Tūkstančiai sekėjų, du darbuotojai ir mėnesius nepristatomos prekės: tyrimo dėl internetinės parduotuvės imsis tarnyba

Drabužių už nedidelę kainą internetinėje parduotuvėje „Goodlookshop“ įsigiję pirkėjai neslepia pasipiktinimo. Kai kurie jau beveik du mėnesius laukia, kol parduotuvė už netikusius drabužius grąžins pinigus, kiti, parašę neigiamų atsiliepimų socialiniuose tinkluose, yra užblokuojami. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba dėl šios situacijos imsis tyrimo, o įmonei gresia baudos.
Goodlook shop
„Goodlookshop“ / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Pigiais drabužiais susiviliojusių, tačiau nusivylusių „Goodlookshop“ pirkėjų gretos vis auga. 15min gavo ne vieną laišką, kuriame skaitytojai skundėsi, kad prekių negavo, o jei gavo, bet grąžino – pinigų už jas nesulaukia iki šiol.

Problemas, su kuriomis susiduria šios internetinės parduotuvės pirkėjai, 15min jau aprašė ir anksčiau. Tąkart įmonės vadovas vertė kaltę konkurentams ir sakė, kad įmonei sunku rasti darbuotojų.

Panašu, kad problemų išspręsti nepavyksta iki šiol.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Goodlook shop
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Goodlook shop

Su 15min susisiekusi Diana iš Kauno pasakojo, kad kovo 3 d. iš „Goodlookshop“ užsisakė striukę, ši kainavo 38 eurus. Gavo ją po trijų savaičių, tačiau lauktas pirkinys moters netenkino, anot jos, kokybė buvo prasta, tad po kelių ji išsiuntė ją pardavėjui atgal.

„Mano atveju, prekė buvo išsiųsta po trijų savaičių, ji man netiko, aš grąžinau ją ir laukiau dar beveik mėnesį, kol grąžino pinigus. Bet grąžino tik tada, kai pradėjau bendrauti piktai ir grasinti tarnybomis“, – pripažino Diana.

Ji sakė, kad tokie atvejai pakerta pasitikėjimą ir kitomis elektroninėmis parduotuvėmis.

„Jie turi begalę sekėjų – virš šimto tūkstančio – ir tuo naudojasi. Atrodo, kad su tokiu skaičiumi sekėjų čia tikrai nebus sukčiai, neapgaudinės, neužsiims kažkokiomis aferomis. Dabar turiu pamoką, kad prieš perkant iš bet kokios internetinės parduotuvės reikia skaityti atsiliepimus ir plačiau pasidomėti“, – nurodė ji.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba

Su panašia situacija susidūrė ir vilnietė Vitalija. Tiesa, jai pasisekė kiek mažiau – moteriai už grąžintus drabužius pinigai į sąskaitą vis dar nėra įkritę.

„Pirmas užsakymas buvo palaidinė, su ja viskas buvo gerai. Tada internete vis matydavau nuotraukų ir pagalvojau, kad noriu dar kažko. Užsisakiau timpas, suknelę ir sportinį kostiumą. Iš trijų prekių gavau dvi, bet laukti reikėjo ilgai. Trečio treningo vis negavau, tad nutarėme, kad vietoje juodos spalvos imsiu žalią. O tas kitas dvi prekes, kurios man netiko, aš jiems grąžinau. Kainavo jos nedaug – 20–30 eurų“, – prisiminė Vitalija.

Ji apsikeitė keliais laiškais su parduotuve, kuriuose klausė, kada pinigai bus pervesti. Į juos sulaukė atsakymų, kad „įsivėlė buhalterinė klaida“, vėliau Vitalija bandė susisiekti su parduotuve per „Messenger“ programėlę, tačiau atsakymo nesulaukė.

Kuriam laikui ji negrąžintus pinigus buvo užmiršusi, tačiau pastarosiomis dienomis vėl nusprendė įmone plačiau pasidomėti.

„Pradėjau galvoti, kad čia kažkas negerai, ėmiau gūglinti ir pamačiau atsiliepimus rekvizitai.lt puslapyje. Supratau, kad ne aš viena tokia. Savaitgalį parašiau komentarą jų feisbuko puslapyje prie kažkokios prekės, kad parduotuvė nepatikima, neprasidėkite su ja ir mane užblokavo“, – teigė Vitalija.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Goodlook shop
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Goodlook shop

Ji sakė, kad į į jokias tarnybas dėl negrąžintų pinigų kol kas nesikreipė, tačiau susisiekė su žiniasklaida, nes nori apsaugoti kitus žmones.

„Jie šitiek daug sekėjų turi prisirinkę ir va šitaip dirba. Suma nedidelė, bet galvoju, kad nuo manęs pasiims 20–30 eurų, dar nuo kažko ir prašau“, – sakė ji.

Su analogiška situacija susidūrė ir Laimutė iš Kelmės. Ji „Goodlookshop“ kovo pradžioje atliko du užsakymus – kovo 10 d. užsisakė suknelę ir kelnes, o dar po kelių dienų – kitą suknelę ir palaidinę.

Daiktus iš pirmojo užsakymo ji grąžino, nes netiko dydis.

Tačiau pinigų – 32,98 euro – moteris vis dar nėra atgavusi, o apmokėtą antrą užsakymą įmonė įvykdė ne visiškai. Suknelę Laimutė gavo, o palaidinės – ne. Skola už šį užsakymą yra 16 eurų, tai iš viso parduotuvė moteriai skolinga 49 eurus.

„Daug teko rašyti ir ilgai reikalauti, kad atsiustų prekes, atsiuntė vieną iš dviejų. Klausiu, kur palaidinė, kodėl jos nėra, atsakė, kad dabar jos neturi, ir pasiūlė kitą palaidinę. Aš sutikau, kad atsiųstų tokią, kokią turi, ir vis dar laukiu. Negalima taip. Ir skambučius nereaguoja, ir į elektroninį paštą nereaguoja. Surašiau reikalavimą grąžinti pinigus, irgi nereaguoja“, – pasakojo Laimutė.

123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba
123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba

Galiausiai moterį parduotuvė feisbuke nusprendė užblokuoti.

Ant parduotuvės kabliuko užkibo ir kita skaitytoja Danutė.

„Užsisakiau megztuką už 19 eurų ir prekės vis negaunu. Pinigų jau ir nesitikiu atgauti, bet gal bent kiti apsisaugos nuo sukčių“, – nurodė ji.

Užsisakyto megztuko negavo ir dar viena pirkėja Sandra.

„Kovo 10 dieną buvo pervesti pinigai už megztinį, kurio negavau. Po 2 savaičių nuo užsakymo pradėjau teirautis apie prekę. Kelias dienas buvau ignoruojama, kol galiausiai mane užblokavo. (…) Kreipiausi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir tik šiandien su jų pagalba atgavau pinigus“, – kalbėjo Sandra.

Keli tūkstančiai eurų skolos ir 2 darbuotojai

Su įmonės vadovu Viliumi Sabaliausku 15min bandė susisiekti dvi dienas, tačiau jo nepavyko pasiekti nei telefonu, nei elektroniniu paštu. Visgi šiek tiek informacijos galima susirinkti iš viešų duomenų.

„Goodlookshop“ valdanti įmonė „Mados vardas“, „Sodros“ duomenimis, turi tik 2 darbuotojus. Jos pelnas už 2020 m. siekė 4935 eurus, o už 2021 m. – 1187 eurus. Duomenys už 2022 m. dar nėra pateikti.

Feisbuke „Mados vardas“ turi net 102 tūkst. sekėjų ir nuolat dalijasi įrašais apie parduodamas prekes.

„Okredo“ duomenimis, įmonė turi 4041 eurą neapmokėtų įsiskolinimų ir 24 eurų skolą „Sodrai“.

123RF.com nuotr./Skola
123RF.com nuotr./Skola

Vasarį kalbintas „Mados vardas“ vadovas Vilius Sabaliauskas sakė, kad pagalius į ratus įmonei kiša konkurentai.

„Šitomis prekėmis prekiauja pusė Lietuvos, tai jei jiems trukdo mūsų antkainis, čia yra jų asmeninės problemos. Jei kažkas susiduria su problemomis, tegul kreipiasi pas mus, aiškinsimės. Mes visas taisykles esame nurodę, mus n kartų yra tikrinusios vartotojų teisės, policija. Jokių problemų neturime su niekuo, nė vienoje vietoje“, – tada 15min sakė V.Sabaliauskas.

Tiesa, vadovas tuo metu sutiko, kad rasti darbuotojų įmonei sudėtinga.

VVTAT imsis tyrimo

Kad skundų iš vartotojų sulaukia, 15min patvirtino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė.

Iš viso nuo 2023 m. pradžios, anot jos, iki dabar buvo gauti 25 prašymai. Iš jų 5 nagrinėjami, o kiti išsisprendė taikiai, tad nagrinėjimas buvo nutrauktas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

„VVTAT jau kreipėsi į įmonę prašydama paaiškinimų dėl šios situacijos. Įmonė teigia, jog nespėja laiku apdoroti visų užsakymų, dėl to vartotojai skundžiasi. Vis dėlto atsižvelgdama į gaunamų prašymų skaičių bei įvertindama tai, kad dalis nukentėjusių vartotojų galimai net nesikreipia dėl pažeistų teisių, VVTAT planuoja pradėti tyrimą dėl galimo pažeidimo“, – komentavo D.Malinauskienė.

Tyrimas bus atliekamas dėl prekių nepristatymo per nustatytą terminą ir pinigų negrąžinimo, vartotojų skundų nenagrinėjimo ir net jų blokavimo.

Už šiuos pažeidimus įmonei gresia bauda nuo 500 iki 5 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų