Universalus ir paslaugus automechanikos specialistas – šiuolaikinio serviso būtinybė

Pasaulyje auganti ir sudėtingėjanti automobilių priežiūros bei remonto rinka didina kvalifikuotų automechanikų poreikį. Šios srities specialistų trūkumą Lietuvoje gilina ir tai, jog gabūs jaunuoliai, užuot likę gimtinėje, dažnai renkasi karjerą tęsti užsienio šalyse.
„Tanagra“ servisas
„Tanagra“ servisas / Įmonė

Pasirūpinti ruošiamų automechanikų tobulėjimu, sukauptų praktinių žinių perdavimu bei kokybiškomis darbo sąlygomis Lietuvoje – bendras profesinio mokymo įstaigų ir verslo atstovų uždavinys.

Šiuolaikinio automechaniko standartas – noras mokytis

Savo veiklą pradėjusi paprasčiausio namo rūsyje, bendrovė „Tanagra“ šiandien užaugo iki vienos stambiausių Lietuvos rinkoje įmonių, kuri prekiauja tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkvežimių atsarginėmis detalėmis bei turi vieną didžiausių automobilių servisų tinklų. „Tanagra“ serviso projektų vadovas M. Baranauskas tiki, jog tokią plėtrą bendrovei pasiekti pavyko vadovaujantis ne tik aukštais darbo kokybės standartais, bet ir puoselėjama darbo kultūra.

„Norėdami, kad klientas būtų patenkintas, visuomet siekiame darbo kokybės ir ilgalaikiškumo – mums svarbu, kad automobilis tarnautų patikimai. Kosmetiniai automobilio taisymai, skirti tik užmaskuoti automobilio techninius trūkumus – nėra mūsų sritis, todėl gerbdami klientą siūlyti trumpalaikius sprendimus vengiame.

Kasdieniame mūsų automechanikų darbe neatsiejamas yra ir gebėjimas bendrauti su klientais, paaiškinti, kodėl atliekami sprendimai yra tinkamiausi. Taip kuriamas tarpusavio ryšys, kuris skatina juos sugrįžti ir kitą kartą“, – apie svarbiausius įmonės darbo aspektus ir tinkamos kultūros svarbą pasakoja M. Baranauskas.

Įmonės atstovas pastebi, kad vis dar pasitaiko, jog pradėjusių dirbti įmonėje jaunų specialistų ar praktikantų žinios būna gana paviršutiniškos, tačiau kur kas daugiau sunkumų kelia – netinkamas požiūris.

Įmonė/Automechanikos darbai „Tanagroje“
Įmonė/Automechanikos darbai „Tanagroje“

„Būna, jog į mus kreipiasi būsimieji specialistai, neturintys motyvacijos mokytis, dirbti ir tobulėti. Pastariesiems kur kas svarbiau yra formalumas ir uždėtas parašas dokumente, reiškiantis, kad jaunuolio praktika – atlikta.

Taip pat susiduriame ir su siauru mąstymu tikint, kad darbas autoservise reikalauja vien gebėjimo naudotis kompiuterinės automobilio diagnostikos įrankiais.

Šiomis dienomis specialistas turi gebėti atlikti įvairiausius darbus – nuo kompiuterinės diagnostikos iki padangų keitimo.

Visgi serviso realybė yra kiek kitokia – šiomis dienomis specialistas turi gebėti atlikti įvairiausius darbus – nuo kompiuterinės diagnostikos iki padangų, stabdžių kaladėlių ar tepalų keitimo“, – komentuoja „Tanagra“ atstovas.

Aktualiausius įgūdžius ugdyti padės – nauja partnerystė

Noras pritraukti daugiau talentingų jaunų specialistų ir spręsti kvalifikacijos trūkumą rinkoje įmonę „Tanagra“ paskatino prisijungti prie VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuotos komunikacijos kampanijos „Profesijos, pritaikytos verslui“. Per specialiai sukurtą interaktyvią bendradarbiavimo platformą bendrovės užmegzta partnerystė su Vilniaus agroekologijos mokymo centru žada gerų rezultatų.

„Vieni svarbiausių akcentų mūsų mokyklos veikloje yra tai, jog nuolat siekiame, kad mūsų ruošiami specialistai atitiktų darbdavių turimus lūkesčius bei galėtų lengvai įsilieti į dinamiškai kintančią darbo rinką.

Bendradarbiaudami su verslo partneriais sudarome mokiniams lanksčias galimybes tobulinti save įvairiose praktikos vietose.

Žinoma, vieniems patiems be verslo įsitraukimo tinkamai paruošti specialistą yra nemažas iššūkis, todėl bendradarbiaudami su verslo partneriais sudarome mokiniams lanksčias galimybes tobulinti save įvairiose praktikos vietose, o mokyklos ar sektorinių praktinio mokymo centrų laboratorijose semiamės naujausių teorinių žinių“, – dalijasi Vilniaus agroekologijos mokymo centro direktorius Valdas Kazlauskas.

Profesinės mokyklos norą parengti kuo gabesnius specialistus rodo ir tai, jog Vilniaus agreoekologijos mokymo centro mokytojai patys yra skatinami nuolat kelti savo kvalifikaciją domintis šios srities įmonių veikla ir naujovėmis, taip pat mokantis jau minėtuose sektoriniuose praktinio mokymo centruose. Tai padeda užtikrinti ir užmegztas platus mokyklos socialinių partnerių tinklas.

„Šiuo metu mokykla turi 60 nuolatinių partnerių, tarp jų per 30 – iš užsienio šalių. Stengiamės, kad visi mūsų partneriai būtų ilgalaikiai, nes tik taip galime jausti kintančios rinkos pulsą, garantuoti galimybę savo mokiniams lengvai susirasti praktiką bei vėliau užsitikrinti darbo vietą.

Taip galime jausti kintančios rinkos pulsą, garantuoti galimybę savo mokiniams lengvai susirasti praktiką bei vėliau užsitikrinti darbo vietą.

Vienas didžiausių mūsų troškimų – centralizuota įmonių bazė arba šios srities įmonių asociacijos susikūrimas, nes tai palengvintų ne tik informacijos mainus, bet ir padėtų mokiniams dar lengviau susirasti praktikos ar darbo vietas“, – pasakoja mokyklos vadovas.

Žvelgdamas į neseniai užsimezgusią partnerystę su įmone „Tanagra“, V. Kazlauskas yra tikras, jog jų bendradarbiavimas neapsiribos vien tik praktikos vietos profesinės mokyklos mokiniams suteikimu, bet ir užsimegs ilgalaikis ir abipusiai naudingas bendradarbiavimas.

Interneto platformą „Profesijos, pritaikytos verslui“ rasite ČIA.


„Profesijos, pritaikytos verslui“ – VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros inicijuota komunikacijos kampanija, kuria skatinamas Lietuvos profesinio mokymo įstaigų ir verslo įmonių bendradarbiavimas. Kampanijos metu sukurta į verslą orientuota elektroninė platforma – profesinių mokyklų kontaktų žemėlapis, taip pat dalinamasi geraisiais profesinių mokyklų ir verslo bendradarbiavimo pavyzdžiais. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Europos Sąjungos investicijomis kasmet modernizuojamos profesinio mokymo įstaigos ir gerinama jų infrastruktūra visoje Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis