Kauno apygardos teismas rugpjūčio 30 dieną patenkino „Autokaustos“ ieškinį „Leonhard Weiss RTE“ – pastaroji turi atlyginti 2,86 mln. eurų nuostolių, kompensuoti 8,8 tūkst. eurų žyminio mokesčio ir advokato išlaidas.
„Atsakovas („Leonhard Weiss RTE“ – BNS) netinkamai vykdė savo pareigas pagal sutartis, atsisakydamas priimti ieškovės („Autokausta“ – BNS) atliktus darbus pagal jų priėmimo aktus (...) Po to, kai atsakovas perdavė (...) darbus užsakovui („LTG Infra“ – BNS), o užsakovas pervedė pinigus atsakovui, su ieškove nebuvo atsiskaityta“ – rašoma teismo nutartyje.
Teismas taip pat konstatavo, kad bankrutavus pagrindinei konsorciumo rangovei „Hidrostatybai“ ja pagal partnerių susitarimus tapo „Leonhard Weiss RTE“, todėl pastarajai ir teko pareiga atsiskaityti su partnere už darbus.
Ginčas tarp „Rail Baltica“ atšaką stačiusių partnerių kilo dėl „Autokaustos“ 2020 metų kovo-liepos mėnesiais nukasto ir utilizuoto 14,38 tūkst. kubinių metrų naftos produktais užteršto grunto.
Teismo nutartyje rašoma, kad „Leonhard Weiss RTE“ atsisakė priimti „Autokaustos“ atliktus darbus bei juos perduoti užsakovei „LTG Infra“, motyvuodama tuo, kad bendrovė neturėjo teisės šių darbų atlikti ir atliko juos nemokamai.
2021 metų balandį „LTG Infra“ priėmė iš „Leonhard Weiss RTE“ visus jungtinės veiklos partnerių atliktus užteršto grunto kasimo ir utilizavimo darbus ir už juos sumokėjo 3,54 mln. eurų.
Teismo sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.
Pagrindiniai Kauno geležinkelio mazgo atkarpos Kaunas–Palemonas, sujungusios Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“, statybos darbai baigti 2020 metų spalį.
Pagal 2018 metų birželį pasirašytą 54,8 mln. eurų vertės sutartį apie 15 kilometrų geležinkelio rekonstravo „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas. „Hidrostatybai“ metų pradžioje iškėlus restruktūrizavimo bylą, pagrindine rangove tapo „Leonhard Weiss RTE“.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.