„Šis pasiekimas – tai rezultatas, kurį kuria ne tik investicijos į infrastruktūrą, bet ir žmonės, kurių darbas, atsakomybė ir profesionalumas leidžia Klaipėdos uostui būti tarp stipriausių uostų Baltijos jūros rytinėje pakrantėje. Klaipėdos uoste šiuo metu konteinerius iš esmės krauna dvi uosto įmonės. Abiejų jų nuoseklaus darbo dėka šiandien Klaipėdos uostas gali džiaugtis trečius metus iš eilės pasiektu reikšmingu rezultatu“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
1 milijonas 50 tūkstančių 804 TEU (standartizuoti konteineriai) – toks krovinių konteineriuose krovos rezultatas Klaipėdos uoste užfiksuotas 2023 metais. 2022 metus Klaipėdos uostas užbaigė fiksavęs 1 milijono 47 tūkstančių 941 TEU (standartizuotų konteinerių) krovos rezultatą.
2022-aisiais Klaipėdos uostas buvo įtrauktas į papildomus jūrinius maršrutus, į Klaipėdos uostą atvykstantiems laivams, gabenantiems krovinius, kurie bus paskirstyti (angl. transshipment), pradėta taikyti 100 proc. nuolaida tonažo rinkliavai. Visa tai prisidėjo prie konteinerių krovos augimo Klaipėdos uoste.
2023 metais baigtas vienas didžiausių pastarųjų metų Uosto direkcijos investicinių projektų į laivybos kanalo gilinimą, kartu buvo gera žinia ir konteinerinėms laivybos linijoms. Investicijos į didesnius kanalo gylius kartu atveria galimybes didiesiems laivams būti pilniau pakrautiems. Kiekvienas papildomas konteineris ar kito krovinio tona lemia didesnę laivo grimzlę.
Šiemet lapkričio pabaigoje iš Klaipėdos uosto išleistas konteinerius gabenantis „MSC Bettina” laivas su 14,4 metrų grimzle, nors įprastai maksimali leistina grimzlė uoste – 14,3. Taip nutiko todėl, kad uostamiestyje įsismarkavęs vėjas pakėlė vandens lygį, tad uosto kapitonas leido į laivą pakrauti daugiau krovinių.
Palyginti Klaipėdos uosto ir kitų Baltijos šalių uostų konteinerių krovą (TEU), mūsų uoste ji pastaraisiais metais augo labiausiai.