Daugiausia automobilių pasaulyje parduodanti gamintoja balandžio–birželio mėnesiais uždirbo 897,8 mlrd. jenų (8,2 mlrd. JAV dolerių) grynąjį pelną.
Tai buvo rekordinis pirmojo finansinių metų ketvirčio rodiklis. Pernai tuo pačiu laikotarpiu bendrovė fiksavo 158,8 mlrd. jenų grynąjį pelną.
Visgi gamintoja nepakeitė visų metų grynojo pelno prognozės, siekiančios 2,3 trln. jenų, paaiškindama tokį sprendimą „neapibrėžtumu antrąjį ketvirtį ir vėliau“.
„Toyota“ pavyko atsigauti nuo COVID-19 pandemijos poveikio greičiau nei jos konkurentėms, o praėjusiais metais bendrovė susigrąžino perkamiausių automobilių gamintojos vardą.
Praėjusią savaitę buvo pranešta, kad per pirmąjį šių kalendorinių metų pusmetį grupės pasauliniai pardavimai pasiekė rekordines aukštumas, o itin paklausūs buvo modeliai „Highlander“ ir „Camry“ Jungtinėse Valstijose ir „Corolla“ bei „Lexus“ Kinijoje.
„Pirmojo ketvirčio rezultatai – tai mūsų gebėjimo išlaikyti <...> stabilius pardavimus ir tiekimą, nepaisant puslaidininkių trūkumo ir COVID-19 plitimo, rezultatas“, – sakoma įmonės pranešime.
Japonijos milžinė iki šiol gerai tvarkėsi su pasauliniu puslaidininkių trūkumu, dėl kurio jos varžovės buvo priverstos mažinti gamybos tikslus, tačiau šiuo metu su tam tikrais sutrikimais susiduria ir ji.
Birželį dėl lustų krizės „Toyota“ laikinai sustabdė veiklą dviejose gamyklose Japonijoje, o trečioji trumpa gamybos pertrauka šiuo metu padaryta dar vienoje gamykloje.
„Prognozuojama, kad puslaidininkių tiekimas išliks ribotas bent iki kitų metų, nes pasaulio ekonomikos atsigavimas po koronaviruso pandemijos turėtų dar labiau padidinti lustų paklausą daugelyje sektorių“, – pažymėjo „Rakuten Securities“ vyriausiasis analitikas Yasuo Imanaka.