Lietuvos gyventojų reprezentatyvi apklausa, 15min užsakymu, atlikta birželio 10-29 dienomis. Rinkos tyrimų bendrovės RAIT atlikto tyrimo metu apklausti 1007 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų.
Apklausos duomenimis, Lietuvos interneto portalus skaito du iš trijų gyventojų, o komentarų gausa nėra tai, kas svarbu portalų lankytojams.
Beveik du trečdaliai respondentų arba neskaito interneto komentarų (27 proc.) arba skaito juos tik prie didelį atgarsį turinčių temų (30 proc.). Komentarų gausumas interneto portaluose svarbus tik 6 proc. respondentų – ši auditorijos dalis komentarus skaito tik tuomet, kai mato didelį jų kiekį.
Svarbiausia naujienų portalų lankytojams, kad komentarai būtų etiški ir kultūringi. Mažiausiai respondentams svarbu pasirodė, kad komentavimas būtų gausus.
Galiausiai, du trečdaliai respondentų pritarė 15min sprendimui atsisakyti anoniminių komentarų.
Anoniminių komentarų 15min atsisakė gegužės pradžioje, siekdamas paskatinti aukštesnę diskusijų kultūrą ir atsakingą komentavimą savo vardu. Portale dabar komentuoja tik prisiregistravę vartotojai. Komentarus, remdamasi 15min Komentavimo taisyklėms, moderuoja 15min bendruomenės koordinatorė.
„Šis tyrimas tik patvirtina, kad padarėme savalaikį ir labai teisingą sprendimą. Skaitytojams norisi kokybiškos, skaidrios ir etiškos diskusijos, ne anoniminio minčių srauto, kuris dažniausiai pagiežingas ir įžeidus“, – pastebi 15min vadovas Tomas Balžekas.
Kiekvieną savaitę registruoti vartotojai 15min palieka apie 3000 komentarų. Šiuo metu registruotų ir patvirtintų vartotojų bendruomenę sudaro daugiau nei 26 000 narių.
„Per porą mėnesių, kai diskutuoti komentaruose leidome tik registruotiems vartotojams, 15min registruotų narių bendruomenė išaugo daugiau nei dvigubai – nuo 10 000 iki 26 000. Džiaugiamės, kad žmonės savo veiksmais rodo, kad tiki švaresnio ir skaidresnio interneto idėja, registruojasi ir komentuoja savo tikru vardu. Pastebime, kad komentarai ir diskusijos tapo įdomesni, į juos įsitraukia žinomi žmonės, mūsų tekstų autoriai taip pat aktyviai diskutuoja su savo skaitytojais“, – teigia T.Balžekas.
„Kartu manome, kad viešos diskusijos etikos klausimais yra visų mūsų reikalas, tad kviečiame visus naujienų portalus jungtis prie mūsų „Interneto higienos“ iniciatyvos“, – kviečia 15min vadovas T.Balžekas.