Vakaruose įvertinti lietuviški konstruktoriai bandys sėkmę šalies lentynose

Kelerius metus Lietuvoje kurtus konstruktorius surinkinėjo įvairių šalių kūrėjai (angl. makers), juos naudojo pasaulio universitetai. Greitu metu lietuviški „Totem“ konstruktoriai atsidurs ir fizinėse parduotuvėse Lietuvoje.
„Totem“ marketingo vadovė Martyna Bielskienė / Įmonės nuotr.
„Totem“ marketingo vadovė Martyna Bielskienė / Įmonės nuotr.

Maždaug prieš dešimtmetį pasaulyje išpopuliarėjęs kūrėjų judėjimas (angl. maker movement) ir pasidaryk pats (angl. do it yourself) iniciatyvos pamažu ateina ir į Lietuvą, sako lietuviškus konstruktorius kuriančios kompanijos „Totem“ marketingo vadovė Martyna Bielskienė.

Vadinamieji kūrėjai (angl. makers) pasitelkę fantaziją perdaro kasdienius objektus, iš naujo juos prikeldami naujam gyvenimui arba iš atskirų detalių sukonstruoja naujus. Neretai ši veikla jungia meną, mokslą ir technologijas.

Sugalvojo norvegas, gamina – lietuviai

Vienas iš kūrėjų (angl. makers) pomėgių yra konstravimas iš įvairių daiktų.

Prieš ketverius metus norvegui elektronikos inžinieriui Larsui Ovrumui kilo idėja sukurti plastikinę siją, kurią būtų galima pjaustyti, prijungti prie kitų elementų ir taip gaminti įvairius objektus.

Savo idėją L.Ovrumas atsivežė į Lietuvą, kur jai išpildyti buvo palankios sąlygos ir reikalingi specialistai.

„Mes, lietuviai, tą idėją pavertėme realybe“, – pabrėžė M.Bielskienė.

 „Totem“ konstruktoriai / Įmonės nuotr.
„Totem“ konstruktoriai / Įmonės nuotr.

Šiandien „Totem“ konstruktorius iš sijų Lietuvoje kuria jau devyni lietuviai.

„Sija atrodo labai paprasta, tačiau tai yra patentuotas išradimas“, – 15min aiškino pašnekovė.

Lietuviams per brangūs?

Pirmieji lietuvių pagaminti konstruktoriai (detalių rinkiniai) buvo skirti suaugusiems, profesionalams, o kadangi ši rinka Lietuvoje nėra labai plati – didžioji dalis produkcijos iškeliavo už šalies ribų.

„Tai buvo Vakarų Europa: Vokietija, Italija, Ispanija. Paskui atsirado Čekija“, – vardijo „Totem“ marketingo vadovė.

Šie konstruktoriai sudomino ne tik pavienius gyventojus, juos naudoja Kembridžo, Nortumbrijos universitetai, okeanologijos studentai Havajuose.

 „Totem“ konstruktoriai / Įmonės nuotr.
„Totem“ konstruktoriai / Įmonės nuotr.

Pasak M.Bielskienės, pagrindinė priežastis, kodėl lietuvių gamybos konstruktoriais Lietuvoje prekyba vyko nedideliais kiekiais, buvo kaina.

„Nors lietuviai iš tikrųjų yra labai atviri ir mėgstantys išbandyti naujoves, tačiau, manau, kad mūsų produktai buvo šiek tiek per brangūs Lietuvos rinkai“, – kalbėjo M.Bielskienė.

Manau, kad mūsų produktai buvo šiek tiek per brangūs Lietuvos rinkai.

Šiuo metu „Totem“ elektroninėje parduotuvėje konstruktorių kainos svyruoja nuo 39 Eur iki 119 Eur. Netrukus šia produkcija bus prekiaujama ir fizinėse parduotuvėse Lietuvoje.

„Konkurentų yra labai daug. Dabar, kai yra tokia didžiulė pasiūla visokiausių įvairių dalykų, tai konkurentai gali būti bet kas. (...) Hobių rinkoje konkurentus išskirti paprasčiau, tačiau Lietuvoje jų tokių nėra tiek daug: „Makeblock“, „Makerbeam“, „Actobotics“, – vardijo M.Bielskienė.

 „Totem“ konstruktoriai
„Totem“ konstruktoriai

Judėjimas tik auga

M.Bielskienė sako, kad šiais metais Vilniuje vykusiame kūrybiškumo ir inovatyvių idėjų festivalyje „Vilnius Mini Maker Faire“ apsilankė sąlyginai nedaug žmonių, kai tuo tarpu spalį Romoje vyksiančioje kūrėjų mugėje „Maker Faire“ bus apie 100 tūkst. lankytojų.

„Gal tas judėjimas dar tik augantis yra Lietuvoje, gal per mažai palaikomas savivaldybės ar valstybės“, – svarstė pašnekovė.

Lietuviai galbūt yra tokie, kurie labai mėgsta pasidaryti patys iš to, ką randa aplinkui.

Ji išskiria, kad konstravimu Europoje dažniau užsiima suaugę, vyresni žmonės, tačiau kitaip yra pas mus. Tam įtakos turi finansinė padėtis, bet ne tik.

„Lietuviai galbūt yra tokie, kurie labai mėgsta pasidaryti patys iš to, ką randa aplinkui. Tada jie klausia, kam darytis elektronikai ar kažkam tai skirtą dėžutę ar stovelį iš tokių detalių, jeigu aš galiu paimti, kalti, gręžti ir sudėtingai pjauti“, – šypteli M.Bielskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis