Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) gegužės 24 dieną atmetė įmonės skundą dėl Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento sprendimo. Pasak teisėjų, departamentas išsamiai išnagrinėjo faktines aplinkybes, priėmė pagrįstą ir teisėtą nutarimą, rašoma VAAT nutartyje.
Pasak bylos medžiagos, departamentas nustatė, kad Benedikto turgus savo interneto svetainėje ir feisbuko paskyroje, taip pat svetainėje tamo.lt 2018 metais kelias dienas reklamavo jauno Božolė vyno savaitgalį.
„Makete pateikta informacija apie alkoholinių gėrimų pardavimą „Benedikto turguje“ (...) bei Lietuvos rinkoje parduodamą vyną Božolė. Be to, „Benedikto turgaus“ „Facebook“ paskyroje pateikta vaizdinė, tekstinė informacija, (...) nuotraukoje matomas butelis obuolių sidro „Tinginio pantis“, – rašoma teismo nutartyje.
Benedikto turgus neigė pažeidęs Alkoholio kontrolės įstatymą, nes negavo jokios ekonominės naudos, o tik informavo apie tarptautinės šventės Božolė minėjimą. Tačiau departamentas nustatė, kad įmonė pažeidė įstatymą, pagal kurį alkoholio reklama Lietuvoje draudžiama.
VAAT 2019 metų spalį buvo panaikinęs departamento sprendimą, nes, jo nuomone, įmonė nereklamavo konkretaus alkoholinio gėrimo, ji tik siekė informuoti apie pasaulyje plačiai žinomą Božolė šventę, o departamentas formaliai konstatavo pažeidimą.
Tačiau Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas šių metų vasarį panaikino pirmosios instancijos teismo sprendimą ir perdavė bylą jam nagrinėti iš naujo.
LVAT nutarė, kad alkoholio reklamos sąvoką sudaro du elementai: informacijos, skatinančios įsigyti ar vartoti alkoholį, skleidimas, ir tokios informacijos sąsajos su įmonių komercine, ūkine ir finansine veikla. Be to, kitoje byloje LVAT yra paskelbęs, kad Maketu paskleista informacija yra alkoholio reklama.
„Teismas daro pagrįstą išvadą, kad Božolė vyno ir su juo tiesiogiai siejamos šventės reklama pripažįstama draudžiama alkoholio reklama, yra ir informacija, susijusi su įmonių komercine-ūkine veikla (vyno švente, kaip komerciniu renginiu)“, – rašoma teismo nutartyje.
Benedikto turgus teismams aiškino, jog bendrovė negavo jokio atlygio iš alkoholio prekiautojų ar gamintojų, tačiau, pasak teismų, Benedikto turguje net 14 prekybininkų turi alkoholio prekybos licencijas, o trys iš jų prekiavo Božolė vynu.
Be to, Benedikto turgus 2018 metų rugsėjį pasirašė sutartį su įmone „Adnet Media“ dėl interneto kampanijų iki 2019 metų pabaigos. Benedikto turgus už Maketo skleidimą mokėjo įmonei „Adnet media“, o pastaroji – „Tamo“ dienynui.
„Benedikto turgus“ buvo ekonomine prasme suinteresuota, kad jos prekyvietė būtų populiari ir pirkėjų gausiai lankoma vieta bei jos nuomininkai vykdytų veiklą pelningai“, – rašoma nutartyje.