15min atsiųstame komentare Algis Latakas, Uosto direkcijos generalinis direktorius, teigė, kad įmonė situaciją analizuoja, tačiau nesijaučia nusikaltusi.
„Susisiekimo ministras yra tiesioginis Uosto direkcijos generalinio direktoriaus vadovas, tad į jo nuomonę yra įsiklausoma ir ji yra gerbiama. Situacija yra analizuojama. Mūsų nuomone, įmonė jokių pažeidimų nėra padariusi“, – 15min atsiųstame komentare teigė A.Latakas, Uosto direkcijos generalinis direktorius.
M.Skuodis penktadienį pareiškė sunkiai įsivaizduojantis, kaip šiame kontekste toliau galėtų dirbti Klaipėdos uosto, per kurį kraunamos baltarusiškos trąšos, vadovybė ir pareikalavo, kad „Lietuvos geležinkelių“ valdyba įvertintų ir pastarosios valstybinės įmonės vadovų veiksmus.
Tokią poziciją ministras išreiškė po to, kai tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ pranešė gavusi duomenų, kad „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė pati aktyviai ieškojo kelių, kaip tęsti darbą ir finansinius santykius su Baltarusijos trąšų milžine „Belaruskalij“.Taip pat kreipėsi į fintech įmones, klausdama, ar šios galėtų aptarnauti atsiskaitymus.
Trečiadienį paaiškėjo, kad lapkritį, artėjant JAV sankcijų „Belaruskalij“ įsigaliojimo terminui gruodžio 8 dieną, valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ priėmė avansą iš Baltarusijos režimo atstovų. Dėl to trąšos per Lietuvą turėtų keliauti dar visą gruodį.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška tvirtino, kad avansus baltarusių įmonė pervedė savo iniciatyva. Vėliau avansus bandyta grąžinti, tačiau pavedimus atmetė bankai. Pasak jo, įmonė negali nutraukti sutarties su „Belaruskalij“, nes grėstų šimtamilijoninės baudos.
Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis ir susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė esantys pasirengę atsistatydinti dėl susidariusios situacijos.