„Klaipėda – didžiausias ir svarbiausias Lietuvos transporto centras. Mūsų uoste strateginis partneris yra Baltarusija, Baltarusijos investuotojai, pramonės įmonės“, – sakė V.Šileika.
Pasako jo, pernai uosto krova siekė 35,2 mln. tonų, trečdalis krovinių – Baltarusijos. Baltarusijos gabenamų krovinių pastoviai daugėja. Palyginti, 2009 metais Baltarusijos kroviniai sudarė dar tik 24 proc. Klaipėdos jūrų uosto krovos.
„Kompanijos neturi jokių problemų dirbdamos su Baltarusijos kompanijos. Giliavandenis uostas turėtų tapti pagrindiniu Baltarusijos langu į pasaulį“, – sakė V.Šileika.
Lietuvos ekonominio ir prekybinio bendradarbiavimo su Baltarusijos Respublika verslo tarybos pirmininkas Sigitas Paulauskas verslininkams, norintiems dirbti su Baltarusija, patarė imtis plyno lauko investicijų.
„Labiausiai skatinamos investicijos – plyno lauko. Patariu, kad tai būtų plyno lauko moderni investicija. (...) Privatizacija yra problematiška. Siūlome, kad būtų įkurta institucija, kuri objektyviai įvertintų privatizuojamų objektų vertę ir jie būtų privatizuoti ne už čekius, bet įvertinti pinigais. Kai akcijų dalis lieka valstybės rankose, atsiranda visokių dviprasmybių“, – sakė S.Paulauskas.
Lietuvos ir Baltarusijos ekonomikos forumas vyks Klaipėdoje balandžio 18-19 dienomis. Iš Baltarusijos laukiama apie 150 svečių. Svarbiausios temos – logistika, energetika, turizmas, ekologija, transportas ir pan.
„Lietuvos ir Baltarusijos santykiai grindžiami ne tik pavieniais investiciniais projektais. Darbas Baltarusijos investuotojų Lietuvoje ar Lietuvos investuotojų Baltarusijoje dirbamas seniai. Abiejų šalių santykiai pagrįsti geros kaimynystės ir bendradarbiavimo principais, o ne nuolatiniais priekaištais“, – sakė S.Paulauskas.