Teismas taip pat leido toliau tęsti konkurso procedūras – jos buvo sustabdytos rugpjūčio 21 dieną, teismui pritaikius laikinąsias apsaugos priemones.
Kelių direkcija informavo BNS, kad atnaujins konkursą, kai teismo sprendimas įsiteisės – tai yra jei jis nebus apskųstas Apeliaciniam teismui.
Ginčas byloje kilo dėl to, ar naujieji greičio matuokliai turės būti integruoti į esamas sistemas.
Teismas atmetė „Belam LT“ teiginius, kad pagal konkurso sąlygas rangovas privalo naudoti direkcijos sistemose jau įdiegtą programinę įrangą.
Anot „Belam LT“, konkurse buvo proteguojama inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“, kuri yra Vokietijos bendrovės „Jenoptik“ atstovė Lietuvoje. Kelių direkcija naudoja „Jenoptik“ programinę įrangą, todėl, anot „Belam LT“, tiekėjai, nebendradarbiaujantys su Vokietijos įmone, neturi galimybių laimėti.
Savo ruožtu Kelių direkcija teigė, kad tiekėjai yra laisvi pasirinkti, ar greičio matuoklius integruoti į esamas sistemas. Teismas su šiuo argumentu sutiko.
„Būtino reikalavimo naudoti atsakovo (Kelių direkcijos – BNS) turimose sistemose jau įdiegtą programinę įrangą nėra ir konkurencija šiuo aspektu nėra ribojama“, – rašoma teismo nutartyje.
Konkurso laimėtojas turės visoje Lietuvoje įrengti 100 vidutinio greičio matuoklių. Jų prireikė po to, kai vasarį buvo išjungti 139 momentiniai greičio matuokliai.
Sprendimas išjungti pasenusius ir neefektyvius greičio matuoklius buvo priimtas įvertinus kainą – 50 naujai įrengtų vidutinio greičio matuoklių direkcijai kainavo 1,3 mln. eurų, o už išjungtus momentinius matuoklius prieš dešimt metų įmonei „Fima“ buvo sumokėta 13,9 mln. eurų.