Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Unikalią verslo idėją Anglijos lietuvė pristatė Richardo Bransono teismui

Didžiojoje Britanijoje gyvenanti Airida Rupkuvienė, stebėdama darbuotojus ir bendrovių vadovus, sukūrė interneto tinklalapį, skirtą jų kasdienybei praskaidrinti. Jos projektas „Spices at Work“ dalyvauja Richardo Bransono korporacijos rengiamame konkurse VOOM, kur gali laimėti ne tik tūkstančius svaro sterlingų, bet ir gauti neįkainojamų patarimų iš verslininkų.
Airida Rupkuvienė.
Airida Rupkuvienė / Nuotr. iš asm. archyvo

Lietuvės idėja – suteikti vadovams galimybę užsakyti valandos trukmės pramogas į darbo vietas ir praskaidrinti nuotaiką darbuotojams. Tinklalapio, kuriame būtų pateikiamos skirtingų rūšių į biurus atvežamos pramogos, Jungtinėje Karalystėje dar nėra, tad lietuvė savo unikalia idėja tikisi sužavėti investuotojus ir sulaukti paramos iš naujovės gerbėjų.

– Papasakokite apie interneto tinklalapį, su kuriuo dalyvaujate konkurse.

– „Spices at Work“ yra šiuo metu kuriama internetinė platforma, kurioje pavieniai asmenys arba organizacijos galės skelbti, o departamentų arba įmonių vadovai – rasti ir užsakyti įvairias valandos trukmės pramogas darbo vietose. Jos darbuotojams suteiks pozityvių akimirkų, teigiamų emocijų.

– Kokios tai pramogos?

– Masažai, fotosesijos, jei kolektyvas moteriškas – manikiūras. Į darbo vietą gali atvažiuoti pavyzdžiui, virtuvės šefas, kuris papasakos, tarkime, kaip užmarinuoti mėsą. Taip pat gali atvažiuoti magas, aktoriai, sporto treneriai, kurie papasakotų apie sportą ar sveiką mitybą. Variantų yra daugybė.

Dabar ne viena bendrovė siūlo atvykti į darbovietę, tačiau nėra vienos vietos, kur darbdavys galėtų greitai išsirinkti iš daug pasiūlymų.

Bendrauju su pramogų teikėjais ir, atrodo, kad daugelis kompanijų noriai dalyvautų mūsų projekte, mat jiems tai įdomu, naujoviška ir papildomos pajamos. Mūsų išskirtinumas – suburti daugybę paslaugų į vieną vietą. Dabar ne viena bendrovė siūlo atvykti į darbovietę, tačiau nėra vienos vietos, kur darbdavys galėtų greitai išsirinkti iš daug pasiūlymų. O šiandien juk brangiausias yra laikas.

– Kiek laiko kuriate svetainę?

– Kuriame ją apie metus ir kol kas ji neveikia. Renku komandą, ieškau investuotojų. Būtent todėl ir dalyvaujame „Pitch to Rich“ konkurse, kad papasakotume apie save. Taip pat norime tarsi pasitikrinti pačią idėją. Jau dabar gauname labai gerų pastabų, komentarų, atsiliepimų iš daug pasiekusių žmonių, kas yra labai naudinga jaunam verslui.

– Šis konkursas – didžiausias Anglijoje ir Velse vykstantis prezentacijų konkursas. Kokių rezultatų tikitės pasiekti?

– Meluočiau, jei sakyčiau, kad nenoriu laimėti. Noriu. Pats Richardas Bransonas yra pasakęs, kad griovio mažais žingsneliais neperlipsi, reikia šokti. Kol kas tikiuosi patekti į kitą etapą. Konkurse dalyvauja apie 700 projektų, o kitame etape liks vos 80. Šis etapas paremtas publikos balsavimu, tad pereis surinkę daugiausiai balsų.

– Kokie kiti projektai dalyvauja tame pačiame konkurse ir kaip vertinate jų galimybes?

– Konkurse projektų labai daug – nuo sodininkystės iki liemenėlių laikiklio, kad neskaudėtų nugara. Dalyvauja ne vienas projektas, kuris veikia jau seniai. Tai reiškia, kad jie jau turi savo sekėjus, kurių gali prašyti balsuoti. Kitos kompanijos turi biudžetą, iš kurio gali skirti pinigų reklamai, dalinti dovanėles. Mes esam tokie truputėlį skurdūs ir dar – ne savo žemėje. Kovojame už kiekvieną balsą ir kol kas esame gana aukštoje pozicijoje ir gal pateksime į kitą etapą.

Mes esam tokie truputėlį skurdūs ir dar – ne savo žemėje.

– Kaip manote, kokie projektai turėtų būti aktualūs investuotojams pagal šių dienų tendencijas?

– Šiuo metu darbuotojų motyvavimas tikrai svarbus įmonėms. Apie tai kalba ir korporacijų vadovai, ir mokslininkai. Tad mano projektas tikrai labai svarbus. Taip pat, Richardui Bransonui darbuotojai yra patys svarbiausi. Jis ne kartą minėjo, kad pirma yra darbuotojas, o paskui – klientas.

– Į ką atsižvelgė komisija, atrinkdama konkurso dalyvius ir kaip manote, kuo ją sužavėjote jūs?

– Komisija pirmiausiai žvelgia ne į patį projektą, o į tą, kuris stovi už jo, tai yra, lyderį, asmenybę. Svarbu, kokią motyvaciją turi kūrėjas, ką jis nori padaryti, kiek entuziazmo, pozityvumo ir energijos jame slypi. Manau, aš sužavėjau veržlumu, noru dirbti, tobulėti ir žinojimu, kodėl tai darau.

– Koks konkurso prizas?

– Šio konkurso biudžetas – 1 mln. svaro sterlingų (1266426,64 euro). Tie pinigai nebus skirti vienam laimėtojui, jie bus išdalinti. Tačiau pagrindiniu prizu aš laikau pagalbą, kurios taip reikia startuoliams. Neįkainojamos žinios, patarimai ir pamokos.

– Neturėjote jokios verslo kūrimo patirties, kaip nusprendėte sukurti „Spices at Work“?

– Jei neturiu patirties, nereiškia, kad negaliu kažko daryti. Visi nuo ko nors pradeda. O idėja projektui kilo natūraliai. Mano darbo patirtis Lietuvoje – labai įvairi, dirbau skirtingose įmonėse, mačiau daug skirtingų kolektyvų ir vadovų. Stebėjau, kaip darbuotojus motyvuoja vieni, kaip kiti, kaip treti iš viso nemotyvuoja. Pastebėjau, kad mažos smulkmenos labai teigiamai veikia darbuotojus. Taip ir kilo idėja imtis būtent tokio verslo.

Šiuo metu darbuotojų motyvavimas tikrai svarbus įmonėms. Apie tai kalba ir korporacijų vadovai, ir mokslininkai.

– Jūsų tinklalapis skirtas sumažinti stresą darbovietėje, kodėl manote, kad ši problema – svarbi Jungtinėje Karalystėje?

– Ji opi ne tik Jungtinėje Karalystėje, o visame pasaulyje ir tai atskleidžia tyrimai. Aš pati neišgalvojau, kad darbuotojų motyvacija labai reikalinga. Tai – faktas.

– Kuo dirbate jūs pati, ar „Spices at Work“ idėja susijusi su asmenine patirtimi?

– Šiuo metu dirbu logistikos kompanijoje, galima sakyti, kad galutinį apsisprendimą kurti šį verslą lėmė dabartinis darbas. Atvykusi čia įsitikinau, kad mažos džiaugsmo akimirkos darbe – būtinos, nes rutina žudo. Laimė susideda iš mažų akimirkų.

– Kaip manote, kiek įtakos kompanijos sėkmei turi laimingas darbuotojas?

– Laimingas darbuotojas turi milžinišką įtaką. Jei jis teigiamai nusiteikęs, padaro daugiau negu neigiamai nusiteikęs. Pozityvus darbuotojas duos daugiau, nei iš jo prašoma. Užsisėdėjęs, sustabarėjęs ir nemotyvuojamas darbuotojas padarys tiek, kiek reikia arba dar mažiau. Ne be reikalo „Google“ biurai tokie spalvingi, įvairūs ir žinomi visame pasaulyje. Jiems reikia laimingų darbuotojų, kurie būtų našūs.

– Londone pramogų pasiūlos rinka ir konkurencija joje – milžiniška. Kaip manote, ar jūsų kūrinys gali joje rasti savo vietą?

– Manau, kad mūsų projektas kelią prasiskinti gali ne tik Londone ar Anglijoje, bet ir visame pasaulyje. Jis yra gana unikalus, mes nieko nekopijuojame. Antras dalykas – žmonėms to reikia. Bendrovėms reikia laimingų žmonių, tad, manau, mes turime didžiulį potencialą plėstis daugelyje šalių.

Balsuoti už Airidos sukurtą projektą galima čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?