Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) trečiadienį nutarė, kad 2010 metų gruodį tuometinių energetikos, aplinkos ir susisiekimo ministrų įsakymas prieštarauja Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymui, pranešė teismas.
„Įstatymai nesuteikia įgaliojimų atsakingoms ministerijoms Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo nuostatos, pagal kurią degalų pardavimo vietose turi būti prekiaujama dyzelinu, kuriame yra ne mažiau kaip 7 procentai biodegalų, detalizuoti poįstatyminiu teisės aktu, įtvirtinant galimybę netaikyti šio reikalavimo šaltuoju metų laikotarpiu“, – pranešė teismas.
Pasak teismo, įstatymui prieštarauja ir nuostata, kad žiemą 1 ir 2 klasės arktinis dyzelinas gali būti be biodegalų.
Į teismą kreipęsis Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininko pavaduotojas liberalas Simonas Gentvilas teigia, nėra jokio racionalaus pagrindo Lietuvoje leisti naudoti biodegalus tik vasarą. Pasak jo, šalyje gaminami biodegalai yra kokybiški, tinkami naudoti ir žiemą.
„Ne veltui jie yra eksportuojami į Skandinavijos šalis, kur oro temperatūra žiemą dar žemesnė nei pas mus. Paradoksalu, tačiau šiaurinėse Europos šalyse – Lenkijoje, Švedijoje, Norvegijoje – leidžiama 7 proc. biodegalų kure panaudoti visus metus“, – pranešime teigia S.Gentvilas.
BNS jis pridūrė, kad trijų ministrų įsakymas bus panaikintas balandžio 11 dieną – iki tos dienos teismas atidėjo sprendimo oficialų paskelbimą.
Pernai Energetikos ministerija pranešė, kad nuo šių metų į dyzeliną bus įmaišoma daugiau biodegalų lapkričio ir kovo mėnesiais. Siekiant mažinti aplinkos taršą ir įgyvendinti europinius įsipareigojimus, jos parengtą įsakymą pasirašė energetikos, aplinkos ir susisiekimo ministrai. Tiesa, išliko galimybė žiemą išvis neįmaišyti biodegalų į dyzeliną.
Lietuvos įsipareigojimai ES numato, kad 2020 metais atsinaujinančių išteklių energijos dalis, palyginti su transporto sektoriaus galutiniu energijos suvartojimu, visų rūšių transporte padidėtų ne mažiau kaip iki 10 proc.
2018 metais Seimo patvirtintoje Nacionalinėje energetinės nepriklausomybės strategijoje (NENS) numatyta, kad 2030 metais atsinaujinantys ištekliai transporte sudarys 15 proc., o 2050 metais – 50 proc.
Pernai kovą Seimas priėmė įstatymo pakeitimus, kurie numato, kad nuo 2020 metų į benziną visų rūšių transporte ištisus metus turės būti įmaišoma 10 proc. bioetanolio.