Efektyvumas išsaugos darbo vietas
„Ilgalaikes perspektyvas vertiname teigiamai ir kol kas nesiimame prognozuoti šios krizės poveikio įmonės rezultatams, tačiau matome, kad per artimiausią pusmetį tekstilės rinkos atsigavimas yra mažai tikėtinas. Dalis mūsų klientų susiduria su mažėjančiomis pardavimų apimtimis, atšaukiamos svarbiausios tekstilės parodos, todėl su klientais tenka diskutuoti apie suplanuotų užsakymų atidėjimą bei atsiskaitymų už jau pagamintą produkciją sąlygas. Nedelsdami susitelkėme į efektyvumą, atsisakėme visų nebūtinų išlaidų, pertvarkėme veiklos procesus, todėl pavyks išsaugoti maksimalų šiomis aplinkybėmis darbuotojų skaičių ir užtikrinti ilgalaikį veiklos tvarumą“, – sako Petras Jašinskas, „Utenos trikotažo“ generalinis direktorius.
Šiuo metu pagal darbuotojų skaičių didžiausiame – siuvimo – padalinyje darbai vyksta pilnu pajėgumu. Siekiant atliepti poreikius pandemijos metu, buvo perorientuota gamyba ir be įprastos produkcijos čia pradėtos siūti daugkartinės veido kaukės. Kiti cechai dirba mažesne apimtimi nei iki pandemijos pradžios.
Tariasi su profesine sąjunga
„Utenos trikotažas“ šiuo metu yra įdarbinęs 775 žmones. 84 iš jų, dirbę ne siuvimo padaliniuose, šiuo metu yra pilnoje prastovoje. Kas ketvirtas iš prastovoje esančių priklauso įmonės administracijai.
Pasak „Utenos trikotažo“ profesinės sąjungos pirmininkės Vilijos Bierontienės, paskelbus pilną prastovą, dalis darbuotojų iškart nusprendė nutraukti darbo sutartis. Likusiems pilnoje prastovoje darbuotojams bendrovė siūlys alternatyvius sprendimus – likti pilnoje prastovoje, pagal galimybes ir kompetencijas pakeisti darbo vietą ir užimti kitas pareigas arba nutraukti darbo sutartį šalių susitarimu. Pastaruoju atveju darbuotojams bus išmokamos visos jiems priklausančios išmokos ir kompensacijos.
„Su pilnoje prastovoje esančiais darbuotojais kalbamės ir kalbėsimės, ieškosime kompromisų. Dalis jų jau yra pensinio amžiaus, todėl šiaip ar taip jau svarstė apie galimybę išeiti, daliai bus pasiūlytos kitos pozicijos. Kiti jau dabar turi naujų karjeros planų, tad renkasi nutraukti darbo sutartis, likusieji – lieka pilnoje prastovoje“, – sako „Utenos trikotažo“ profesinės sąjungos pirmininkė Vilija Bierontienė.
Galimybė tvirtinti pozicijas rinkoje
Pasak „Utenos trikotažo“ vadovo, įmonė toliau intensyviai dirba kryptimis, kurios padės augimo pagrindą tam metui, kai pandemija atslūgs – ieškoma naujų klientų, naujų rinkų, aktyviai vystoma pardavimo kanalų plėtra.
„Esant ekonominiam neapibrėžtumui, daugelis įmonių susiduria su sunkumais. Šiuo metu gali laimėti organizacijos, kurios yra greitos, lanksčios, kūrybiškos ir geba prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių. Keičiantis verslo aplinkai, įmonei svarbu keistis ir iš vidaus. „Utenos trikotaže“ veikiame kaip komanda, kurioje kiekvienas yra savo srities šeimininkas, kasdien kartu kuriame ir ieškome geriausių verslo sprendimų. Mūsų ilgalaikė įmonės strategija – būti efektyviausia įmone Europoje. Nebijau to pasakyti – ženkliai pranašesne už konkurentus, kuri geba greitai reaguoti į rinkos bei klientų poreikius“, – sako P.Jašinskas
„Utenos trikotažas“ – didžiausia ir viena moderniausių tekstilės gamintojų Vidurio ir Rytų Europoje. Be užsakomosios gamybos bendrovė valdo du mažmeninės prekybos prekių ženklus – UTENOS ir ABOUT. „Utenos trikotažo“ įmonių grupei taip pat priklauso bendrovės „Šatrija“, „Gotija“ bei „Mrija“ (Ukraina). 92,31 proc. „Utenos trikotažo“ akcijų paketą valdo SBA grupė.