Viena iš tokių įmonių – Suomijos tekstilės paslaugų bendrovė „Lindström“, nuo 1998-ųjų veikianti ir Lietuvoje. „Lindström“ „Employee Net Promoter Score“ (eNPS) rodiklis, atskleidžiantis darbuotojų norą rekomenduoti savo įmonę artimiesiems bei draugams, šiuo metu mūsų šalyje siekia neregėtas aukštumas – per metus šis balas pakilo beveik tris kartus – nuo 21 iki 58 balų. Svarbu paminėti, jog 50 balų ir daugiau šio rodiklio skaičiavimo skalėje laikomi pačiu aukščiausiu įvertinimu, kuriuo puikuojasi įtakingiausios pasaulio įmonės. Tad kokia „Lindström“ proveržio paslaptis ir kaip jiems pavyksta „užsiauginti“ laimingus darbuotojus?
Pagarba darbuotojams: naudos, mokymai ir psichologinės sveikatos svarba
Akivaizdu, jog norint, kad darbuotojai jaustųsi visaverčiais įmonės nariais, privalu juos tinkamai įvertinti ir gerbti. „Pagarba, įsiklausymas, pastebėjimas ir įvertinimas – šiomis vertybėmis mes vadovaujamės kasdien. Puikiai suprantame, kad būtent žmonės – talentingoji mūsų komanda – yra „Lindström“ pagrindas, tad pirmiausia turime pasirūpinti jais, o tuomet jausdami, kad dirba prasmingą ir pilnavertį darbą, jie prisidės prie įmonės sėkmės“, – bendrovės filosofiją pristato „Lindström“ žmogiškųjų išteklių specialistė Vilma Šeštavickaitė.
Į oficialų naudų sąrašą įmonė yra įtraukusi tokius privalumus, kaip sveikatos ir nelaimingų atsitikimų draudimas, įvairiomis progomis darbuotojams ir jų vaikams dovanojamos dovanos bei materialinė parama atsitikus nelaimei šeimoje. Rūpinimasis darbuotojų sveikata ir imuniteto stiprinimu jau tapo savaime suprantama praktika, kurią palaiko tokios iniciatyvos, kaip švieži vaisiai kiekvieną savaitę, vitaminai ar galimybė pasiskiepyti nuo gripo. Be to, „Lindström“ itin vertina ilgalaikį bendradarbiavimą – 10, 15 ir 20 metų bendrovėje išdirbusiems darbuotojams papildomai skiriama savaitė apmokamų atostogų. Verta paminėti, kad 10 ir daugiau metų dirbančiųjų įmonėje yra net 13,5 proc. Bendrovėje taip pat organizuojami įvairūs renginiai – vasaros ir Kalėdų šventės visos bendrovės mastu, susibūrimai skyrių viduje bei darbuotojų pasiekimų šventimas.
Tekstilės paslaugų lyderiai nepamiršta ir darbuotojų tobulėjimo svarbos. „Esame įsitikinę, jog privalu investuoti į kolektyvo profesinį augimą – taip darbuotojai jaučiasi įgyjantys daugiau kompetencijų savo srityje ir prisidedantys prie verslo plėtros. Per pastarąjį pusmetį 38 mūsų darbuotojos (o tai sudaro 39 proc. visų įmonėje dirbančių moterų) dalyvavo „WoW University“ organizuotuose naujos kartos lyderystės ir ateities įgūdžių kursuose, taip pat darbuotojams suteikėme galimybę mokytis vadovavimo, pokyčių valdymo, savęs pažinimo, klientų aptarnavimo bei pardavimo subtilybių. Mūsų pardavimų skyrius dalyvavo konferencijose „Pardavimų formulė“ bei „Pardavimo profesionalų diena“, o klientų aptarnavimo specialistai – „Klientų patirties valdymo“ konferencijoje“, – pasakoja V.Šeštavickaitė.
Žmogiškųjų išteklių specialistė įsitikinusi, jog ne ką mažiau svarbūs ir darnūs komandos tarpusavio santykiai bei emocinė darbuotojų sveikata. „Galime kalbėti apie profesinį tobulėjimą kiek tik norime, tačiau jei mūsų įmonės nariai jausis prastai psichologiškai, nepadės ir įdomiausi projektai ar seminarai. Kaip tik dėl to stengiamės darbuotojus paremti emociškai ir padėti jiems jaustis bendruomenės dalimi: skatiname nelaikyti savyje iškylančių sunkumų, vieni kitiems pagelbėti, taip pat bendradarbiaujame su startuoliu „Mindletic“, padedančiu stiprinti emocinę sveikatą“, – naudas vardija žmogiškųjų išteklių specialistė.
„We Care“ kultūra: saugumas, sąžiningumas, tvarumas
Jau ne vienerius metus „Lindström“ propaguoja „We Care“ kultūrą, kurios pamatas yra darbuotojų sveikata ir gerovė, sąžiningas atlygis bei nuolatinis mokymasis ir tobulėjimas. „Lindström“ veikia daugelyje skirtingų pasaulio šalių, pradedant Šiaurės ir Baltijos, baigiant Azijos valstybėmis, tačiau, nors mūsų įmonė ir labai multikultūriška, vertybinis pamatas visur tas pats. Mes užtikriname lygias galimybes visiems savo darbuotojams ir jiems sąžiningai bei motyvuojančiai atlyginame pagal turimas kompetencijas“, – teigia V.Šeštavickaitė.
Žmogiškųjų išteklių specialistė pabrėžia, kad bendrovėje įvairiais būdais skatinamas darbuotojų įsitraukimas. Komanda bendradarbiauja ne tik skyrių viduje, bet ir tarp jų, įmonėje paplitusi „šešėliavimo“ praktika, kurios metu neformaliai stebimas kolegos darbas norint įgyti naujų įgūdžių, 2 kartus per metus vykdomos darbuotojų apklausos (jau minėtosios „eNPS“) ir reguliariai pristatomi verslo pasiekimai bei rezultatai.
Kitas esminis principas, kuriuo „Lindström“ vadovaujasi jau daugelį metų – tvarumas, apimantis tiek aplinkosaugą, tiek etišką elgesį su darbuotojais. „Bendruomeniškumas ir rūpinimasis aplinka giliai įsišaknijęs mūsų darbo kultūroje. Mes ne tik skatiname padėti vieni kitiems, bet ir įsitraukiame į įvairias socialines iniciatyvas. Pavyzdžiui, šį pavasarį su komandos nariais ir jų šeimomis bei draugais įgyvendinome ilgai brandintą idėją – Vaišvydavos girininkijoje pasodinome 2,5 ha dydžio „Lindström“ mišką. Taip pat įmonėje atsakingai rūšiuojame atliekas. Pastebėjome, jog šios veiklos įgalina mūsų darbuotojus jaustis reikalingais bei prisidedančiais prie teigiamo pokyčio“, – džiaugiasi V. Šeštavickaitė.
Nors „Lindström“ darbuotojų įsitraukimo rodikliai jau dabar puikūs, įmonės atstovė teigia, kad juos visada galima gerinti dar labiau. Tai bendrovė ir ketina daryti ateityje. „Rūpestis ir įvertinimas visuomet „atsiperka“ – juk kiekvienam žmogui reikia dėmesio ir palaikymo, kaip asmeniniame gyvenime, taip ir darbe. Labai džiaugiamės, jog mūsų darbuotojai šias pastangas pastebi ir įvertina, o čia dirbdami jaučiasi saugūs ir patenkinti. Žinoma, neužmigsime ant laurų ir tobulinsime savo procesus ir toliau. Juk laimingi darbuotojai lygu laiminga įmonė“, – įsitikinusi specialistė.