„Mercedes-Benz“ vilkikus gaminantis koncernas paskelbė sudaręs rekordinį sandorį Rytų Europoje.
„Mes didžiuojamės gavę „Girteka Logistics“ užsakymą, kuris mums yra didžiausias Rytų Europoje“, – sako „Mercedes-Benz Trucks“ vadovas Stefanas Buchneris.
„Kompanijos 20-mečio proga nusprendėme modernizuoti bendrovės transporto parką. Tai itin svarbus strateginis sprendimas mums, įtvirtinantis mūsų siekį toliau plėtoti transporto paslaugas Europoje“, – sakė Mindaugas Raila, „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas.
Nors „Girteka“ ir pateko į vokiečių koncerno istoriją, tačiau Lietuvos logistikos įmonė yra skolininkė. Pavyzdžiui, vasario 1 dieną labiausiai įsiskolinusių Lietuvos įmonių sąraše „Girteka Cargo“ užėmė 6 vietą – valstybei ji buvo skolinga 278 tūkst. eurų.
„Girtekos“ įmonė pastaruoju metu nuolat patenka į daugiausia Mokesčių inspekcijai skolingų bendrovių sąrašą. Nepaisant to, ji yra viena didžiausių logistikos įmonių mūsų šalyje.
Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenys rodo, kad praėjusiais metais „Girteka Logistics“ į biudžetą sumokėjo 109 tūkst. eurų.
Daug tai ar mažai? Pasirodo, net gerokai mažesnės logistikos įmonės sumoka kelis kartus daugiau mokesčių.
„Girteka Logistics“ net nepatenka į didžiausių mokesčių mokėtojų logistikos ir pervežimų versle penkiasdešimtuką.
Palyginimui, kur kas mažesnė pervežimo bendrovė „Ferteksos tansportas“ pernai sumokėjo 2 milijonus eurų.
Tačiau „Girtekos“ atstovai aiškina, kad įmonės įsiskolino laikinai.
„Oficialiuose sąrašuose skola fiksuojama laikinai, kol Mokesčių inspekcija administruoja PVM mokesčio padengimą, leidžiamą Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
Norėtume atkreipti dėmesį, jog vienai iš įmonių grupės „Girteka“ bendrovių susidaro PVM mokesčių permokos, kurios turėtų būti grąžinamos iš valstybės biudžeto.
Pasinaudodama Mokesčių administravimo įstatymu įtvirtinta galimybe įmonių grupė tokiomis permokomis padengia kitų jai priklausančių įmonių mokėtinus PVM mokesčius. Tokiu būdu VMI neturi grąžinti mokesčio permokos iš valstybės biudžeto“, – skelbiama bendrovės pranešime.
Todėl oficialiuose sąrašuose esą ir fiksuojama skola. „Tai yra įprastinė procedūra, kuria naudojasi nemaža dalis didelių šalies bendrovių“, – sako „Girtekos“ atstovė spaudai Laura Tyrylytė.
„Girtekos“ atstovai aiškina, kad įmonės įsiskolino laikinai.
Praėjusiais metais „Girtekos“ vardas buvo minėtas skandale, kai paaiškėjo, kad su ja susijusių įmonių vilkikais gabenti kontrabandiniai degalai iš Rytų šalių. Dėl to Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba pradėjo ir šiais metais jau baigė tyrimą. Bendrovėje buvo atliekamos kratos.
Paaiškėjo, kad įmonės neteisėtai pirkdavo degalus Rusijoje per septynias ten registruotas bendroves. Rusijos bendrovėms priklausantys vilkikai į Lietuvą įvažiuodavo su pilnais dyzelinių degalų bakais ir iš jų perpumpuodavo į lietuviškus vilkikus.
Tyrimo metu nustatyta, kad per dvejus metus iš Rusijos bendrovėms priklausančių vilkikų degalų bakų į Lietuvoje registruotų vilkikų degalų bakus per 1044 kartus neteisėtai buvo perpilta daugiau kaip 1 099 tonos dyzelinių degalų, kurių muitinė vertė viršija 658 tūkstančius eurų.
FNTT specialistai suskaičiavo, kad Šiauliuose registruotos bendrovės, vengdamos prievolės mokėti mokesčius už įgytus dyzelinius degalus, nedeklaravo ir nesumokėjo daugiau kaip 605 tūkst. eurų akcizų, muito ir pridėtinės vertės mokesčių.
Pranešama, kad bendrovės vadovas sutiko atlyginti valstybei žalą.