Kaip BNS informavo Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) atstovė Neringa Lukoševičienė, LVAT teisėjų kolegija sausio 26 dieną sustabdė „LGC Cargo“ skundo nagrinėjimą.
„Neskundžiama nutartimi teismas sustabdė šią administracinę bylą, iki mūsų teisme bus išnagrinėta kita panaši byla“, – BNS sakė N.Lukoševičienė.
Nagrinėdamas „Gargždų geležinkelio“ skundą dėl nesuteiktų geležinkelio pajėgumų 2019-2020 metais, LVAT pernai lapkritį kreipėsi į ESTT prašydamas išaiškinti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą, kuria buvo sukurta bendra Europos geležinkelių erdvė.
Vilniaus apygardos administracinis teismas 2020 lapkritį atmetė „LGC Cargo“ skundą, nes įmonė gavusi prašomus pajėgumus galėtų vežti krovinius nuo Lietuvos sienos su Latvija ar Baltarusija iki Karaliaučiaus srities ir atvirkščiai ir tokiu būdu vykdyti tranzitą.
Įmonė prašė vežti krovinius per visą Lietuvos geležinkelių tinklą, visus sienos kirtimus – su Baltarusija, Latvija ir Karaliaučiaus sritimi.
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovai tuomet BNS sakė, kad įmonei pajėgumai nebuvo skirti tose linijose, kur pervežimai galėtų turėti tranzito požymių.
Pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu – tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis – gali tik valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“. Jos antrinės įmonės „LTG Cargo“ ir „LTG Link“ 2019 metais gavo visus prašytus leidimus.
„LGC Cargo“ 2019 metais apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigė norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Karaliaučiumi.