Trečiasis „Atvirai su vadovu“ sezonas: verslo atstovai ne tik dalysis patarimais, bet ir išmėgins savo sugebėjimus

Antrasis laidos „Atvirai su vadovu“ sezonas buvo karštas ir nenuspėjamas. Prasidėjo jis įprastu ritmu, bet kovo viduryje atėjo trys K. Ne karaliai, deja, o Korona, Karantinas, Krizė. Kažkaip reikėjo permąstyti visą laidos formatą, turinio žinutę ir laidos misiją. Žiūrint atgalios, dabar jau galima daryti tam tikras išvadas ir gal net numatyti ateitį.
Lina Mieliauskienė
Lina Mieliauskienė

Kaip bebūtų keista, o gal net ir pranašiška, vienos iš praeito sezono laidų lapkričio mėnesį tema buvo: kada bus krizė ir kaip jai pasiruošti. Joje „Verslo angelų fondo“ vadovaujantysis partneris Arvydas Strumskis kalbėjo apie krizę: „kas nors mus nustumia, mes krentame, mums reikia atsikelti. Klausimas, kaip greitai mes keliamės. Mums reikia išmokti – nukristi, atsikelti, nukristi, atsikelti. O kad tai galėtume daryti nuolat, mums reikia mokytis visą gyvenimą ir būti fiziškai aktyviems“. Ir iš tiesų, ne vienoje laidoje kalbėjomės apie sveikatą ir prisivertimą išeiti iš komforto zonos. Klaipėdos naftos generalinis direktorius Darius Šilenskis antrino, kad „jis ieško iššūkių gyvenime apskritai. Tai mano saviraiškos dalis, man patinka gauti adrenalino, man patinka, kai kūnas yra šiek tiek kitose vibracijose arba kai reikia ekstra rizikos“.

Ir štai atėjo galimybė iš esmės pasitikrinti, kaip mes tas rizikas valdome. Ir nors aš esu pokyčių valdymo konsultantė, iš netikėtumo teko pritūpti ir man. Laidas vėl pradėjome filmuoti, kai galvoje susidėliojo nauja laidos misija kriziniu laikotarpiu – pirmiausia paskatinti vadovus ir jų komandas nepriimti skubotų sprendimų ir neveikti iš baimės, ir apie neapibrėžtumą kalbėtis su komanda. Taip gimė „krizinės“ laidos, nufilmuotos nuotoliniu būdu, kai kam dirbant iš sodybos, kai kam iš tuščių biurų. Ir mums pavyko! Žiūrovai atleido už nestandartiškumą, garsą kaip iš kibiro ir pasimetusius vadovų ir mano veidus. Nes mes dalinomės sėkmės istorijomis. Drogo generalinė direktorė Daina Žymantė virtualioje laidoje pasakojo, kodėl neatleido darbuotojų karantino metu. Ji motyvavo: „Manau, kad darbdavys, priimdamas žmones, iš dalies prisiima atsakomybę. Dėl šios priežasties sunkiu metu negalima elgtis su žmonėmis drastiškai“, – sakė ji. Ir tai greičiausiai buvo didžiausia dovana Drogo darbuotojams.

Pasak „Mediafono“ generalinio direktoriaus Arūno Babrausko, karantinas – išbandymas kiekvienai įmonei, visam pasauliui, jo metu esą kaip ir per karą – ekonomika smarkiai nukenčia, tačiau taip pat žmonės išmoksta būti geresniais, išmoksta žmogiškumo. Ir jei „per bėgimą ir rutiną užmiršdavome tai, kas svarbu, krizės akivaizdoje galime vienas kitą palaikyti, nesustoti tobulėti“.

Taigi, laikas ėjo, motyvuodami save ir kitus mes grįžome į beveik įprastas vėžes. Kaukės, aišku, trukdė kalbėtis su pašnekovais, bet galimybė daryti laidas atvirose erdvėse džiugino. Prasidėjo dalinimasis karantino metu išmoktomis pamokomis. Ką reikėjo ir ko nereikėjo daryti, atleisti darbuotojus, kai įmonei to reikia, ar neatleisti ir pan.

„City service“ generalinis direktorius Vytautas Turonis dalinosi: „Žmonės, kurie nėra susidūrę su verslu, įsivaizduoja, kad verslas jiems turi kažką duoti, tačiau jo pagrindinė funkcija – uždirbti pinigus. Krizė davė daug pamąstymų ir esu jai be galo dėkingas – daug išmokau ir ta patirtis yra neįkainojama. Mano patirtis rodo, kad žmogui aiškumas, net ir neigiamas, blogas, yra geriau nei neaiškumas. Verslininko teigimu, labai svarbu darbuotojams kuo aiškiau iškomunikuoti informaciją apie laukiamus, galimus pokyčius, supažindinti juos su situacija, nepalikti neatsakytų klausimų. O pačius pokyčius vykdyti greitai – ilgas delsimas neretai dar labiau apsunkina situaciją.

VIDEO: Atleisti per krizę – vertė ar nuodėmė?

O kai kurie verslai karantino metu tik dar labiau augo ir plėtėsi. Jaunasis „Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas dalinosi savo patirtimi: „Teko galva pramušinėti lubas, kadangi trūko iš esmės visko. Žmonės pradėjo šluoti parduotuvių lentynas, iš kurių produktus klientams renkamės ir mes. Pradėjo trūkti darbuotojų, transporto, įrangos, todėl natūraliai prasidėjo kūryba. Be to, reikėjo užtikrinti ir saugumo priemones bei jų laikymąsi. Supratome: jeigu dirbsime nesaugiai, viskas labai greitai pasibaigs, – įsitikinęs A.Mikalauskas. – Saugumo principais teko įvesti naujus procesus ir suburti „salas“. Kiekvienas mūsų surinkimo centras tapo atskira sala, į kurią negali atplaukti gyventojai iš kitos salos. Procesai vyko kiekviename padalinyje atskirai, kuriuos įgalinome pačius priiminėti sprendimus.“

Prasidėjo ir mano, kaip konsultantės, gyvi susitikimai su klientais. Ir kaip yla iš maišo išlindo nauja problema – darbuotojai nenori grįžti dirbti į biurus. Įmonės „JCDecaux“ generalinė direktorė Žaneta Fomova sako: „Jei žmonės darbe jaučiasi saugūs, reikalingi, jei jaučia vadovų pasitikėjimą ir pozityvią įmonės kultūrą, jie noriai grįžta į biurus. Kitu atveju įmonės vadovui vertėtų nuoširdžiai užduoti sau klausimą – ką įmonė ir konkrečiai jis pats daro ne taip? Vadovas turi tarnauti darbuotojams. Jei jis bus su antpečiais – natūralu, kad darbuotojai grįžti pas tokį vadovą nenorės. Todėl vadovas turėtų pasižiūrėti į save: ar jis tikrai atlieka savo misiją? Ir atsakyti sau sąžiningai, ar jis toks, kuriuo darbuotojai pasitiki“, – kalbėjo Ž.Fomova.

VIDEO: Darbas iš namų – nauja simuliavimo forma?

Ir štai. Antrasis, turėjęs būti baisiausiu ketvirtis baigėsi, galima skaičiuoti viščiukus. Verslas ir visa Lietuva gali pakelti šampano taurę už rezultatus. Šalies ekonomika, lyginant su kitomis ES šalimis, susitraukė mažiausiai. Su Žygimantu Mauricu, „Luminor“ vyriausiu ekonomistu, aptarėme, kad galimai tam įtakos turėjo lietuviško charakterio bruožas – adaptyvumas, greitas prisitaikymas prie naujų aplinkybių.

Ir paskutinis pamąstymas apie ateitį. Man labai patiko vieno iš TOP 30 pasaulio verslo mąstytojų Anderso Indseto mintis, kad ateitis – tai požiūris. Pokytis yra tai, kaip mes galvojame. Rodos, kad net ir antrajai Covid-19 bangai įsilingavus, verslas nebepraranda sveikos nuovokos, nebepanikuoja, susidėlioja naujus prioritetus ir ieško kitų kanalų, kaip save pozicionuoti. O mes, laidos „Atvirai su vadovu” kūrėjai, toliau rodome Jūsų istorijas, ekspertų pozicijas ir vadovų gyvenimo būdą. Ir dar laužome mitus, išjudiname mąstymo klišes ir bandom išmokti kažko naujo: žirgai, golfas, bėgimas lietui lyjant, pilatesas jau buvo, siūlykit dar ką nors!

Praėjusį sezoną vadovai mane kvietė išbandyti įvairius iššūkius – žirgai, golfas, bėgimas lietui lyjant, pilatesas ir dar visokių smagių dalykų. Šiame sezonui naujiena – aš kviesiu vadovus pokalbiui bei patirti kažką naujo: nuo būgnų ir baleto iki maudymosi šaltam vandeny. Bus įdomu, šiek tiek neįprasta ir gal net šiek tiek baisu. Laukite mūsų laidų du kartus per mėnesį!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis