Kaip 15min patvirtino restoranų grupės „Amber Food“, kuriai priklauso „Sugamour“, direktorius ir akcininkas G.Balnis, ketvirtadienį užsidaro visos trys „Sugamour“ desertinės: sostinės Vokiečių gatvėje ir Paupio turguje bei Kauno „Akropolyje“.
„Tai maža įmonė, gal 5 proc. verslo sudarė, bet ji bankrutavo“, – 15min sakė G.Balnis.
Dirbo 100 žmonių
Verslininkas aiškino, kad desertinių veikla buvo nišinė – visi „Sugamour“ desertai gaminti rankomis, tad reikėjo daug darbo jėgos. Iš viso įmonėje dirbo apie 100 darbuotojų – daliai jų pasiūlytos pozicijos kitose grupės įmonėse.
Pasak G.Balnio, po koronaviruso bepradedantį atsitiesti verslą esą galutinai prispaudė 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos restoranams panaikinimas.
„Kas sukuria didžiausią pridėtinę vertę maitinimo sektoriui, tam daugiausia ir įtakos turėjo PVM padidinimas. Restoranų verslas ir šiaip nėra labai pelningas. 2023 metais pavyko atsitiesti po kovido, uždirbti nedidelį pelną, bet toks PVM smūgis buvo nepakeliamas šitam verslui ir jį teko uždaryti“, – komentavo G.Balnis, pridūręs, kad įmonė net nebuvo spėjusi po pandemijos grąžinti atidėtų mokesčių.
Jis tvirtino, kad nors iš šalies ir atrodydavo, jog desertinėse daug žmonių, toks vaizdas dažniausiai buvo matomas šeštadieniais. Brangiai maitinimo sektoriui kainuoja ir išpopuliarėjusi maisto į namus pristatymo paslauga.
„Labai brangu maitinimo įstaigai pristatyti maistą – iki 30 proc. kainuoja. Maisto pristatymas jau atsiduria trečioje vietoje pagal sąnaudų grupę – pirmiausia, darbo užmokestis, tada žaliavų savikaina ir, kai kuriais atvejais, jau daugiau už nuomą sudaro maisto pristatymo paslaugos išlaidos“, – teigė G.Balnis.
Jis skaičiuoja, kad dėl brangių pristatymo paslaugų maitinimo verslai uždirba žymiai mažiau.
„Jei sako, kad apyvarta sumažėjo 6 proc., tai antra tiek perėję iš restorano į pristatymą – to nemato Vyriausybė, bet tai mums labai padidina sąnaudas. Persiorientuoti prie nuotolinio darbo, žmonių įpročio užsisakyti maistą į namus reikia laiko, o čia taukšt ir nukalė“, – apgailestavo verslininkas.
Likusiems rinkos dalyviams kvėpuoti lengviau
G.Balnis tvirtino, kad desertinių rinka – maža, nišinė, todėl galiojant dabartiniams mokesčių tarifams prie šios koncepcijos verslininkas nebeketina grįžti.
Tuo tarpu kiti „Amber Food“ prekės ženklai, anot jo, yra paprastesni ir laikosi „visai neblogai“.
Verslininkas įžvelgia ir teigiama pasipylusių bankrotų maitinimo sektoriuje pusę.
„Bus lengviau likusiems rinkos dalyviams, nes kiekvienas bankrotas, ypač tas jaučiama mažesniuose miestuose, padeda likusiam verslui gyventi. Mūsų apyvartos lapkritį, gruodį, sausį net pradėjo didėti – ir dėl mažėjančios konkurencijos, ir dėl to, kad prisitaikėme“, – apibendrino G.Balnis.
Ketvirtadienį „Sugamour“ paskelbė apie uždarymą
„Sugamour“ feisbuko paskyroje ketvirtadienį paskelbė, kad desertinės priverstos užsidaryti.
„Sugamour“ durys šiandien nebeatsidarys. Mums tai – svajonės pabaiga. „Sugamour“ labai sunkiai išgyveno pandemiją, kvapą atgauti padėjo akcininkų investicijos. Deja, viltys gauti valstybės subsidiją dužo, o atėmus PVM lengvatą situacija ėmė sparčiai blogėti.
Nuo praėjusių metų pradžios mėginome suvaldyti išaugusias sąnaudas ir mažėjančius klientų srautus, tačiau nuostoliai augo ir mums neliko kitos išeities“, – rašoma atsisveikinimo žinutėje.