„Telekonta“ iš pirkimo buvo pašalinta balandį, „Lietuvos geležinkeliams“ nustačius, kad įmonės paraiškos formoje nebuvo nurodyta, kad ji remsis kitų bendrovių pajėgumais. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, „Telekonta“ kvalifikacijos tikrinimo etape nebegalėjo tikslinti savo paraiškos ir nurodyti subrangovus, kurių pajėgumais remsis pirkime.
Savo ruožtu „Telekonta“ teisme teigė, kad pašalinti įmonės iš pirkimo nebuvo pagrindo, nes kvalifikacijos tikrinimo etape buvo duomenų, kad „Telekonta“ kvalifikaciją įrodinės ne tik savo, bet ir pasitelkiamų subrangovų pajėgumais. Pasak įmonės, ji turėjo teisę tikslinti paraišką ir remtis subrangovų pajėgumais.
Apygardos teismas sutiko su „Lietuvos geležinkelių“ argumentais, kad naujo ūkio subjekto, kurio pajėgumais dalyvis ketina remtis, nurodymas nepatenka į teisės tikslinti kvalifikacijos reikalavimus apimtį, o iš esmės reiškia, jog tiekėjas neatitinka kvalifikacijos reikalavimų.
Apeliacinis teismas taip pat akcentavo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ aiškiai nurodė momentą, iki kurio tiekėjas turi būti įgijęs reikiamą kvalifikaciją.
„Kadangi byloje nėra ginčo dėl aplinkybės, kad iki paraiškų pateikimo termino pabaigos ieškovė („Telekonta“ – BNS) pati savarankiškai objektyviai nebuvo įgijusi reikiamos kvalifikacijos, atsakovė („Lietuvos geležinkeliai“ – BNS) priėmė pagrįstą ir teisėtą sprendimą neleisti ieškovei dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose“, – rašoma Lietuvos apeliacinio teismo nutartyje.
„Lietuvos geležinkeliams“ kol kas nepavyksta užbaigti prieš pusantrų metų paskelbto maždaug 250 mln. eurų vertės Vilniaus–Klaipėdos ruožo elektrifikavimo konkurso – bendrovė kelis kartus pratęsė pasiūlymų pateikimo terminus, dabar jų laukiama iki rugsėjo pabaigos.
Liepos pabaigoje apie pasitraukimą iš konkurso paskelbė viena iš 7-ių jo dalyvių – Prancūzijos infrastruktūros statybų grupė „Eurovia“ ir jos antrinė įmonė „Eurovia Lietuva“.
Konkurse, BNS žiniomis, elektrifikavimo konkurse taip pat dalyvauja „Inabelec“ konsorciumas, kuriame yra Ispanijos „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“, Prancūzijos „Alstom“, „Kauno tiltai“ kartu su didžiausia akcininke Lenkijos „Trakcja PRKiI“, Ispanijos „Cobra Instalaciones Y Servicios“, taip pat Lietuvos bendrovės „ATEF-Euroope“ atstovaujamas konsorciumas.
Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2017-ųjų gruodį. Planuojama, kad įgyvendinus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.
Dabar elektrifikuotų esamų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9 proc. viso geležinkelių tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur elektrifikuoti geležinkelio keliai vidutiniškai sudaro 52,7 procento.