Teismas įtraukė ir pašalino „Skinest“ iš „Lietuvos geležinkelių“ ir VPT ginčo

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ginčą dėl įmonių „LG Cargo“, Geležinkelio tiesimo centras (GTC) ir Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) statuso nagrinėjantis teismas iš bylos eliminavo Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ įmonę „Skinest Baltija“, nors prieš dieną buvo ją įtraukęs.
Lietuvos geležinkeliai
Lietuvos geležinkeliai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Vilnius apygardos administracinis teismas (VAAT) rugpjūčio 20 dieną įtraukė „Skinest Baltiją“į ginčą trečiuoju asmeniu, tačiau „Lietuvos geležinkeliams“ ir jo antrinėms įmonėms paprašius, rugpjūčio 21 dieną teismas „Skinest Baltiją“ pašalino. Abu sprendimus priėmė teisėja Fausta Vitkienė.

Pirmuoju atveju ji pažymėjo, kad teismo sprendimas gali turėti įtakos „Skinest Baltijos“ teisėms ar pareigoms. Tačiau jau kitą dieną ji nutarė, kad sprendimas šiai įmonei neturi įtakos.

„Skinest Baltija“ teismui nurodė, kad ginčijamas VPT sprendimas, kuriuo „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės pripažintos perkančiosiomis organizacijomis ir todėl privalo pirkimus skelbti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, priimtas po jos prašymo. Bendrovė taip pat pabrėžė, kad anksčiau ji nuolat dalyvaudavo „Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių konkursuose ir nemažai jų laimėdavo.

„Lietuvos geležinkeliai“ tikino, kad „Skinest Baltija“ yra tiesioginė jų konkurentė, todėl dalyvaudama ginče galėtų susipažinti su komerciškai jautria informacija, dėl kurios bylą nuspręsta nagrinėti uždarame posėdyje.

„Skinest Baltija“ neturi tiesioginio privalomo teisinio suinteresuotumo bylos baigtimi, todėl (...) „Skinest Baltija“ pašalintina iš administracinės bylos proceso šalių, tai yra nelaikytina trečiuoju suinteresuotu asmeniu šioje byloje“, – rašoma VAAT nutartyje.

Šis VAAT sprendimas yra neskundžiamas. Teismas „Lietuvos geležinkelių“ ir VPT ginčą toliau planuoja nagrinėti spalio viduryje.

VPT birželį paskelbė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės yra perkančiosios organizacijos, todėl privalo pirkimus skelbti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą. „Lietuvos geležinkeliai“ šią VPT išvadą apskundė teismui – bendrovės teigimu, tokiu atveju antrinėms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje.

Tuo metu VPT nurodo, jog įmonės nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

„Skinest Baltija“, faktiškai eliminuota iš „Lietuvos geležinkelių“ viešųjų pirkimų, šį mėnesį dėl „Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių kreipėsi į Europos Komisiją (EK)– pasak jos, „LG Cargo“, GTC ir VLRD veikla iškreipia konkurenciją, taip pat įtariama valstybės pagalba antrinėms įmonėms.

„Skinest Baltija“ Lietuvos teismams taip pat apskundė du neviešus geležinkelių antrinių įmonių konkursus – VLRD skelbtą prekinių vagonų dalių konkursą bei daugiau nei 30 mln. eurų vertės „LG Cargo“ skelbtą vagonų pirkimo konkursą.

LG atmeta kaltinimus dėl neviešų konkursų – įmonės teigimu, „LG Cargo“ informaciją apie vagonų pirkimo konkursą išsiuntė visiems žinomiems gamintojams, įskaitant ir su „Skinest“ grupe susijusiai įmonei. Bendrovė kvietimus teigė siuntusi tiesiogiai gamintojams, o ne tarpininkams.

Pernai vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos ir Vyriausybės sprendimu Estijos kapitalo grupė buvo iš esmės eliminuota iš geležinkelių konkursų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų