Tą rodo žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovės „Mediaskopas“ kartu su kūrybine integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“ inicijuotas ir sudarytas naujausias Lietuvos įmonių vadovų komunikacijos reitingas.
Ekspertiškumui teikė prioritetą
2024 metais įmonių vadovai žiniasklaidoje aktyviai dalinosi įžvalgomis apie rinkos tendencijas, inovacijas ir jų atstovaujamo sektoriaus vystymosi perspektyvas, o didžiausio dėmesio sulaukę organizacijų lyderių pasisakymai ir komentarai organiškai sugeneravo daugiamilijoninį įsitraukimą. Sudarant reitingą buvo vertinama tik įmonių pranešimų žiniasklaidai ir žiniasklaidos inicijuota komunikacija, neanalizuojant užsakomųjų publikacijų.
„Kai kuriems ekspertinės komunikacijos srityje pirmaujantiems vadovams į sąrašo viršų padėjo patekti iš anksčiau užimtų pozicijų atsineštas ekspertinis „kraitis“. Tai pasakytina, pavyzdžiui, apie penktoje ekspertinės vadovų komunikacijos lyderių vietoje atsidūrusią „Citadele“ banko generalinę direktorę ir valdybos pirmininkę Rūtą Ežerskienę, kuri anksčiau ekonomines ir finansines aktualijas aktyviai komentavo būdama šio banko mažmeninės bankininkystės Baltijos šalyse vadove“, – sako bendrovės „Mediaskopas“ analizės ir duomenų sprendimų vadovė Vilūnė Kairienė.
V.Kairienė taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad bendrame vadovų komunikacijos reitinge pirmąją vietą užėmęs Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus ekspertinės komunikacijos srityje atsidūrė devintoje vietoje. Tai rodo, kad jo komunikaciniai prioritetai buvo orientuoti į kitas sritis, tokias kaip korporatyvinės informacijos sklaida ir įmonės veiklos komentavimas.
D.Dundulį išskiria tvirta pozicija
Anot V.Kairienės, aukščiausiai ekspertinės komunikacijos reitinge įvertinti vadovai pasižymi plačiu požiūriu ir domisi ne tik savo verslo ar organizacijos reikalais, bet ir platesnėmis visuomeninėmis bei ekonominėmis tendencijomis.
„D.Dundulis savo komunikacijoje aiškiai išsiskiria kaip strategiškai mąstantis ir socialiai atsakingas verslo atstovas. Jo vieši pareiškimai ir iniciatyvos demonstruoja gerą ekonomikos, verslo ir visuomenės iššūkių suvokimą. Vienas iš pagrindinių jo komunikacijos akcentų – investicijų į infrastruktūrą ir inovacijas svarbos pabrėžimas. D.Dundulis taip pat akcentuoja socialinę atsakomybę ir protingų ekonominių sprendimų reikšmę. Be to, jis nevengia kritikuoti valdžios sprendimų, o globalių iššūkių akivaizdoje demonstruoja tvirtą poziciją. Dėl to jis dažnai atsiduria antraštėse ir turi nuolatinį matomumą“, – teigia V.Kairienė.
Atliktos analizės duomenys rodo, kad D.Dundulis pernai buvo ir didžiausią sklaidą pasiekusio vadovų ekspertinio komentaro autorius. Pagal pasiektos auditorijos rodiklius pirmavo naujiena „Dundulis: lengvatų Lietuvoje yra labai daug, reikia mažinti visas“.
I.Balnanosienės koziris – platus požiūris
Ekspertinės vadovų komunikacijos srityje pernai itin efektyvi buvo ir Užimtumo tarnybos vadovės Ingos Balnanosienės komunikacija. Anot V.Kairienės, ši vadovė išsiskiria ne tik gebėjimu aiškiai ir nuosekliai pristatyti darbo rinkos aktualijas, bet ir sutelkti dėmesį į svarbiausius iššūkius, su kuriais susiduria tiek darbdaviai, tiek darbuotojai.
„Užimtumo tarnybos vadovė ne tik informuoja, bet ir skatina diskusijas apie darbo rinkos ateitį, pabrėždama socialinę atsakomybę ir siūlydama sprendimus darbuotojų gerovei bei ilgalaikiam stabilumui. Ji geba kompleksiškai analizuoti visuomenei svarbius klausimus, derindama ekonominius ir socialinius aspektus. Platus požiūris leidžia pateikti naudingas įžvalgas skirtingoms visuomenės grupėms, o tarptautinės patirties pritaikymas Lietuvoje stiprina jos, kaip vienos svarbiausių darbo rinkos eksperčių, poziciją“, – teigia V.Kairienė.
Anot kūrybinės integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ vadovo Ervino Spūdžio, ekspertinė komunikacija yra viena iš pagrindinių platformų ir priemonių vadovui atstovauti savo organizacijai viešojoje erdvėje. Ji suteikia daug galimybių organiškam dėmesio pritraukimui, o svarbiausia – leidžia stiprinti tiek paties vadovo, tiek įmonės lyderystę per autoritetingą nuomonę ir aktualias ekspertines įžvalgas.
„Ekspertinė komunikacija yra gerokai platesnė nei, pavyzdžiui, korporatyvinių naujienų pateikimas ir komentavimas. Dėl to jai reikalingas visapusiškesnis požiūris ir gilesnis situacijos vertinimas, o taip pat drąsa išsisakyti autentišką poziciją, kartais galbūt paprieštarauti vyraujančiai nuomonei, pateikti nestandartines perspektyvas ir vertinimą.
Kitaip tariant, tikri ekspertinės nuomonės lyderiai turi būti verslo, socialinių ar ekonominių tendencijų priešakyje, gebėti matyti savo organizaciją jų kontekste, o ne paprasčiausiai atkartoti gerai žinomos tiesas ar savaime suprantamus dalykus“, – pažymi E.Spūdys.
Anot komunikacijos eksperto, tam reikia jausti verslo bendruomenei, specifiniam sektoriui ir visai visuomenei aktualių įvykių bei pokyčių pulsą ir laiku įsiterpti į viešąjį diskursą. Tad sėkmingoje ekspertinėje komunikacijoje turi derėti profesinės ar specifinio sektoriaus žinios, dėmesingumas ir jautrumas tam, kas vyksta aplinkui, bei gebėjimas sklandžiai ir neprarandant individualumo artikuliuoti savo pozicijas.
Dešimtuke – daugiausiai energetikos įmonių atstovų
Be jau minėtų vadovų į ekspertinės komunikacijos lyderių dešimtuką šiemet taip pat pateko NT vystymo bendrovės „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis (4 vieta), dabar jau buvęs energetikos bendrovės „Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna (6 vieta), transporto sprendimų bendrovės „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška (7 vieta), elektros energijos tiekėjo „Elektrum“ vadovas Martynas Giga (8 vieta) ir „Ignitis grupės“ vadovas Darius Maikštėnas (10 vieta).
Antrus metus skelbiamas Lietuvos įmonių vadovų komunikacijos reitingas sudaromas išanalizavus viešus didžiųjų Lietuvos įmonių ir svarbiausių įstaigų vadovų pasisakymus bei komentarus žiniasklaidoje. Vertinamas ne tik publikacijų skaičius, bet ir jų pasiekta auditorija, o taip pat kokybiniai parametrai – citatų kontekstas, teigiamas ar neigiamas jų fonas, vieta straipsnyje, vadovų pavardės figūravimas antraštėse, publikacijų sklaida „Facebook“ socialiniame tinkle ir kt. Matuojant vadovų komunikacijos efektyvumą nėra vertinamos užsakomosios publikacijos.