Nuo 190 iki 3 tūkst. eurų už nakvynę
„Rinka diktuoja kainas. Jeigu būtų Paryžius arba Londonas, kainos būtų tris ar keturis kartus didesnės“, – tikina K.Heuvelingas.
Mažiausia kaina už kambarį – 190 eurų. Brangiausiai, žinoma, kainuoja prezidentiniai apartamentai, naktis kuriuose gali atsieiti 2,5–3 tūkst. eurų. Ar dažnai jie būna užimti?
„Negalime skųstis – atvažiuoja valstybių galvos, kino žvaigždės. Jie dažnai atsiveža savo personalą“, – sakė direktorius.
Iš viso viešbutyje yra 96 kambariai, kuriuose, be visokių pramogų pasaulio atstovų ar valstybės vadovų, taip pat miega verslininkai, sudarantys apie pusę visų viešbučio svečių, bei turistai iš geriau ekonomiškai išsivysčiusių valstybių, tarkime, Vokietijos, Nyderlandų, Skandinavijos valstybių.
Skandinavijos šalių gyventojai į „Kempinski“ Vilniaus širdyje dažnai atvyksta tiesiog savaitgaliui – mat jiems čia SPA procedūros apsimoka labiau. Net ir įskaičiavus nakvynės bei kelionės kainą. O priedas – savaitgalis nedidelėje Baltijos valstybės sostinėje.
Trūksta skrydžių ir pramogų
Atvyktų turistų ir verslininkų daugiau, tačiau, K.Heuvelingo teigimu, Vilnius dar yra sunkiai pasiekiamas, o „Ryanair“ ir „Wizzair“ paslaugomis nori naudotis toli gražu ne visi „Kempinski“ svečiai.
„Reikia daugiau avialinijų. Susitikimų, susirinkimų, konferencijų, renginių rinkai reikalingi tiesioginiai skrydžiai. Žmonės nenori skristi per Frankfurtą. „Ryanair“ ir „Wizzair“ atveža daug klientų, bet ne šitai rinkai. Jie išleidžia mažiau“, – K.Heuvelingas taip pat pabrėžė, kad prabangą mėgstančiam keliautojui Vilnius dar neturi daug ko pasiūlyti.
„Dar vienas stiprus viešbučių prekės ženklas Vilniuje šiai krypčiai būtų didelis pliusas. Jeigu būtų dar vienas viešbutis, miesto rinkodarai tai būtų pliusas. Viešbučiai yra labai svarbus motyvas atvažiuoti į miestą“, – sakė jis.
Be to, praverstų ir daugiau kultūrinių renginių, apsipirkimo turistams vietų, užsieniečiams patiktų ir daugiau turistinių produktų, kuriuos gamintų vietiniai amatininkai ir pan.
96 viešbučio kambarius, restoraną ir SPA aptarnauja 114 darbuotojų. Vos trys jų – užsieniečiai. „Kempinski“ darbo turi ir bitininkas, kopiantis medų iš dviejų ant stogo įtaisytų avilių. Pavasarį į viešbutį atkeliaus ir dar vienas bičių namas.
Alga – didesnė už minimalią
Žiniasklaidoje tikrai netrūksta istorijų apie sunkią viešbučio darbuotojų kasdienybę, jų šokiruojančią patirtį su klientais, išnaudojimą ir pan.
„Sunkus darbas yra verslo dalis viešbučių sektoriuje. Mes esame tarptautinis viešbutis, taigi vadovaujamės atitinkamomis procedūromis. Mes turime įvairių mokymų programų, privalomus anglų kalbos kursus“, – sakė K.Heuvelingas.
Tačiau jis sutinka, kad viešbučių sektoriaus įvaizdis, o ypač Lietuvoje, yra blogas: „Dar reikia dirbti su viešbučių įvaizdžiu. Lietuvoje ši pramonė yra jauna. Dabar įvaizdis keičiasi. Būti, pavyzdžiui, virtuvės šefu yra tarsi būti roko žvaigžde.“
Statistika liudija šio sektoriaus nenaudai – daug sektoriaus darbuotojų gauna minimalią algą.
„Bet taip yra dar ir todėl, kad daug pinigų išmokama „juodais pinigais“, – „Kempinski“ direktorius tikino, kad 99,9 proc. jo viešbučio darbuotojų gauna didesnį nei minimalų mėnesio atlyginimą.
Tai yra būdinga viešbučių sektoriui – dirba jauni žmonės. Jie labai patinka svečiams – jie entuziastingi, atviri pokyčiams, – sakė viešbučio vadovas.
„Tik kai kurie pradedantieji gauna MMA“, – jis pridūrė, kad viešbučio personalas yra itin jaunas, tik kai kurias pozicijas užima, tarkime, 35 metų ar kiek vyresni darbuotojai.
„Tai yra būdinga viešbučių sektoriui – dirba jauni žmonės. Jie labai patinka svečiams – jie entuziastingi, atviri pokyčiams“, – sakė jis.
„Kempinski“ darbuotojams yra rengiami įvairūs mokymai. Pavyzdžiui, tie, kurie nemoka anglų kalbos, yra siunčiami į kursus.
Vienas iš kelių viešbutyje dirbančių užsieniečių – ispanas Javieras Lopezas, atsakingas už restorano valgiaraštį.
„Siūlome modernią europietišką virtuvę – visos Europos prieskoniai. Ieškome gerų produktų Lietuvoje, daug atsivežame. Keičiame meniu kas sezoną, taigi keturis kartus per metus“, – pasakojo jis.
Verslo pietūs restorane, kurio pusė klientų yra ne viešbučio svečiai, kainuoja 20–26 eurus. Pigu, sako viešbučio vadovas. Pietauja čia ir jauni žmonės. Matyt, susitaupė ir atėjo mūsų būsimi klientai, priduria jis.