išankstinių įsipareigojimų.

„Deja, situacija su „Hak Air“ buvo tokia, kad po sutarties sudarymo vėliau klientui persigalvojus ir atsisakius orlaivio, įmonei buvo akivaizdu, kad kliento ketinimai nėra sąžiningi, todėl sutartis buvo nutraukta mums patiems patiriant didelius nuostolius“, – komemtare BNS teigė įmonė.

„Aviacijos versle įprasta praktika, kad užsisakius orlaivį yra pervedamas avansas, kuris persigalvojus dėl orlaivio įsigijimo yra negrąžinamas. Mūsų įtarimus dėl neskaidrių kliento ketinimų sustiprino vėliau Nigerijos spaudoje pasirodę straipsniai apie su „Hak Air“ susijusius asmenis ir korupcijos šešėlį“, – pridūrė „AviaAM Leasing“.

Lietuvos apeliacinis teismas birželio 12 dieną nusprendė, kad avansą už ketintą įsigyti lėktuvą bendrovei „Hak Air“ turi grąžinti „Let's Jet“.

Įmonės „Let's Jet“ vienintele akcininke iki 2022 metų sausio buvo „AviaAM Leasing“, vėliau įmonės akcijas ji pardavė Estijoje registruotai bendrovė „HoggTech“.

Įmonės dar 2013 metų balandį pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo „Hak Air“ už 8,5 mln. JAV dolerių iš „Let's Jet“ ketino pirkti lėktuvą CRJ-200LR. Nigerijos įmonė sumokėjo 4 mln. JAV dolerių avansą, o likusią sumą įsipareigojo padengti iki 2014-ųjų birželio.

Tačiau pirkėja 2013-ųjų rugpjūtį išreiškė pageidavimą, kad orlaivyje būtų sumontuota 80 tūkst. JAV dolerių vertės aukšto dažnio radijo įranga, būtina skrendant tiesiausiu keliu iš Nigerijos į Europą – per Sacharos dykumą, o „Let's Jet“ sutiko tai padaryti tik tuo atveju, jeigu „Hak Air“ sutiks sumokėti visą kainą už lėktuvą arba pateiks banko garantiją.

Lietuvos įmonė, motyvavusi įtarimais, jog „Hak Air“ gali nesumokėti likusios sumos, ketinimų protokolą vienašališkai nutraukė ir nepristatė lėktuvo pirkėjai, bet teismas, įvertinęs „Let's Jet“ veiksmų visumą, pripažino, kad ji elgėsi nesąžiningai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais