Pasaulinė pandemija smarkiai paveikė automobilių gamintojas, o paklausa smuko, kai dėl ribojamųjų priemonių žmonės buvo priversti likti namuose ir taupyti.
Visgi pagal automobilių pardavimus pirmaujanti pasaulyje gamintoja atsigavo greičiau nei jos varžovės, taip pat jai sėkmingai pavyko įveikti mikroschemų trūkumą, privertusį varžoves mažinti gamybos tikslus.
„Toyota“ pranešė, kad kovą pasibaigusiais fiskaliniais metais ji uždirbo 2,25 trln. jenų (20,6 mlrd. JAV dolerių), palyginti su 2,04 trln. jenų ankstesniais metais.
Bendrovė prognozuoja, kad 2022 metų kovą pasibaigsiančiais finansiniais metais jos metinis pelnas ūgtels 2,4 proc. iki 2,3 trln. jenų, tuo tarpu pardavimai sieks 30 trln. jenų ir bus 10,2 proc. didesni.
„Toyota“ rezultatai buvo puikūs, palyginti su varžovių rezultatais“, – naujienų agentūrai AFP teigė Tokijuje įsikūrusios tyrimų ir konsultacijų bendrovės TIW automobilių pramonės analitikas Satoru Takada prieš paskelbiant rezultatus.
„Toyota“ išlaikė nuoseklią gamybą ir laiku išleido modelius pagrindinėse rinkose“, – pridūrė analitikas.
Pandemija smarkiai paveikė pasaulinį automobilių sektorių, tačiau paklausa greitai atsigavo praėjusių metų antroje pusėje, ypač JAV ir Kinijoje.
Praėjusiais metais „Toyota“ pirmą kartą per penkerius metus aplenkė „Volkswagen“ pagal automobilių pardavimus.
Nors vakcinavimo nuo COVID-19 kampanijos artina pandemijos pabaigą, automobilių sektorius susiduria su puslaidininkių trūkumu, kurį lėmė elektroninių prietaisų paklausos padidėjimas karantinų metu.
Tiekimo sutrikimai, įskaitant gaisrą vienoje lustų gamykloje Japonijoje, stipraus šalčio banga JAV ir sausra Taivane padidino paklausos ir pasiūlos atotrūkį.
Puslaidininkiai yra pagrindinis šiuolaikinių automobilių komponentas, o jų trūkumas paskatino didžiąsias automobilių gamintojas mažinti gamybą visame pasaulyje.
Visgi „Toyota“ buvo paveikta žymiai mažiau nei jos varžovės, iš dalies dėl naudojamos planavimo sistemos, skirtos apsaugoti gamintoją nuo netikėtų tiekimo grandinės sutrikimų.
Ekspertai teigia, kad gamintoja taip pat palaiko glaudžius ryšius su savo tiekėjais, įskaitant kai kurių jų akcijų paketų valdymą, kas suteikė jai galimybių daryti įtaką tiekėjų sprendimams tuo metu, kai paklausa gerokai viršija pasiūlą.
Antradienį mažesnė „Toyota“ varžovė „Nissan“ pranešė sumažinusi grynuosius nuostolius iki 448,7 mlrd. jenų kovo mėnesį pasibaigusiais finansiniais metais.
Visgi „Nissan“ mano, kad einamaisiais metais dar neišbris iš nuostolių, perspėdama, kad jos perspektyvas tebetemdo pasaulinis lustų trūkumas.