Teismas dar kartą sustabdė Kariuomenės gelbėjimo laivo pirkimo konkursą

Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdomos Klaipėdos grupės Vakarų laivų gamykla (VLG) įmonės Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) prašymu teismas jau antrą kartą šiais metais laikinai sustabdė beveik 40 mln. eurų vertės Lietuvos kariuomenės skelbtą laivo, skirto likviduoti taršos incidentus bei atlikti gelbėjimo operacijas Baltijos jūroje, pirkimo konkursą.
Vakarų Baltijos laivų statykla
Vakarų Baltijos laivų statykla / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.

Vilniaus apygardos teismas praėjusią savaitę pritaikė laikinąsias apsaugos priemones – pirmą kartą jos buvo pritaikytos sausio pradžioje. VBLS dabar prašo teismo panaikinti kariuomenės sprendimą iš naujo vertinti ir tikslinti jos pasiūlymą.

VLG Teisės departamento vadovas Andrius Digrys sako, kad konkurse susiklostė neeilinė situacija, nes iš jo pašalinti jau du nugalėtojai.

„Pirmu atveju teismas patenkino VBLS prašymą ir netinkamu pripažino nugalėtoju paskelbtą Suomijos bendrovių pasiūlymą. Antru atveju KAM savo iniciatyva ir, mūsų vertinimu, neteisėtai iš konkurso pašalino VBLS. Labai panašu, kad ši istorija baigsis tuo, kad Lietuva tiesiog liks be naujo gelbėjimo ir teršalų likvidavimo laivo“, – BNS teigė A.Digrys.

Pasak jo, neteisėtas, įmonės nuomone, yra liepos 30 dienos KAM sprendimas – jos pasiūlymo pripažinimas neatitinkančiu sąlygų.

„Dėl šio sprendimo vyksta ikiteisminis ginčas, o KAM atsakymas į pretenziją turi būti pateiktas rugpjūčio 20 dieną. Jei pretenzija bus atmesta, VBLS teiks ir antrą ieškinį – šįkart dėl VBLS pašalinimo iš konkurso“, – pridūrė jis.

Anksčiau ginčą su statykla jau pralaimėjusi Krašto apsaugos ministerija (KAM) – birželį jai nepalankų Apeliacinio teismo sprendimą ji apskundė Lietuvos Aukščiausiajam Teismui, tačiau šis skundo nepriėmė – liepą nurodė bendrovei patikslinti savo pasiūlymą, tačiau VBLS su tuo nesutiko.

Bendrovei neatsakius į KAM klausimus, pastaroji pašalino ją iš konkurso, o VBLS tokį sprendimą vėl apskundė Vilniaus apygardos teismui.

„Mūsų vertinimu, šis pašalinimas yra tik vienas iš visos serijos KAM veiksmų vilkinant konkursą, o tai
tolygu jo marinimui. Didžioji dalis gelbėjimo ir teršalų likvidavimo laivo statybos lėšų bus skiriama iš ES fondų. Pagal taisykles projektas turi būti įgyvendintas iki 2023 metų rugsėjo 1 dienos. Priešingu atveju lėšos bus paskirtos kitoms reikmėms“, – teigė A.Digrys.

Gegužę Apeliacinis teismas panaikino kariuomenės pernai lapkritį priimtą sprendimą pripažinti konkurso laimėtoju Suomijos laivų statybos įmonės „Uudenkaupungin Työvene“ ir laivų elektros įrangos bendrovės „Telesilta“ (ji priklauso „Harju Elekter Group“) konsorciumą.

Teismas nurodė kariuomenei konkurso dalyvių pasiūlymus vertinti iš naujo.

Lietuvos kariuomenė 2019 metų rudenį skelbė, kad konkurse sulaukė septynių pasiūlymų iš Lietuvos ir užsienio laivų statybos bendrovių. Tuomet tikėtasi maždaug 39,6 mln. eurų vertės sutartį dėl naujo laivo pirkimo pasirašyti 2019 metais, vėliau – 2020 metais, o patį laivą įsigyti 2022-2023-aisiais.

Pasak KAM, naujas laivas reikalingas, nes dabar šiems tikslams naudojamas laivas „Šakiai“ ir jo įranga yra pasenę bei nebeleidžia efektyviai vykdyti užduočių.

Tikimasi, kad naujasis laivas galės gesinti gaisrus laivuose, vilkti avarijų ištiktus laivus, valyti naftos produktais užterštą jūrą bei pagelbėti narams. Be to, jis vykdys Lietuvos nacionalinius ir tarptautinius įsipareigojimus jūroje.

Preliminari nurodoma laivo pirkimo vertė – 39,446 mln. eurų (be PVM), o sutarties trukmė – 30 mėnesių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis