Tyrimas: moterims duodama mažiau laiko per darbo pokalbius nei vyrams

Moterims per darbo pokalbius duodama mažiau laiko ir kalbant jos dažniau pertraukiamos nei vyrai, atskleidžia naujas tyrimas.
Darbdavys
Darbdavys / 123rf.com
Temos: 2 Lytis Tyrimas

Kaip skelbia portalas telegraph.co.uk, anot tyrėjų, moterys dažniau pertraukiamos vidury sakinio, joms pateikiama daugiau papildomų klausimų per darbo pokalbius. Taigi tyrimas, kurio objektas buvo darbo pokalbiai akademinėje srityje, atskleidžia nelygybę tarp lyčių.

Tyrimas, publikuotas žurnale „Socialiniai mokslai“, parodo, kad vyrai du kartus dažniau įsiterpia kalbėdami su moterimis. Be to, anot tyrimo, tuomet, kai šie pertraukia pašnekovą vyrą, tai būna „iš esmės pozityvesnis veiksmas ir dažnai norint pritarti tam, kas kalbama“.

Analizuojant dviejų pirmaujančių JAV universitetų darbo apklausas, vykdytas per dvejų metų laikotarpį, mokslininkai nustatė, kad moterys buvo klausinėjamos labiau, todėl jos labiau linkusios skubėti per prisistatymą.

Taip pat, tyrimo duomenimis, visur prasismelkia „įrodyk dar kartą“ požiūris, kai kalbama apie moteris, kas paaiškina, jog akademinėje srityje vis dar dominuoja vyrai.

Tyrimą atliko Kalifornijos universitetas ir Pietų Kalifornijos universitetas. Mokslininkai išanalizavo 119 nufilmuotų darbo pokalbių.

Jie pastebėjo, kad moterims vidutiniškai būdavo pateikiama po penkis klausimus, kurių metu jos būdavo pertraukiamos, kai tuo metu kalbant su vyrais, jie pertraukti būdavo vidutiniškai keturis kartus.

Moterys akademikės taip pat sulaukdavo dviem papildomais klausimais daugiau, iš viso 17 – t.y. mažiausiai trimis daugiau nei tipiškame vyro darbo pokalbyje.

Inžinerijos padaliniuose moterys akademikės esą turėjo mažiau laiko apibendrinti savo pokalbį. Moterys, kurios dalyvavo darbo pokalbiuose, vartojo tokius sakinius kaip, kad „dėl laiko stygiaus, aš šią dalį praleisiu“, „nedaug liko laiko, todėl aš perbėgsiu per šiuos punktus“ arba „greitai aptarsiu šią dalį, nes noriu pereiti prie antrosios“. Tai, ką atskleidžia tyrimas, parodo aiškią koreliaciją tarp klausimų skaičiaus, kurių sulaukė moterys, ir tendencijos, kad šios linkusios labiau skubėti kalbėdamos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis