Leidinys „Business Insider“ informavo, kad kitą savaitę Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje pavėžėjimo paslaugas teikiantis „Uber“ pusei metų pradės blokuoti vairuotojus, kurių reitingas bus žemesnis nei 4 žvaigždutės iš 5.
Pasak įmonės atstovų, vairuotojai raginami pasitempti, siekiant užtikrinti draugiškesnį vairuotojo ir keleivio bendravimą, švarų ir tvarkingą automobilį
„Uber“ atstovai Lietuvoje sako, kad tokių planų neturi, nors klientai tikina tokią mintį palaikantys. Tuo metu „Taxify“ vadovas Lietuvoje patikino, kad jei vairuotojo reitingas nukrenta žemiau 4,6 – sistema jį blokuoja automatiškai.
Kai kurie neteks darbo
Šiuo metu po kelionės „Uber“ suteikia galimybę tiek vairuotojams, tiek keleiviams įvertinti vieniems kitus nuo prasčiausio – 1 žvaigždutės – įvertinimo iki geriausio – 5 žvaigždučių.
Nuo rugsėjo 19 dienos Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje įsigalios naujoji politika, kai žemesnį nei 4 žvaigždučių įvertinimą turintys vairuotojai neteks darbo.
Taip esą siekiama išvengti nesklandumų ir užtikrinti, kad kelionė būtų maloni. Pavyzdžiui, kad vairuotojas keleivį paimtų sutartoje vietoje, kad automobilis būtų švarus ir tvarkingas, kad vairuotojas su keleiviais elgtųsi draugiškai.
Tačiau, pasak „Business Insider“, dėl naujos tvarkos pernelyg sunerimti nereikėtų. „Uber“ skaičiavo, kad 90 proc. įmonės klientų Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje turi 4,5 ar daugiau žvaigždučių. Tokiu atveju, klientai, kurie bus užblokuoti, turės būti gavę daugiau nei vieną 1 žvaigždutės įvertinimą, nes bendras vairuotojo įvertinimas skaičiuojamas nuo 500 atliktų kelionių vidurkio.
Visgi vairuotojams, kurių reitingas mažės, „Uber“ siųs įspėjimus. Jeigu jie į tai neatsižvelgs – gaus laikiną pusės metų draudimą dirbti.
„Uber“ Lietuvoje neplanuoja, „Taxify“ – blokuoja
„Uber“ atstovai nedaugžodžiavo ir tikino, kad Lietuvoje tokių planų neturi.
„Lietuvoje tokių planų „Uber“ neturi“, – tokį komentarą 15min atsiuntė „Uber“ atstovai.
Kaip ir po kelionės „Uber“, taip ir „Taxify“, tiek vairuotojas, tiek keleivis gali palikti įvertinimą nuo 1 iki 5 žvaigždučių.
„Taxify“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius tikino, kad beveik pusė „Taxify“ keleivių po kelionės palieka vertinimą. Esą pagrindinis vertinimo tikslas yra padėti vairuotojams tobulėti ir gerinti paslaugą.
„Reitingas leidžia laiku įsikišti mūsų vairuotojų ir klientų aptarnavimo specialistams ir padėti vairuotojams. Jei reitingas nukrenta žemiau nei 4.6, sistema vairuotoją blokuoja automatiškai ir mūsų specialistai žiūri, kuo gali padėti, jei tai įmanoma.
Jei reitingas nukrenta žemiau nei 4.6, sistema vairuotoją blokuoja automatiškai ir mūsų specialistai žiūri, kuo gali padėti, jei tai įmanoma, – dėstė „Taxify“ vadovas Lietuvoje.
Kuo daugiau keleivių paliks vertinimą – tuo sparčiau kils paslaugos kokybė. Keleivių reitingas mums leidžia identifikuoti probleminius atvejus ir apsaugoti vairuotojus. Tiesa, problemų su keleiviais nutinka itin retai,“ – komentare 15min dėstė A.Pacevičius.
Pasitaiko nemalonių vairuotojų, todėl klientai už
15min kalbinti „Uber“ klientai tikino, kad yra tekę susidurti su nemaloniais vairuotojais, todėl pritartų, jei naujovė įsigaliotų ir Lietuvoje.
„Vertinu teigiamai, nes tada būtų didesnė motyvacija vairuotojams stengtis suteikti aukščiausios kokybės paslaugą, tiek bendravimo atžvilgiu, tiek saugaus vairavimo, švaraus automobilio ir pan. Teko susidurti su labai nemaloniais vairuotojais, kurie, žinoma, būdavo įvertinti ne pačiais geriausiais balais“, – sakė vilnietė Kristina Karaliūnė.
Teko susidurti su labai nemaloniais vairuotojais, kurie, žinoma, būdavo įvertinti ne pačiais geriausiais balais, – teigė buvusi „Uber“ klientė.
Ji papasakojo situaciją, kai vienas „Uber“ vairuotojas elgėsi nemaloniai.
„Uber“ paslaugomis kasdien po du kartus naudojausi apie du mėnesius žiemos laikotarpiu, kai neturėjau automobilio. Kartą vairuotojas buvo labai nemalonus, apšaukė mane, kad ne vietoj jo laukiu nors buvau net pastabą parašiusi, kurioj vietoj atvažiuoti ir iš kurios gatvės įvažiavimas.
Vėliau jis visą kelią buvo nemandagus, o ir vairavo baisiai – darė pavojingus manevrus visiems užkišinėdamas automobilį. Tiesą sakant, atsimenu tik vieną tokį nemalonų vairuotoją, visos kitos kelionės buvo geros“, – prisiminė pašnekovė.
Nemalonų incidientą, nutikusi dukrai, pasakojo ir Ieva Kašauskaitė.
„Kai mano dukra buvo 18 metų, jai, gražiai, įspūdingai merginai, vairuotojas visą kelią pezėjo ir šnekėjo nesąmones. Tuo metu mane tai siutino. (...) Todėl aš esu labai už naujovę. Nors „Uber“ paslauga patogi, labai gera – bet kokioje pasaulio valstybėje spusteli „Uber“ ir jis privažiuoja Milane ar Briuselyje, šitie dalykai išmušė iš vėžių“, – kalbėjo pašnekovė.
Kelia saugumo klausimą; renkasi kitą įmonę
I.Kašauskaitė atkreipė dėmesį į keleivių saugumą.
„Mano dukros užaugo, nebėra taip aktualu, bet kalbant apie mane pačią, kaip pakeleivę, be abejo, turi būti vairuotojų atranka. Jeigu bet koks beprotis maniakas gali ten sėdėti ir tave terorizuoti, kuris apie tave turi visus duomenis, keleivis yra lyg kokiame aklame žaidime, kuris nežinia, kaip gali pasibaigti“, – tvirtino ji.
Jeigu bet koks beprotis maniakas gali ten sėdėti ir tave terorizuoti, kuris apie tave turi visus duomenis, keleivis yra lyg kokiame aklame žaidime, kuris nežinia, kaip jis gali pasibaigti, – sakė I.Kašauskaitė.
Tuo metu vilnietė Auksė kalbėjo, kad „Uber“ naudojasi rečiau, tačiau dėl kitos priežasties.
„Su „Uber“ vairuotojais jokios blogos patirties nesu turėjusi. Tik geri atsiliepimai. Truputį erzina tik tai, kad gan dažnai vairuotojų tekdavo laukti ilgai, bet puikiai suprantu, kad tai ne jų kaltė, o be to pati matau sistemoje atvykimo laiką. Dar yra buvę, kad automobilių neranda visai netoliese. Todėl, bent jau kai skubu, dažnai renkuosi kitą įmonę vien dėl to, kad atvyksta greičiau“, – teigė ji.