UAB „Lukoil Baltija“, sudariusi jungtinės veiklos sutartį su UAB „Baltic Petroleum“, 2003 m. gruodžio mėnesį perėmė 15 degalinių, o 2008 m. birželio mėnesį – dar vienos degalinės valdymą.
Tyrimo metu buvo nustatyta, kad UAB „Lukoil Baltija“, sudariusi jungtinės veiklos sutartį su UAB „Baltic Petroleum“, 2003 m. gruodžio mėnesį perėmė 15 degalinių, o 2008 m. birželio mėnesį – dar vienos degalinės valdymą. Taip UAB „Lukoil Baltija“ įgijo šių degalinių kontrolę ir, pažeisdama Konkurencijos įstatymą, įgyvendino koncentracijas prieš tai nepranešusi Konkurencijos tarybai ir negavusi jos leidimo.
Paskyrusi baudą už Konkurencijos įstatymo pažeidimą, Konkurencijos taryba taip pat įpareigojo UAB „Lukoil Baltija“ pažeidimą pašalinti. Įmonė tai gali padaryti dviem būdais: nutraukti įvykdytas koncentracijas arba apie jas pranešti Konkurencijos tarybai, įstatymų nustatyta tvarka. Konkurencijos taryba, gavusi tokį pranešimą, atliktų išsamų vertinimą ir spręstų klausimą dėl koncentracijų leidimo ar neleidimo.
Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymas, kaip ir daugelio kitų ES šalių konkurencijos teisė už be leidimo įgyvendintą koncentraciją numato galimybę skirti baudą iki 10 proc. bendrųjų koncentraciją įgyvendinusios bendrovės pajamų. UAB „Lukoil Baltija“ skirta bauda sudaro 0,47. proc. bendrovės bendrųjų 2012 m. pajamų.
Verslo bendruomenėje vis dar gaji nuomonė, kad pranešimas apie koncentraciją – tiesiog formalumas, – sakė Š.Keserauskas.
„Verslo bendruomenėje vis dar gaji nuomonė, kad pranešimas apie koncentraciją – tiesiog formalumas. Taip nėra, nes įmonių koncentracija gali lemti rinkos pokyčius, apriboti konkurenciją ir taip sukelti realias neigiamas pasekmes vartotojams, pavyzdžiui, padidinti paslaugų kainas dėl sumažėjusio rinkos dalyvių skaičiaus ir susilpnėjusios konkurencijos tam tikroje teritorijoje. Pastaruoju metu, įmonės ypač dažnai konkurencijos teisės draudžiamus veiksmus teisina socialine atsakomybe ar kitais „gerais ketinimais”, pavyzdžiui, darbo vietų kūrimu. Konkurencijos taryba sveikina įmonių norą būti socialiai atsakingomis, tačiau socialinė atsakomybė negali tapti priedanga konkurencijos teisės pažeidimams. Pažeidimo pavojingumas, ilga jo trukmė ir bendrovės pajamos yra esminiai faktoriai, lėmę UAB „Lukoil Baltija” skirtos baudos dydį“ – sako Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas.
Konkurencijos taryba pažymi, jog koncentracijų vykdymo priežiūra atliekama siekiant stebėti rinkos struktūrų pokyčius ir neleisti įvykti tokiems įmonių susijungimams, dėl kurių įmonės taptų dominuojančiomis ar sustiprintų savo dominavimą atitinkamose rinkose, ar kitaip būtų itin apribota konkurencija. Siekiant, kad koncentracijų priežiūra būtų veiksmingai įgyvendinta, visi koncentracijoje dalyvaujantys ar kontrolę įgyjantys asmenys turi laikytis Konkurencijos įstatyme įtvirtintos pareigos apie ketinamą įgyvendinti koncentraciją pranešti Konkurencijos tarybai ir gauti jos leidimą iki tokios koncentracijos įgyvendinimo. Koncentracijos įgyvendinimas be Konkurencijos tarybos leidimo yra pavojingas Konkurencijos įstatymo pažeidimas, nepriklausomai nuo to, ar dėl koncentracijos įgyvendinimo buvo apribota konkurencija.